Krånglande kina-fiddy

Rmz250åsx85

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Hoj
2008 rmz 250 å ktm sx 85 2006
Var ute och körde två timmar med en kompis och när vi va en 300 m hemifrån så la den av som att man fick soppatorsk men det var det inte kickade en stund och fick igång den och körde hem men började smattra å smälla vid gasavdrag. Kan även säga att jag tappade ljuddämparen:lol
Kinaskit:mad:

Går ju å köra med den och vill busa lite till med den sen skänker jag bort den:banana

Kolla något moppeforum istället, tror inte så många kör fiddy här och kanske inte vet precis vad felet kan vara.

KInasKit? :va

Tror du en "ickekina"( Säg nåt som inte är kina idag...) skulle fungera klockrent efter 3 år stillastående? :banana

Kinagrejjerna har oftast det problemet att gummin hårdnar, plast deformeras och metaller oxiderar vansinnigt med ålder. Kan vara vad som helst nästan..

Börja med att kolla soppaafilter och gör rent munstycken i förgasare. När du ändå är i dom krokarna, kolla så gummin ser OK ut och det inte kan dra tjuvluft nånstans.

Jag förutsätter att du tömt tanken på rester som stått 3 år, i annat fall töm tanken och fyll på fräscht drivmedel.

Aa har tömt tanken men kan ju vart nå skit som fastnade i nåt munstycke men jag har den hos en kompis ska ta mig en titt imorrn

Vad du än gör skruva inte isär motorn för då riskerar du att drabbas av mekanisk depression. :3freak

Vad får vad man betalar för ;) Nä skämt o sido. En kompis har en ten7, bra kvalite för pengarna :banana

Vad får vad man betalar för ;) Nä skämt o sido. En kompis har en ten7, bra kvalite för pengarna :banana

Haft både "kinafiddy" och "märkesfiddy" och kan bara instämma, otroligt stor skillnad i kvalité på grejerna.
Framförallt så känns de dyra hojarna mycket stabilare då ram och fjädring är lite grövre.

Ten7, Pitpro, DBR, Exxo och Snakepit är alla bra märken som det dräller av på begagnatmarknaden.
Dessa är nästan alltid ett bättre köp än en ny Orion eller liknande.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back