Kostnader för roadracing?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Don Quixote skrev:
Äh, hänga i depån och snacka skit är ju minst halva nöjet. B-rejs på en dag är aldeles för stressiga :)
ERF är det perfekta rejset! Man är hemifrån 1 dag och får köra så man kräks. Helt perfekt.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nr:18 skrev:
ERF är det perfekta rejset! Man är hemifrån 1 dag och får köra så man kräks. Helt perfekt.

Inte lika spännande med ERF tycker jag + att det är som Riddarn´ säger, ¨hänga i depån o snacka skit är halva nöjet¨!

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Inte lika spännande med ERF tycker jag + at tdet är som Riddarn´ säger, ¨hänga i depån o snacka skit är halva nöjet¨!
Man hänger i depån på ERF oxå. Dessutom sjunger man karaoke och äter god mat.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nr:18 skrev:
Man hänger i depån på ERF oxå. Dessutom sjunger man karaoke och äter god mat.

Jomen i den depån hänger det mest bröst :tuttar på feta gamla gubbar som är för långsamma för sprintrace!

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Don Quixote skrev:
Äh, hänga i depån och snacka skit är ju minst halva nöjet. B-rejs på en dag är aldeles för stressiga :)

Så sant. Eftersom man kör RR har man inte råd med någon semester så då blir depåhänget semester. Sitta och grilla vid asfaltkanten och blicka ut över, öh? Asfalten. Helt perfekt, allt i ett så att säga. :tummenupp :)

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Jomen i den depån hänger det mest bröst :tuttar på feta gamla gubbar som är för långsamma för sprintrace!
Hellre långsam och kan hålla tempot hela rejset än att rasa efter 5 varv :7peta

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Strandelin skrev:
Mad Mosse och Nr:18, vi räknar helt enkelt olika. Som ni skriver får jag det till att ni gör/gjort av med knappt ett set/tävling.

Men tänk till lite, om du ska ha en sprojlans ny uppsättning däck till varje race, så blir det kostnaden för varje race.'
Sen att däcken inte är helt slut och går att använda till en träning har ju inte med saken å göra, du får ju likförbannat köpa ett nytt set till nästa race iaf....
Så minst en ny uppsättning per race är inte att överdriva i 600-1000 klasserna. Ofta mer, särskilt bakdäck.... :tungan

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
fezt skrev:
Men tänk till lite... :tungan

Jo, nog har jag tänkt till alltid men jag har kanske inte tillräckligt mycket att tänka med, säger ni att ni gör av med 1,5 set däck/tävling så gör ni det, jag säger inte emot.

Fast som jag skrev, vi räknar/resonerar olika...

/P

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mattias skrev:
I min gröna ungdom var det faktiskt allt j*vla bilåkande till och från banor som fick mig att tröttna. Fem timmars själadödande bilåka med släp för en och en halv timme effektiv motorcykelkörning dödade mitt "inner child" så jag sket i alltihopa till slut. Det måste väl räknas in i priset också?

Bilåkandet tål jag, lyssna på musik och softa. Men allt jävla packande.
Åååh, jag blir vansinnig.
Packa in i bilen (självklart mitt i natten såklart), packa ur bilen ( lustigt nog även det på nätterna tycker jag det verkar som), packa runt grejorna på dagarna och tappa bort saker, packa in i biljävlen (när man är trött, ont i huvet och har vätskebrist) och till sist packa ur bilen. Även urpackandet sker mitt i natten såklart.
Det hela känns som en repris på lumpens värsta övningar där man skulle mobilisera på ett ställe för att i nästa sekund få en kontraorder om att flytta till andra sidan stenen.
Nu låter jag kanske som jag vet hur det är att rejsa men det vet jag inte, jag har varit på ett riktigt rejs en endaste gång men jag avskyr redan allt packande av hela mitt hjärta.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Jo vi vet vad du tycker är viktigast under en helg Björn, du behöver inte tala om det!

Föresten, vad gör du i vår forumdel, håll dig till A-förarna du :fatta!

/M

Don Quixote skrev:

icemanjoakim

Bannad
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR600/GSXR1000
Ett tips ang däck!
Jag kanske är helt fel ute men det funkade för mig;
Jag krängde på nya däck inför kval nr 2 på lördagarna, eftersom jag oftast körde kval nr 1 på däck som väven nästan kikade ut på.
Sedan på söndagen efter varm upen, så krängde/vände jag på däcken och vips så hade jag "nästan" nya däck igen.
Detta funkar ganska bra eftersom de flesta av våra banor består av mest högersväng.
Man kan säga att däcken fortfarande är bra mkt bättre än vad jag är så för mig var det inte såå nooga...
Miinin kör ju fortfarande i 8:eek:r runt en med utslitna däck från förra säsongen!

kram på er alla,

Joakim

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S