Kraschade in i kompisens hoj !!!

Blåshannes

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda 125
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Blåshannes skrev:
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?

Det blir du som får slanta upp
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Blåshannes skrev:
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?
klart han har.. du körde ju in i honom bakifrån. du ska hålla sånt avstånd att du kan stanna om något inträffar. sen tycker jag att du ska snacka med din kompis om att shit happens, vi fixar det tillsammans.
 

Extrom

Jak er snel hest.
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
för tillfället skuren Yamaha Tz125
Den enda chansen man har att komma undan när man krashar någon i aktern är att den som man krashar i är full...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Seriöst är du så jävla snål så du försöker komma undan med att betala efter att DU kört på någon.
Snälla har du ingen själv respekt.
Bara o hosta upp stålarna utan att grina om vem som har "rätt" att göra eller inte.
Och som sagt du borde hållt avstånd.

Ot: Ni verkar ju inte direkt vara bra kompisar om du försöker komma undan med att inte betala.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Freddola skrev:
Seriöst är du så jävla snål så du försöker komma undan med att betala efter att DU kört på någon.
Snälla har du ingen själv respekt.
Bara o hosta upp stålarna utan att grina om vem som har "rätt" att göra eller inte.
Och som sagt du borde hållt avstånd.

Ot: Ni verkar ju inte direkt vara bra kompisar om du försöker komma undan med att inte betala.

snål . det behöver väll inte handla om det.... det är väll i ett sånt här läge man är glad för man har trafikföräkring, med låg självrisk eller :confused: ?
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
RS "Alex" skrev:
snål . det behöver väll inte handla om det.... det är väll i ett sånt här läge man är glad för man har trafikföräkring, med låg självrisk eller :confused: ?

Precis, eftersom killen som körde på kommer att få betala skadorna, inte bara på sin egen hoj utan även på den påkördes hoj. Om nu denne yrkar på det.
Trafikförsäkringen gäller dock inte för skador på din egen hoj, bara andras egendom som man själv "råkar" ha sönder.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Blåshannes skrev:
Var ute och körde och kom till en T-korsning som var väldigt trafikerad kompisen körde före och jag titade åt höger och körde ut ( åt vänster medan jag fortsatte titta åt höger) sen när jagvänder på huvudet så ser jag bara polaren hoj typ 1.5 meter framför mej, så jag bromsar som satan men slår ändå in i hans akter i typ 20-30. Tydligen hadde han tappat kedjan men nu undrar jag vem om någon har rätt att kräva den andra på pengar?

Men förfan, sånna som du är inte en kompis om du nu menar VEM SOM HAR RÄTTEN PÅ SIN SIDA. Jävla idiot/dumskalle! Så jävla schysst mot din kompis föresten. Det är ju uppenbart vems felet är, varför ens starta en tråd om det? :4skrika
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Mr_Malossi skrev:
Men förfan, sånna som du är inte en kompis om du nu menar VEM SOM HAR RÄTTEN PÅ SIN SIDA. Jävla idiot/dumskalle! Så jävla schysst mot din kompis föresten. Det är ju uppenbart vems felet är, varför ens starta en tråd om det? :4skrika


om man e en riktig kompis så erbjuder man säg att betala det direkt!! om han då och e en riktig kompis så säger han vi delar på det :fatta! :fatta! :fatta!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
whitesnake skrev:
om man e en riktig kompis så erbjuder man säg att betala det direkt!! om han då och e en riktig kompis så säger han vi delar på det :fatta! :fatta! :fatta!

no offence, men om en polare kör in i mig får han pröjsa rubbet
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
whitesnake skrev:
om man e en riktig kompis så erbjuder man säg att betala det direkt!! om han då och e en riktig kompis så säger han vi delar på det :fatta! :fatta! :fatta!

Vadå? Så ifall din polare slår sönder dörren till ditt rum så erbjuder du honom att bara betala hälften av vad dörren kostade? "För att ni är så bra polare"?

Kollar man åt ett annat håll när man åker får man vara förberedd på att saker kan ske. Han såg själv att vägen var vältrfikerad, och valde ändå att åka. Han kunde lika gärna ha väntat tills det var säkrare. Betala och se glad ut.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Polare och pengar är helt olika saker.. som "kompispris" förstår jag mig inte på, bara för att de är ens polare behöver man väl inte ge dom pengar?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
behöver ju inte vara taskig men inte heller ta ställning till att det är polaren tycker jag.... kör du helförsäkrat så är det väll inte så himla stor grej då blir det väll en eller 2 självrisker bara :)
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Äru sån sopa så du kör in i din polare så skyll dig själv o hosta upp pengarna istället för att grina om vem som har rätten att betala.
vilket verkar vara självklart i detta fallet DU!! :kocko
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Betala för fan! om du inte har råd sälj hojen då! skulle ja gjort iaf..
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top