Kostnad för frakt av MC

Kostnad för frakt av hoj dörr till dörr.

• Inget, jag tar tåget och kör hem hojen själv.

Votes: 11 44.0%
  • 2000

Votes: 4 16.0%
  • 4000

Votes: 7 28.0%
  • 6000

Votes: 2 8.0%
  • 8000

Votes: 1 4.0%

• Antal röstningar
    25

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Går den på skolornas matrester direkt, eller behöver den pluggas in i väggen och kosta ännu mer pengar?

Vad som vore optimalt, om vi körde runt i små sopbilar som gick på 'sopor', dvs ruttna sopor. Tänk så mycket man kunde spara då, bara släng allt skit, ja ALLT t o m bajs, i din bil och KÖR! Hahah.. FRIHET!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går den på skolornas matrester direkt, eller behöver den pluggas in i väggen och kosta ännu mer pengar?

Vad som vore optimalt, om vi körde runt i små sopbilar som gick på 'sopor', dvs ruttna sopor. Tänk så mycket man kunde spara då, bara släng allt skit, ja ALLT t o m bajs, i din bil och KÖR! Hahah.. FRIHET!
Tja, det finns ju biomassmotorer så det vore ju möjligt, men det krävs en hel del biomassa för att ta sig nånstans.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

E = mc² :fattartil

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
.. jaha, men dom har väl också "utsläpp". Det där är en ond cirkel, man kan inte ta sig nånstans utan någon form av utsläpp. Allt man gör generar ju utsläpp när man tänker efter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så den transporten hade jag lätt kunna betala några tusen för att slippa! Förutsatt jag hade kunnat övertyga någon här på Sporthoj att ta sig ut på landet i Västerbotten för att "besiktiga" och bedöma skicket på detaljnivå.

(Fördel: jag fick en hojtur i trakter jag normalt inte besöker. Vilket är kul och intressant i sig!)

Slutsats: det kan vara jäkligt komplicerat att köpa på distans! Och det kan vara värt att betala för viss support, både för "besiktning" och transport.

Det är väldigt få personer som jag skulle lita på att besikta ett fordon åt mig, men ÅAS skulle jag aldrig besikta något åt någon annan heller, då saker som är viktiga för andra inte är viktiga för mig och tvärtom.

Då köper jag ju uteslutande sånt som är så gammalt att det riskerar att finnas dyra problem runt knuten.

Nya fordon med smårepor och dörruppslag som största bekymmer är inte riktigt min grej

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nya fordon med smårepor och dörruppslag som största bekymmer är inte riktigt min grej
Ja jävlar vad jag saknar min gamla gixxer, CB, Golf och tom min T4 racebuss, enkla fordon, utan så mycket elektronik, man kunde skruva isär dom i småbitar på en förmiddag, gott om plats, massor med möjligheter att bygga om och förändra. Visserligen fanns det ju vissa, av tidens tand orsakade, funktionsvariationer också, men det var lätt löst, snudd på charmigt.

Nu sitter man med både modern bil och hoj, och all den där meckarglädjen har försvunnit :gnissla

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väldigt få personer som jag skulle lita på att besikta ett fordon åt mig, men ÅAS skulle jag aldrig besikta något åt någon annan heller, då saker som är viktiga för andra inte är viktiga för mig och tvärtom.
Brorsan bad mig kolla på en bil en gång i tiden och jag gav OK till köpet. När han då ringde säljaren och sa att jag godkänt skicket fick han en motfråga. "Vet du vad han kom hit i? Litar du på hans omdöme, verkligen?".
Tölp!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...