Krasch i Gävle

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Var upp till Valbo idag. När vi sen åkte mot Gävle på riks 80 såg vi att det hade hänt en olycka. Vid på och avfarten från E4an. Var flera räddningsfordon på plats. Såg att det låg en sporthoj i diket. Den såg ut för att vara röd, vit och svart. Såg inte så noga. Det var vid 20-tiden. Nån som vet vad som hänt? Och hur det gick för föraren? :(

Blev alldeles matt, skakis och illamående. Inte sett nån kraschad hojj tidigare... :(
Hoppas att det gick bra för den som körde hojjen.

// en dämpad Lena

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lilla_Tingeling skrev:
Var upp till Valbo idag. När vi sen åkte mot Gävle på riks 80 såg vi att det hade hänt en olycka. Vid på och avfarten från E4an.

Där höll jag också på att åka av vägen för nån vecka sen - med min Firebird. Vägverket har lappat och lagat med spruta-på-asfalt-och-lägga-på-rullgrus... I ALLA JÄMRA AVFARTS OCH PÅFARTSKURVOR!

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
hej hej Ting ;)

Jag kom från Valbo på Rv80 o svänger av mot E4.. sen "får ja för mig att ja ska ut på Rv80 igen" :hihi gasar på lite men vad får man se, om inte plisens diskobil mitt i ytterkurvan... Aja tänkte jag, dom viftar inget mot mig utan står bara kvar lutandes mot räcket... (3 st.. och så säger dom att det e dåligt med snutar på vägarna..) Fortsätter bara förbi dom med hyffsad fart.. Då ser ja hojen ute i persiljan.. Lowside ut kanske?

Såg inte heller va det var för hoj,,, vit var den iaf, hoppas dom inblandade e´ok!!

PS, fast dom va 3 st plitar så orka tydligen ingen av dom gå o ställa ut en sån däringa "olyckstriangel" som dom brukar ställa i vägrenen... :7peta
DS.

Oden

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Riksnyheter
Gävle: Två skadade i mc-olycka
Två personer fick på torsdagskvällen föras till sjukhus i samband med en motorcykelolycka i Gävle. / Uffe
Jul 22, 2004, 21:55

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Eländes elände, jag känner personerna (mycket bra... alldeles för bra) som skadades.

Status: Grabben som körde en Fireblade kom lindrig (fysiskt) undan med torskad näsa och förmodad hjärnskakning. Tjejen som satt bakpå förlorar med stor sannorlikhet sitt ena underben.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
andersbrink skrev:
Eländes elände, jag känner personerna (mycket bra... alldeles för bra) som skadades.

Status: Grabben som körde en Fireblade kom lindrig (fysiskt) undan med torskad näsa och förmodad hjärnskakning. Tjejen som satt bakpå förlorar med stor sannorlikhet sitt ena underben.

Ajajajjajjj! Vilket öde att skada den som sitter bakpå! Vart är dom hemmahörandes? Tråkigt tråkigt!

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
andersbrink skrev:

Illa. Vad hände?

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Förbannelse vad hemskt!!
Just därför vill jag inte skjutsa... ok om jag pajjar min egen kropp, då är det mest troligt att det är mitt eget fel.... men hemska tanke att orsaka en allvarlig skada eller rent utav värre på den sitter bakpå... Hoppas bara att doktorerna med sin enorma kunskap och kompetens lyckas lappa ihop henne iaf. Håll tummarna! :(

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Han hade hållits sövd inatt/imorse så han visste/vet inget om vad för otäckt som flickvännen har råkat ut för. Jag vill inte avslöja något mer förrän han kommer hem. De som behöver veta vem det är vet förmodligen redan om det via familj och vänner.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Fy fan vilken ångest man måste få som förare, oavsett om det var ens eget fel eller inte :(

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Fy f*n, hoppas att hon får behålla båda benen och att båda tillfrisknar snabbt :(

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
andersbrink skrev:

Usch!!!
Hoppas dom kan rädda det.
Otrevlig historia.Hur hände det?

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Rigge skrev:
Ajajajjajjj! Vilket öde att skada den som sitter bakpå! Vart är dom hemmahörandes? Tråkigt tråkigt!

Båda är i från Hedesunda..

Jag har då hört att hennes ben va av och det troligen gick av när det klämmdes mellan hojjen och en lycktstolpe.
Foten låg visst på ett annat ställe än kroppen så att säga.

Men det vet man ju inte om det är sant för i lilla Hedesunda sprids saker ganska snabbt och blir värre och grymmare destå längre det sprids..
Rätta mig om jag har fel för det är vad jag har hört.

//Jens

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
SV650S for sail...
Sanningen må vara grym ibland :( o man undrar va man håller på me igentligen. :va
Mindre skjuts hedanefter helt klart för min del.
"bit ihop" o mycke lycka till...
/ Thomb

Fågel dräparen!

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Suzuki 750 GSX-R Nu blivande Street fighter
Fy fan........

Klotade själv för snart 14 dagar sen.........Mår illa av tanken att jag kunde ha haft med mig nån bakpå då........Hälsa dom inblandade att dom ska krya på sig!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år