Tesla truck!Bränslekostnaden dödar hela konceptet. Jag vill knappt betala för att tanka min egen bil.
Tesla truck!Bränslekostnaden dödar hela konceptet. Jag vill knappt betala för att tanka min egen bil.
Går den på skolornas matrester direkt, eller behöver den pluggas in i väggen och kosta ännu mer pengar?Tesla truck!
Tja, det finns ju biomassmotorer så det vore ju möjligt, men det krävs en hel del biomassa för att ta sig nånstans.Går den på skolornas matrester direkt, eller behöver den pluggas in i väggen och kosta ännu mer pengar?
Vad som vore optimalt, om vi körde runt i små sopbilar som gick på 'sopor', dvs ruttna sopor. Tänk så mycket man kunde spara då, bara släng allt skit, ja ALLT t o m bajs, i din bil och KÖR! Hahah.. FRIHET!
E = mc²Går den på skolornas matrester direkt, eller behöver den pluggas in i väggen och kosta ännu mer pengar?
Vad som vore optimalt, om vi körde runt i små sopbilar som gick på 'sopor', dvs ruttna sopor. Tänk så mycket man kunde spara då, bara släng allt skit, ja ALLT t o m bajs, i din bil och KÖR! Hahah.. FRIHET!
Så den transporten hade jag lätt kunna betala några tusen för att slippa! Förutsatt jag hade kunnat övertyga någon här på Sporthoj att ta sig ut på landet i Västerbotten för att "besiktiga" och bedöma skicket på detaljnivå.
(Fördel: jag fick en hojtur i trakter jag normalt inte besöker. Vilket är kul och intressant i sig!)
Slutsats: det kan vara jäkligt komplicerat att köpa på distans! Och det kan vara värt att betala för viss support, både för "besiktning" och transport.
Ja jävlar vad jag saknar min gamla gixxer, CB, Golf och tom min T4 racebuss, enkla fordon, utan så mycket elektronik, man kunde skruva isär dom i småbitar på en förmiddag, gott om plats, massor med möjligheter att bygga om och förändra. Visserligen fanns det ju vissa, av tidens tand orsakade, funktionsvariationer också, men det var lätt löst, snudd på charmigt.Nya fordon med smårepor och dörruppslag som största bekymmer är inte riktigt min grej
Brorsan bad mig kolla på en bil en gång i tiden och jag gav OK till köpet. När han då ringde säljaren och sa att jag godkänt skicket fick han en motfråga. "Vet du vad han kom hit i? Litar du på hans omdöme, verkligen?".Det är väldigt få personer som jag skulle lita på att besikta ett fordon åt mig, men ÅAS skulle jag aldrig besikta något åt någon annan heller, då saker som är viktiga för andra inte är viktiga för mig och tvärtom.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|