Döm själv utefter detta:Rör du på dig för övrigt? Gympar, tränar, gårKan du ha varit i "bättre" träningsskick förra året än vad du är idag? Om du rör på dig kontinuerligt på något sätt utöver till och från bilen eller kylskåpet, så kan du kringse detta..men är det så att det är du själv som är dåligt tränad så börja röra lite mer på dig, ut och gå promenader, jogga, kör på gym, muskler är en färskvara så man kan inte leva på gamla meriter på den biten, det kan mycket väl vara så att du är mera spänd första turerna oxå.
Det finns de som blir morfar vid 40 som har LÅNGT bättre fysik än 20 åringar idag med dagens mode bland många unga är att "chilla" framför tv och dator, pimplandes på litervis med dricka och godis, och som mer eller mindre lever på snabbmat, amerikaniserat så det förslår.. som kommer leda till mångas övervikt och på tok för tidig död..
Då man själv är 40, men ännu inte morfar(som tur är)så är det bara att inseatt kroppen "läker" inte lika fort som när man är 20, vid sträckningar, ryggont mm och det försämras allt mer med åldern, men man kan förebygga genom hålla sig i bra skick
![]()
Jag har haft samma problem. Stog upp på fotpinnarna halva vägen från Trollhättan till Nässjö på min CBR. Kör nu Aprilia rsv mille och problemet är borta.
Men så fort jag byter hoj med min polare som kör en cbr 954 så får jag kramp. Beror med all säkerhet på att Aprilian är väldigt smal över tanken så benen / låren vinklas inte ut så mycket. Men grundproblemet kanske beror på att jag är otränad men då känns det lättare att byta hoj än att börja motionera![]()
Intressant.
954:an är den mest bekväma sporthoj jag kört.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |