Kostnad garageförsäkring

Har TH och kör helårsförsäkring. Efter koll med alla f-bolag var ändå TH billigast, trots att den är påställd året om.
Hayabusa -04
Eskilstuna
Eget hus med garage
Halvförsäkring 4800:-/år

Tog kontakt med If idag eftersom de inte återkommit till mig som lovat. Personen jag pratade med sa att premien gått upp när det gäller garageförsäkringar genomgående. Eftersom min premie var förhållandevis hög blev skillnaden högre räknat i kronor och ören än de som har en motorcykeln med lägre premie. Om jag bott ute på landet hade premien varit halverad. I topp ligger Stockholm, Malmö, Göteborg. Helsingborg tillhör tydligen också toppskiktet.

Anledningen bakom höjningen var mer diffus. Personen jag pratade med visste helt enkelt inte. Eftersom jag inte förvarar min motorcykel där andra har tillgång till utrymmet i ett enskilt garage tycker jag att en höjning med 100% är rätt magstark minst sagt.

If har haft bra premie på sin garageförsäkring genom åren. Mycket möjligt att de fortfarande har det. Tänkte lyfta luren och ringa ett par bolag och kontrollera saken. Kanske får jag en bättre premie även påställd. Det hade gjort betydligt mer för plånboken än nuvarande garageförsäkring. :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick