Kramp

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
jag brukar få kramp i ena ljumsken när jag kör. Behöver inte va så långt för att det ska hända. Rätt ofta dessutom. :(

Spänner mig säkert i kombination med kasst tränad :(

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
När jag läser denna tråd så får jag flashbacks från lumpen.

Löjtnant "Vesslan" skrek till oss ordonannser:

- Ni ska sitta som en jävla potatissäck på cykeln !!!

Slappna av gossar. :)

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Har också problem med detta, dock ländryggen för min del..

Är väl bara att göra som ovanstående talare säger!

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Rör du på dig för övrigt? Gympar, tränar, går:vaKan du ha varit i "bättre" träningsskick förra året än vad du är idag? Om du rör på dig kontinuerligt på något sätt utöver till och från bilen eller kylskåpet, så kan du kringse detta..men är det så att det är du själv som är dåligt tränad så börja röra lite mer på dig, ut och gå promenader, jogga, kör på gym, muskler är en färskvara så man kan inte leva på gamla meriter på den biten, det kan mycket väl vara så att du är mera spänd första turerna oxå.

Det finns de som blir morfar vid 40 som har LÅNGT bättre fysik än 20 åringar idag med dagens mode bland många unga är att "chilla" framför tv och dator, pimplandes på litervis med dricka och godis, och som mer eller mindre lever på snabbmat, amerikaniserat så det förslår.. som kommer leda till mångas övervikt och på tok för tidig död..

Då man själv är 40, men ännu inte morfar(som tur är:brinnerup)så är det bara att inseatt kroppen "läker" inte lika fort som när man är 20, vid sträckningar, ryggont mm och det försämras allt mer med åldern, men man kan förebygga genom hålla sig i bra skick:)
Döm själv utefter detta:

Började dels styrketräna och dels tänka på vad jag stoppade i munnen för drygt ett år sedan och gick ner 15 kg första halvåret.
Sedan dess har jag sakta gått upp cirka 3 kg till idag. Vill skylla detta på ökad muskelmassa.
Mage finns det fortfarande kvar lite, kan nog glömma att få tillbaka sexpacken man hade förr.
På övrig fritid är jag mycket aktiv. Vi har 2 hundar som måste aktiveras dagligen. En gård under ständig renovering.
Förutom hojarna så blir det otaliga projekt man har pågående.
Förrra sommaren rev jag t.ex. en av ladorna för hand. På hösten byggde jag upp en del av den igen. Var så risig så en storm hade tagit den.
I övrigt så är jag flitigt anlitad av diverse vänner och min dotter till deras renoveringar.
Skulle vilja säga att jag rör på mig lite trots att jag har ett sittandes jobb.

Börjar närma mig femtio, femtioårskris kallar en del det att jag börjat träna t.ex.
Men jag mår så jäkla mycket bättre nu än vad jag gjorde året sedan.
Har dock inte blivit av med den ständiga ryggvärken jag haft i många år.
Jobbar dock på detta också.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har haft samma problem. Stog upp på fotpinnarna halva vägen från Trollhättan till Nässjö på min CBR. Kör nu Aprilia rsv mille och problemet är borta.

Men så fort jag byter hoj med min polare som kör en cbr 954 så får jag kramp. Beror med all säkerhet på att Aprilian är väldigt smal över tanken så benen / låren vinklas inte ut så mycket. Men grundproblemet kanske beror på att jag är otränad men då känns det lättare att byta hoj än att börja motionera :)

Intressant.

954:an är den mest bekväma sporthoj jag kört.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Intressant.

954:an är den mest bekväma sporthoj jag kört.

929:a körde jag under några säsonger och ett par tusen mil, bekväm satan:) får se om det blir lika bekvämt med R1:vaTror inte riktigt det, har bara kört ett par kortare turer, samt provat lite tidigare årsmodeller, känns "tajjtare" än vad 929:an var.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
okej, du är nog i bra form då. kanske är somdom andra säger här kanske är sitt.teknik eller sätet som inte funkar ihop med dina ben o höft. o stoppar blod-tillförseln eller nåt.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Har samma problem att jag får kramp ibland i höften. Känns som den låser sig och man måste ställa sig upp eller sitta lite på sned någon minut :)
Förstår inte vad det beror på. Är tränad så kan inte vara det. Kyla i kombination med ingen uppvärmning innan körning kanske? :va

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...