Krasch sett från hjälmkamera

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
hur fan var bromsarna inställda på kärringensbil? bakhjulet låst? eller så kanske hon kom för sig att testa den där intressanta spaken mellan stolarna :rolleyes:

sandstream

Guest
Faizty skrev:
hur fan var bromsarna inställda på kärringensbil? bakhjulet låst? eller så kanske hon kom för sig att testa den där intressanta spaken mellan stolarna :rolleyes:
Det var inte en kärring som körde bilen, det var en man.
Däremot var det en tjej som körde hojen.
Allt finns beskrivet av tjejen som körde, se tidigare inlägg med länk.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Det värsta är ju att killen i bilen försöker få det till att det var hon på mc:n som körde på honom???? :kocko

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Klabbe85 skrev:
Det värsta är ju att killen i bilen försöker få det till att det var hon på mc:n som körde på honom???? :kocko

Och att försöka komma undan med det. Tänka vad förvånad han skall bli under rättegången (för de stämmer alltid varann) när han får se filmen.....

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
PacMan skrev:
Nu vet jag inte varför hon hade kameran, men att ha en kamera rullande hela tiden när man kör är ju inte dumt alls, om det skulle uppstå någon tvist med mottrafikanterna . :gnissla
Hade flera haft det så kunde inte folk komma med "Jag såg dig inte...." och lyckas med det..

Mer videokameror the ppl!

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Klabbe85 skrev:
Vilken idiot..

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ska man inte först ta bort hon från vidare fara. Typ bort från vägen. Hon har ju uppenbarligen inte brutigt ryggen.

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Det som jag reagerade mycket på är att, när man som jag bara satt och slökollade är att man inte hinner reagera. Precis när jag såg bilen snurra så kände jag att det var aldeles för sent att göra något.

Lite rörigt, men hänger ni med? Att man alltid måste vara så satans aktiv i sitt tänkande när man kör. Framförallt att försöka förutspå vad andra bilister kan göra.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Macke skrev:
Som hojåkare har man nog inte mycket val i det där läget... Inte lätt att hinna göra nåt annat än att försöka få ner farten, och hålla sig på hjulen, tills man kör in i bilen...

Ja vad tusan gör man? Kanske hade hon klarat att väja och gå om vänster om bilen. Krävs en del träning dock.

Efter läst en del om skador pga tanken på de ädlare delarna så vet i tusan om jag inte lagt hojen istället... :rolleyes:

Nä, men allvarligt... vad hade ni gjort? Finns de någon "rätt" manöver här?

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
TukTuk skrev:
Ja vad tusan gör man? Kanske hade hon klarat att väja och gå om vänster om bilen. Krävs en del träning dock.

Efter läst en del om skador pga tanken på de ädlare delarna så vet i tusan om jag inte lagt hojen istället... :rolleyes:

Man hinner inte göra ett skit. Bara att blunda och hoppas på det bästa.

robbz

All In
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 utt -06
Tycker det ser ut som att bilen först ökar farten ....och sedan typ upptäcker att bilkön framför bromsar in för rött ljus eller nåt?......och då får den kanske oerfarna föraren panik och bromsar hårt, eller är det punka han får?....hmm mysko ser det ut iaf...

nån som vet vad en schysst liten hjälmcam kan kosta ...skulle vara nice att ha som sagt..

/R

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
vilket jävla pucko....vet allvarligt talat inte om jag hade kunnat behärska mig i den situation :huvet

TukTuk skrev:

Själv hade jag ställt mig på sadeln och sen hoppat över till den vita bilen till höger och landat på motorhuven :tummenupp. Det funkar alltid på film :fakta

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
selin skrev:
Man hinner inte göra ett skit. Bara att blunda och hoppas på det bästa.
Sant, av din trad som jag läst tidigare sa vet jag att du har förstahands info i saken. Har rakat ut för likande själv och haller med, man hinner inte göra ett skit.

Ni som undrar varför alla bara fragar samma sak sa uppfattade jag det som att de vill att hon ligger kvar. Det är dessutom REGEL nr 1 i första hjälpen vid en trafikolycka, flytta inte pa nagon som har krockat om det inte är direkt livsfara förrän ambulans är pa plats och har stabiliserat personen. Det är dessutom för det flesta den naturliga reaktionen att snabbt kliva upp, typ som när man halkar pa en isfläck och slar sig som fan, man kliver upp fort som blixten av nan anledning. Det var ju dessutom den sladdande bilen i vägen som skyddade lite.

Klabbe85 skrev:
Tror inte han försökte skylla ifran sig. Han försökte förklara sig.
Var hyffsat chockad i alla fall, det syntes.

sandstream

Guest
-=ROBBAN=- skrev:
nån som vet vad en schysst liten hjälmcam kan kosta ...skulle vara nice att ha som sagt..
2-3000:- för en bra men det krävs att du har en videokamera att koppla den till då hjälmkameran inte kan spela in.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024