Kräver livstids socialbidrag för att slippa arbeta:

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Minst sagt, snart är det olagligt att vara svensk, för det är väl snart synonymt med att vara rasist!

Känner en del invandrare, pluggar med 3 afrikaner, hur härliga som helst, men dom man "känner till" som brukar hänga på stan, dom kan man skicka hem igen med första bästa flyg, kan dom sitta där och få en kula i nacken där istället för att springa omkring här å råna å misshandla oskyldiga människor. Tacksamhet är något som tydligen inte existerar i många öststatsflyktingars huvud.

De invandrare jag känner är även de bland det bästa folk som finns, arbetssamma och evigt tacksamma för att de fick chansen att komma hit.
Det är förorterna och dess kulturberikare (=ungdomsgäng) som gett integrationspolitiken ett ansikte.
I dag råder brist på arbetskraft i Sverige, hur jävla svårt kan det vara att ge dem rätt utbildning?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag vill heller inte jobba. Jag spyr nästan av ångest nu när semmestern är slut och det är dags att sälja bort sitt liv igen. Fick jag socbidrag resten av livet skulle jag säga upp mig idag!! Vad är vitsen med att slita 8-17 varje jävla dag och knappt ha en spänn kvar den sista veckan innan lön.
Fritid och egna intressen finns inte. Jag går upp 6 varje morgon äter fixar matlåda och åker till jobbet kommer hem ca 1745 och då är det dags att fixa mat igen sen ta hand om nåt ärende och sen till sängs igen och så håller det på dag efter dag, år efter år!:huvet
Underbart fångat! :rofl
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag vill då inte heller jobba, fick jag bidrag livet ut så skulle jag ta det direkt. Fyfan så najs!
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3092785 De invandrare jag känner är även de bland det bästa folk som finns, arbetssamma och evigt tacksamma för att de fick chansen att komma hit.
Det är förorterna och dess kulturberikare (=ungdomsgäng) som gett integrationspolitiken ett ansikte.
I dag råder brist på arbetskraft i Sverige, hur jävla svårt kan det vara att ge dem rätt utbildning?
Det kan nog vara jävligt svårt, om vi nu ska tala i termer som oss och dom för här i Sverige ska vi inte ens utbilda OSS själva längre, dom enda som pluggar verkar vara akademiker och mer sånna behöver vi ju :rolleyes: förstår inte hur man kan stå med öppna armar då och ta emot mer och mer människor och betala för deras uppehälle när de människor (vi och dom) som redan finns här på vissa ställen lever helt under/utanför samhällets normala standard, dvs 4 väggar, tak och mat...

3092890 Jag vill då inte heller jobba, fick jag bidrag livet ut så skulle jag ta det direkt. Fyfan så najs!
Då kan du börja med att säga bye bye till cykeln, skulle gissa på att utöver hyran så får du väl en 2500-3000 att leva på per månad lr nått sånt.. om du inte är en expertmyglare lr nått sånt då.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
...för här i Sverige ska vi inte ens utbilda OSS själva längre, dom enda som pluggar verkar vara akademiker och mer sånna behöver vi ju :rolleyes:
Men snälla... Går du på droger?
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag vill heller inte jobba. Jag spyr nästan av ångest nu när semmestern är slut och det är dags att sälja bort sitt liv igen. Fick jag socbidrag resten av livet skulle jag säga upp mig idag!! Vad är vitsen med att slita 8-17 varje jävla dag och knappt ha en spänn kvar den sista veckan innan lön.
Fritid och egna intressen finns inte. Jag går upp 6 varje morgon äter fixar matlåda och åker till jobbet kommer hem ca 1745 och då är det dags att fixa mat igen sen ta hand om nåt ärende och sen till sängs igen och så håller det på dag efter dag, år efter år!:huvet

Sälj hojen då för faan din gnällspik då du ändå aldrig har tid och åka på den.

För pengarna kan du köpa lite lyckopiller.

Edit: Tror att du är ensam om att ha ett tråkigt jobb som du inte vill gå till?
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Är det ingen övervakar handläggarna och ser efter hur dom sköter sina jobb, eller är det fritt fram för dom att kasta bidrag omkring sig hur som helst?

Hur bidrag och a-kassa betalas ut verkar vara jävligt olika från handläggare till handläggare. Man hör ju om en del som måste söka alla möjliga skitjobb över hela landet på en gång, och sen vet man andra som gått och stämplat i 2-3 år utan att vare sig jobba en enda dag eller ens sökt nåt jobb överhuvudtaget. Det är ju inte särskilt rättvist.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Ligger nått i det många säger att det har blivit nästan fult och skamligt att jobba, då tänker jag närmast på vanliga svenssonjobb.
Vad som gäller idag är ju att "blinga" så mycket som möjligt och då helst utan att ha gjort ett vettigt handtag under hela sitt produktiva liv.
Hur sorgligt det än kan låta så är det arbetarna som får skiten att snurra runt...knappast några analytiker, aktiemäklare eller några andra fiktiva yrken.
(Alla KAN inte leva på att vända papper hela dagarna!!!)
Det enda som i mina ögon är värre än folk som vägrar jobba är folk som är födda med en diamantbelagd guldsked i mun.
 

