Kränga däck?

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
KATASTROF :huvet
Nu till nästa riktigt stora bekymmer...

Jag monterade på däcket för nån timma sen. Glad som fan och var på väg att ta en premiärtur med dom nya däcken. När jag lägger märkte till att framdäcket antigen spruckit eller fått smaka på kniv/blad.

Ena sidan är skuren och jag såg inte det föräns jag monterat de på hojen. Vet inte om de blev tydligt efter att däcket fyllts med luft och blåst upp/expanderat...

Känns förjävligt faktiskt. Vem är skurken? Kommer jag behöva pröjsa ett nytt däck själv?
Jag ska prata med firman jag beställde däcken av imorgon. Känns som att dom kommer skylla på monteringen och montörerna kommer skylla på att skadan inte skett hos dom...

Vad göra?

Bilden tagen med gammal telefon tyvärr...

Köpte däcket av hojdäck. Dom va riktigt smidiga. Tog tillbaka de utan minsta tjafs om nåt. Fick ut ett nytt däck omgående och lämna tillbaka det trasiga däcket som en reklamation efter jag bytt de. Riktigt bra service! :Bugar

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Bytte framdäck idag, blev fint och hojen känndes kvickstyrd som aldrig förr när jag åkte genom stan, sen ut på motorvägen... Börjar vibrera lätt vid 120km/h, sen vid 140 vibrerar det så backspeglarna skuttar som galna och händerna domnar.

Bara åka tillbaks och få det ombalanserat? eller blir det lite skakigt med nytt däck innan det slitit in sig? Tog ju hela dan, köra hojen till mekgaraget ta bussen hem hämta bilen skruva av däcket åka med däcket till däcksfirman sen tillbaks, skruva på däcket, köra hem hojen ta bussen tillbaks och hämta bilen.

Pallar fan inte hela proceduren en gång till :p men är det bara rent hopplöst önsketänkande att det kanske fixar sigsjälvt?

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Bytte framdäck idag, blev fint och hojen känndes kvickstyrd som aldrig förr när jag åkte genom stan, sen ut på motorvägen... Börjar vibrera lätt vid 120km/h, sen vid 140 vibrerar det så backspeglarna skuttar som galna och händerna domnar.

Bara åka tillbaks och få det ombalanserat? eller blir det lite skakigt med nytt däck innan det slitit in sig? Tog ju hela dan, köra hojen till mekgaraget ta bussen hem hämta bilen skruva av däcket åka med däcket till däcksfirman sen tillbaks, skruva på däcket, köra hem hojen ta bussen tillbaks och hämta bilen.

Pallar fan inte hela proceduren en gång till :p men är det bara rent hopplöst önsketänkande att det kanske fixar sigsjälvt?

Tror nog tyvärr bara det är att balansera om det isf men någon annan kanske kan ge säkrare svar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tror nog tyvärr bara det är att balansera om det isf men någon annan kanske kan ge säkrare svar.

Stämmer.

Ett däck ska sitta rätt från start, annars är det fel fel fel!

Hade varit jobbigt för dom som kör bana att åka dom första 10 varven med obalans :D

Ta moppen till firman den här gången...men du kan ju ringa först så dom vet om det ;)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Stämmer.

Ett däck ska sitta rätt från start, annars är det fel fel fel!

Hade varit jobbigt för dom som kör bana att åka dom första 10 varven med obalans :D

Ta moppen till firman den här gången...men du kan ju ringa först så dom vet om det ;)

Haha sant :D

Denhär gången hämtar jag nog depåställen och en hylsnyckel sats och plockar av det utanför lägenheten istället ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!