Kräftrejset i Örebro den 4e sept

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tvärtom såklart. Tjejer kör gratis (ingen anmälningsavgift) och får bonuspoäng i alla heat dom kör bara för att dom tillhör det sällsynta könet i denna motorsport. (Det är min tävling och jag bestämmer reglerna. :tummenupp)Kan räcka till totalsegrare om man kör bra. Och tjejer har även förtur ner i badtunnan om den är full av göteborgare. :yoparty

Gött! Såg att det inte va med några tjejer och körde förra året, illa!

Jag kommer upp på prova-på dagen för tjejer till att börja med så får vi se om jag vågar mig på att tävla sen. Hannes, jag har ingen licens! :tungan

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tvärtom såklart. Tjejer kör gratis (ingen anmälningsavgift) och får bonuspoäng i alla heat dom kör bara för att dom tillhör det sällsynta könet i denna motorsport. (Det är min tävling och jag bestämmer reglerna. :tummenupp)Kan räcka till totalsegrare om man kör bra. Och tjejer har även förtur ner i badtunnan om den är full av göteborgare. :yoparty

Hur blir det med supabonusen? ta med en kasse pilsner ut och köra ett varv i finalen och ställa sig på mållinjen och börja samla poäng hade vart min grej:)

Du menar att hon har förtur ner tillsammans med göteborgarna hoppas jag? dvs göteborgare och bröst går i först. Badtunnan är ju trots allt värt noll utan göteborgarna som sitter i den. Fast kolle får dricka fortare så han somnar snabbare ;)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Gött! Såg att det inte va med några tjejer och körde förra året, illa!

Jag kommer upp på prova-på dagen för tjejer till att börja med så får vi se om jag vågar mig på att tävla sen. Hannes, jag har ingen licens! :tungan

Behövs ingen licens för att prova på. Men du måste va med i en SVEMO ansluten motorklubb. På kräftrejset kan du lösa ut en licens. Vi kan ha en licensutbildning på tjejlägret. Så e du fit 4 fight.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Hur blir det med supabonusen? ta med en kasse pilsner ut och köra ett varv i finalen och ställa sig på mållinjen och börja samla poäng hade vart min grej:)

Du menar att hon har förtur ner tillsammans med göteborgarna hoppas jag? dvs göteborgare och bröst går i först. Badtunnan är ju trots allt värt noll utan göteborgarna som sitter i den. Fast kolle får dricka fortare så han somnar snabbare ;)

Hade varit jävligt nice med öl på mållinjen. Och jag förstår hur du tänker. Men för att det inte ska spåra ur helt så sköter vi det efter dom regler och policy som gäller vid bankörning. Du får köra av banan och ta en öl. Sen kommer du inte ut på banan mer den dagen. Och nej, jag menar inte förtur ner i badtunnan tillsammans med göteborgarna. Ni e så många så det märks inte om några st ligger bredvid och dreglar. Kvotering gäller även i en badtunna trots att dom förlorar på det själva. Men precis som i politiken går ju det att kringgå. Du kan köpa dig till en VIP-plats i badtunnan genom att muta tävlingsledaren med något han tycker om.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hade varit jävligt nice med öl på mållinjen. Och jag förstår hur du tänker. Men för att det inte ska spåra ur helt så sköter vi det efter dom regler och policy som gäller vid bankörning. Du får köra av banan och ta en öl. Sen kommer du inte ut på banan mer den dagen. Och nej, jag menar inte förtur ner i badtunnan tillsammans med göteborgarna. Ni e så många så det märks inte om några st ligger bredvid och dreglar. Kvotering gäller även i en badtunna trots att dom förlorar på det själva. Men precis som i politiken går ju det att kringgå. Du kan köpa dig till en VIP-plats i badtunnan genom att muta tävlingsledaren med något han tycker om.

det blir nog minst lika roligt som förra året. mutor ska du få in i mängder;)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Bra där Lasse, glöm inte att kräftskivan ska ge mååånga poäng i år...
Bokar då ;)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Behövs ingen licens för att prova på. Men du måste va med i en SVEMO ansluten motorklubb. På kräftrejset kan du lösa ut en licens. Vi kan ha en licensutbildning på tjejlägret. Så e du fit 4 fight.