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Ort
westcoast
Hoj
Duke2
Sälj hojen då för faan din gnällspik då du ändå aldrig har tid och åka på den.

För pengarna kan du köpa lite lyckopiller.

Edit: Tror att du är ensam om att ha ett tråkigt jobb som du inte vill gå till?

Hojen är tillsalu! har varken tid eller pengar!! Har ju ett kneg att sköta vet du. och ja jag kommer att vara gnällspik varje dag till pension om ja lever så länge. Som ja ser det så säljer jag mitt liv för att bygga nån annans förmögenhet. Hur mycket är dit liv värt? mitt är värt ca 14k i mån.

När det är dags för pension kan man ju vara glad om man kan gå utan rullator i 5år iaf. ytterligare nåt år så är det dags för blöja och man börjar bli senil(om man inte redan är det). sen kommer nån och frågar dig vad du gjorde när du var ung då svarar man jag jobbade hella mitt friska liv varpå dom säger åhh då hade du ett kul jobb och jag svarar nej jag hade ångest varje dag och då säger dom du tjänade väll iaf bra varpå jag svarar nej jag har varit halvfattig hela mitt liv. Livet ska levas!!
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Hojen är tillsalu! har varken tid eller pengar!! Har ju ett kneg att sköta vet du. och ja jag kommer att vara gnällspik varje dag till pension om ja lever så länge. Som ja ser det så säljer jag mitt liv för att bygga nån annans förmögenhet. Hur mycket är dit liv värt? mitt är värt ca 14k i mån.

När det är dags för pension kan man ju vara glad om man kan gå utan rullator i 5år iaf. ytterligare nåt år så är det dags för blöja och man börjar bli senil(om man inte redan är det). sen kommer nån och frågar dig vad du gjorde när du var ung då svarar man jag jobbade hella mitt friska liv varpå dom säger åhh då hade du ett kul jobb och jag svarar nej jag hade ångest varje dag och då säger dom du tjänade väll iaf bra varpå jag svarar nej jag har varit halvfattig hela mitt liv. Livet ska levas!!

Gå till farbror doktorn du behöver medecin!
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Hur sorgligt det än kan låta så är det arbetarna som får skiten att snurra runt...knappast några analytiker, aktiemäklare eller några andra fiktiva yrken.
(Alla KAN inte leva på att vända papper hela dagarna!!!)

Är detta ett skämt? Jag hoppas verkligen det.
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Tyvärr, så finansieras bekvämligheter av skatt, och sverige måste vara sämst och naivast i världen på att ta tag i detta.. En klassiker är väl somaliern från västerort, som genom falska namn plockade ut 10 personers bidrag per mån :S

Men jag har även "vanliga" kompisar, som inte orkar jobba, fullt friska, som har soc-bidrag + färdtjänst, lever gott, festar på krogen å lever loppan - staten pröjsar.

Det är snart pinsamt att bo kvar här... Men tydligen så måste vi till varje pris visa omvärlden, vilken hög standard vi har. Dessvärre börjar utomstående länder att skratta åt oss, "dumma svenskar", bl a efter detta klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=whWgCOE56K8

sen finns det ju en uppsjö av andra inslag där det handlar om problem som inte har att göra med mångkultur...

Kollade på filmen precis, kör inte polisen en chrysler? :D Har även hört att det inte är svenskar som pratar, helt felfri engelska med bra uttal.

Jag kan ha fel, men har inte för mej att svenska polisen kör chrysler?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kollade på filmen precis, kör inte polisen en chrysler? :D Har även hört att det inte är svenskar som pratar, helt felfri engelska med bra uttal.

Jag kan ha fel, men har inte för mej att svenska polisen kör chrysler?

Cheva. Eldsläckarna använder också någon Cheva-modell om jag inte minns helt fel.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Edit: Tror att du är ensam om att ha ett tråkigt jobb som du inte vill gå till?
På vilket sätt har det med nånting att göra?


Då kan du börja med att säga bye bye till cykeln, skulle gissa på att utöver hyran så får du väl en 2500-3000 att leva på per månad lr nått sånt.. om du inte är en expertmyglare lr nått sånt då.
Ja hojen är såld sen ett år tillbaks, jag är student = ingen hoj. 2500-3000kr att spendera på mat och sånt vore ju gudomligt om man jämför med hur det är nu. Men jag är ändå nöjd över tillvaron.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
kan ju inte varit svårt för nissarna på tidningen att tagit foto på dom och publicierat... vad skulle paret ha gjort? rest sig upp ur sina stolar och efter någon minut börja gå efter, för springa lär dom ju inte orka göra.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top