Ojdå, det var tidigt. Vart fiskar du kräftorna då, har de hunnit ömsa?
Jag börjar förbereda året fiske nästa vecka genom att provfiska litegrann och sen veckan därpå så blir det några till att rycka upp några kilon och provkoka. Hoppas på att fylla frysarna så att det räcker till nästa år, det här året tog de slut i februari
Kokrecept mottages tacksamt! Har provat en uppsjö av olika recept, men jag är alltid öppen för nya erfarenheter.
Brukar salta tills det smakar som en kallsup på västkusten, öser i några dillkronor och en halv lite guinness.
Ojdå, det var tidigt. Vart fiskar du kräftorna då, har de hunnit ömsa?
Jag börjar förbereda året fiske nästa vecka genom att provfiska litegrann och sen veckan därpå så blir det några till att rycka upp några kilon och provkoka. Hoppas på att fylla frysarna så att det räcker till nästa år, det här året tog de slut i februari
I augusti drar det igång för mig. Ska bli gott med lite färska kräftor. Det är även väldigt kul med själva fiskandet om man tar med sig lite god mat och dryck.
Mat och dryck? Sitter du och väntar på dem och göder upp dem eller?
Jag brukar åka ut innan jobbet, agna burarna, sen åker jag och agnar om dem och hämtar skörden på på kvällskvisten. Peeeeerfekt!
Har du fiskevatten? Jag köper gärna några kilo!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|