Jag har rr-licens och endurolicens så det borde inte va något stort problem. :)

Men det är ju Hannes som ska va TL, han tycker ju inte om något! :huvet

Last edited:

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Tvärtom såklart. Tjejer kör gratis (ingen anmälningsavgift) och får bonuspoäng i alla heat dom kör bara för att dom tillhör det sällsynta könet i denna motorsport. [/QUOTE

Men Lasse vad är detta, skall inte alla behandlas lika-samma, och betala samma peng? Nog för att det är din tävling, men...aja... Kul tävling verkar det hursom vara, lite som endurancet som va, eller?

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tvärtom såklart. Tjejer kör gratis (ingen anmälningsavgift) och får bonuspoäng i alla heat dom kör bara för att dom tillhör det sällsynta könet i denna motorsport. [/QUOTE

Men Lasse vad är detta, skall inte alla behandlas lika-samma, och betala samma peng? Nog för att det är din tävling, men...aja... Kul tävling verkar det hursom vara, lite som endurancet som va, eller?

det blev inget endurance. kräftrejset är minirejs hela dan lång.... 8 varv eller nåt körde vi va? man kör varannat heat ungefär vilket innebär köra en kvart, vila en kvart med en timmes lunchpaus mitt på dan.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj

Inte denna gång Lisa. I kräftrejset som i första hand går ut på att bygga gemenskap (inte att tävla, rejset är bara ett delmoment) skall dom som är i minoritet självklart premieras. Vi ska bli lika många aktiva förare som motocrossen. :yoparty

Om kräftor, badtunna, minimotorejs och allsång kan bidra med det så tar jag till dom hjälpmedlen. Så vad väntar du på? Saknar du oss inte lite? :)

Men det är ju Hannes som ska va TL, han tycker ju inte om något! :huvet

Alla gillar något. Jag träffar honom i morgon, jag ska luska ut vad han gottar sig med. :)

Last edited:

motardmorsan

Bättre sent än aldrig!
Gick med
29 Apr 2011
Hoj
-06 KTM Adventure 990cc, -09 Gas Gas 200cc

:banana:yoparty

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Teknis MC har backtävling helgen jag föreslog. Så vi flyttar det prelimenära datumet. Jag återkommer när jag vet. Och när datum och annat väsentligt är spikat så skapar vi en ny tråd med inbjudan osv. Under tiden får ni ladda inför en minst sagt annorlunda helg som komma skall.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Teknis MC har backtävling helgen jag föreslog. Så vi flyttar det prelimenära datumet. Jag återkommer när jag vet. Och när datum och annat väsentligt är spikat så skapar vi en ny tråd med inbjudan osv. Under tiden får ni ladda inför en minst sagt annorlunda helg som komma skall.
Jag klagar inte, kommer hem från andra sidan pölen den 3:e och sen bär det av till TTxGP på G-åsen på söndagen. Så att det blir ett annat datum tackar jag för.

Om ni skjuter detta race framåt i tiden ska jag göra allt för att kunna deltaga!:)

Ps. Jacka?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
detta får man ju bara inte missa!
vi lär bli 2 från skövde som kommer!

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Den 20e Augusti ser ut att inte vara några aktiviteter på Örebro motorstadion. Så det datumet är nytt preliminärt datum.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har du funderat nåt på 85cc klass? Så får vi vila lite extra. ;) Dråpslaget kör två veckor innan, är vi där och övertygar alla om att komma och prova Svemos hojar kan det kanske bli några stycken. :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Bra idé. Återväxten e ju bland dom yngre. Ska klura ut något bra koncept. För att vi ska ju absolut vara plats. Det e ju dumt att ha en kyrka stängd när alla ofrälsta går omkring utanför.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Letade idag, men såg ingen. hur ser den ut?
Svart, nästan som jeanstyg. Hittar du den inte så är det väl så att man själv supit bort den på nåt vänster, dock var man ju nykter när man körde bilen hem. :va Vill den bli hittad dyker den väl upp någon stans :rolleyes:

Ses på nästa träningsläger! Dock kommer jag inte på kräftrejset om det blir 20:e.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Svart, nästan som jeanstyg. Hittar du den inte så är det väl så att man själv supit bort den på nåt vänster, dock var man ju nykter när man körde bilen hem. :va Vill den bli hittad dyker den väl upp någon stans :rolleyes:

Ses på nästa träningsläger! Dock kommer jag inte på kräftrejset om det blir 20:e.

Tyvärr, det blir den 20e. Du får omprioritera. Ni andra kan boka den helgen. 19-21a aug. Tänkte vi skulle träna lite dagen innan. Rejsa på lördagen och ha den efterlängtade kräftskivan givetvis. Och träna ännu mera eller sova länge på söndagen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati