krävs det helställ.för tävling

stridis nr60

if you cant bet them.hit them harder
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
gsxr1000-02-Race,wr 250
krävs det helställ-race ställ eller är det ok med ett tvådelat om man skall tävla tex rookie 1000 hoppas det annars spricker min budget

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
tibbi skrev:
krävs det helställ-race ställ eller är det ok med ett tvådelat om man skall tävla tex rookie 1000 hoppas det annars spricker min budget

Vet inte men annars har jag ett 52 dainese T-Age till salu. Titan axlar och knän. Techno skydd på armbågar.

Edit: sorry om jag var :felämne

stridis nr60

if you cant bet them.hit them harder
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
gsxr1000-02-Race,wr 250
Runken skrev:
Vet inte men annars har jag ett 52 dainese T-Age till salu. Titan axlar och knän. Techno skydd på armbågar.

Edit: sorry om jag var :felämne
vad skall du ha för det då

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
tibbi skrev:

Det är godkänd med tvådelat.
Sen är väl ett helställ säkrare och smidigare men...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Är det inte så länge det är dragkjedjor i metall?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
2.3.1.1 Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Axxexs skrev:
2.3.1.1 Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor.
Jepp! Men innan man funderar på att köra i delat ställ så tycker jag man ska se till att prova ett riktigt raceställ, det är inte bara avsaknad av horisonellt blixtlås som skiljer om man säger så. Man känner sig som Stålmannen! Invincible!! :banana

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
har provat både och prova ett spyke4race satt kanon men nu hänger det ett ixs två delat hemma i garderoben blir mest för träning och lite gatåka men det har metal i dragkedjorna får man köra med det då?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Låter som en väldigt tight budget, du kan hitta ett beggat helställ för samma summa du förmodligen kan sälja ditt tvådelade.

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
Axxexs skrev:

När jag gick licenskursen så sa killarna som höll i den;

Tänk på att allt du tar på dig, kommer du också att vurpa i

Man kan ju bara tänka sig hur in i h...te dom måste ha slagit sig innan dagens utrustningar fanns.
Man skall inte pruta på sin personliga säkerhets utrustning, det gäller nog att ha både livrem och hängslen. Har man inte budget till riktiga grejer så skall man nog hellre avstå. Förvisso så har ju Peter Sköld och hans kompis kontruerat några av världens lättaste och bästa rullstolar. Varför "snåla" på din egen utrustning och därmed ställa dig längre fram i kön av presumtiva spekulanter till en Pantera stol.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
När jag körde så kom Halvarsson med ett "licenserbjudande" på helställ för ca6000.

För billigt tvådelat ställ är ingen höjdare. Jag körde med ett handelsboden delat och det var väl ok ur säkerhets-synpunkt för EN vurpa, men jag var tvungen att laga skavda sömmar efter varje marksyning. Ett bättre ställ håller helt enkelt bättre.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chrille skrev:
Ett bättre ställ håller helt enkelt bättre.
Säkert, men det beror ju så mycket på hur man vurpar så det är ju svårt att jämföra olika ställ man ägt. Den största skillnaden jag märker är att ett helperforerat helställ är mycket skönare när det är varmt. Eller, det är det enda som funkar om man inte ska vara helt uttorkad efter en dag.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Man rör sig smidigare i ett helställ, med tvådelat ställ utan resår så sitter järnspettet i röva, det viktiga är ju inte att vara snabb, det gäller att se snabb ut på bild.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln