Kräkvarning

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Taget från susning.nu, Mums?

Här följer ett recept på stuvning på moderkaka:
Ingredienser:
· En 3/4 moderkaka
· 1 potatis
· 4 msk färsk persilja
· 2 morötter
· 3 selleri
· 1 zucchini
· 1 tomat
· 1 lök
Hacka ingredienserna i små bitar. Rulla moderkakan i en blandning av en matsked mjöl, en tesked salt, en halv tesked paprikapulver, ett kryddmått kryddnejlika, ett kryddmått peppar och 6-8 korianderfrön. Sautera moderkakan i 2 matskedar olja, häll i grönsakerna och ca en liter vatten. Koka upp och låt sedan puttra i en timme.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
:zpy

fy fan va vidrigt!! den mannen blir bara skummare och skummare... :va

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Moderkaka? Min mamma bakar kakor och dom smakar jättegott. :va

:rolleyes:

Tror han retas lite jag..

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
-"Oh, I'm so hungry I could eat a whole cow!"

-"Tom Cruise tänker äta en hel ko!"

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
antar att han tycker det är jobbigt med all mediauppmärkelse runt graviditeten så han flippar med dem :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
-Rosen- skrev:
2094725 antar att han tycker det är jobbigt med all mediauppmärkelse runt graviditeten så han flippar med dem :)

Han är scientolog. Flippmässigt har han redan kört stenhårt rakt in i kaklet.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
morlock skrev:
2094552 -"Oh, I'm so hungry I could eat a whole cow!"

-"Tom Cruise tänker äta en hel ko!"

Det är hans flickvän han kallar kossa då eller? :rofl

Kia

Guest
Jaaaa tänk vad vissa gör/säger för lite uppmärksamhet och PR.... :rolleyes:

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Faktum är att det mycket väl kan vara sant. I vissa kulturer äter de moderkakan efter förlossning, den är rik på proteiner och tydligen nyttig att tugga i sig. Djuren gör det ju. I ett program på tv för länge sedan diskuterades tillredningsätt för just moderkaka där läkare också intygade att det inte var fel att äta den... :3freak Personligen finner jag det äckligt och nej, jag åt inte moderkakan efter någon av mina förlossningar! Men sant kan det mycket väl vara...

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Nienna skrev:
2095506 Faktum är att det mycket väl kan vara sant. I vissa kulturer äter de moderkakan efter förlossning, den är rik på proteiner och tydligen nyttig att tugga i sig. Djuren gör det ju. I ett program på tv för länge sedan diskuterades tillredningsätt för just moderkaka där läkare också intygade att det inte var fel att äta den... :3freak Personligen finner jag det äckligt och nej, jag åt inte moderkakan efter någon av mina förlossningar! Men sant kan det mycket väl vara...

Det är näringsrikt. Det kan (rovdjurs)MAMMAN behöva efter en jobbig förlossning... speciellt som hon kanske inte kommer igång med något födosök på några timmer efter.
Vad fan ska HAN äta den för??? :4skrika Karlen är ju fullständigt rubbad...

Faktum är att jag hellre skulle spå barnets framtid i moderkakan än att äta den. (Förhoppningsvis finns det annan föda att sätta i sig efter min eventuella förlossning... typ yogurt och banan... :tungan )

Last edited:

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Flamma77 skrev:
2096274 Det är näringsrikt. Det kan (rovdjurs)MAMMAN behöva efter en jobbig förlossning... speciellt som hon kanske inte kommer igång med något födosök på några timmer efter.
Vad fan ska HAN äta den för??? :4skrika Karlen är ju fullständigt rubbad...

Faktum är att jag hellre skulle spå barnets framtid i moderkakan än att äta den. (Förhoppningsvis finns det annan föda att sätta i sig efter min eventuella förlossning... typ yogurt och banan... :tungan )

Jag ville bara påvisa att moderkakan äts i vissa fall, eftersom det verkade framkalla sådana reaktioner hos folk. Varför pappan öht ska sätta i sig moderkakan har jag inget svar på och ingen förståelse för heller. Att karlen är fullständigt rubbad har väl framkommit långt innan detta med ätande av moderkaka :tungan

Du kan vara lugn inför ev kommande förlossning! Man bjuds på te och mackor och juice :) ! Ingen moderkaka där inte!

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras