Kraschkåpor

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Jag har fått höra detta från andra med! Därför tänkte jag förstärka dom extra...

Jag är inte ute efter att tjäna 0.5 kg på hojen, utan bra finish, dvs att dom inte ser ut att vara gjorda av rispapper! :D

Finishen var inte bra på mina Works. Väldigt mycket porer i som tog mig evigheter att fixa någorlunda. Men en race-åkare bryr sig inte om sånt. Jag hade lite bråttom att få tag på kåpor och Greven var den ende som hade hemma. Därför blev det works.
Passformen var inte heller bra. Fick lov att fixa till lite faktiskt. Men det brukar bli lite vilken tillverkare man än väljer tror jag.
Men Works snabbfästen är usla. Dessa har jag svurit mig förbannad över x antal gånger tyvärr. Två st fungerar inte längre. Där sitter de och skramlar. Detta pga den dåliga passformen...

Dal-Mausen

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Har hört att NGC-Racing.se har bra kåpor.

Har bara sett dem och det verkade vara helt okej grejer.

Dem har också "race kåpor" alltså där det inte är urtaget för lyse och annat.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Finishen var inte bra på mina Works. Väldigt mycket porer i som tog mig evigheter att fixa någorlunda. Men en race-åkare bryr sig inte om sånt. Jag hade lite bråttom att få tag på kåpor och Greven var den ende som hade hemma. Därför blev det works.
Passformen var inte heller bra. Fick lov att fixa till lite faktiskt. Men det brukar bli lite vilken tillverkare man än väljer tror jag.
Men Works snabbfästen är usla. Dessa har jag svurit mig förbannad över x antal gånger tyvärr. Två st fungerar inte längre. Där sitter de och skramlar. Detta pga den dåliga passformen...

Dal-Mausen

Men...men...vad ska jag köpa för kåpor då :va

Works
NGC
MTT
Sebimoto

(Tittar man på MTT samt NGC så använder dom samma foto när dom visar tankkåpan...samma tillverkare???)

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
köpte HK kåpor som ny kostym till min R1a (kolla garaget) alla hål passade, tjockleken var 0,1mm tunnare än orginal och färgen stämde väl med tanken.....vet inte vad för skit ni brukar handla men finns nog allt bra HK kåpor oxå. (fick borra upp 2 hål som var för små, men hur stora problem är nu det)

MEN nu var det ju Racekåpor, har sådana till min Kawa från Greven, ytfinishen när dom kom var suveräna, så bra att jag funderade på att skita i att lacka dom då dom såg vitlackade ut.....inga repor eller ojämnheter als. Topp kvalitet (works kåpor)
Inte är dom lövtunna heller mina CRC Works kåpor.....dom höll utan problem för vurpan som e på min avatar, bara lite repor.

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Men...men...vad ska jag köpa för kåpor då :va

Works
NGC
MTT
Sebimoto

(Tittar man på MTT samt NGC så använder dom samma foto när dom visar tankkåpan...samma tillverkare???)

Har prövat både NGC RX-R och Sebimoto. Till NGCs fördel skall nämnas att de är billiga men jag gillar Sebimoto mer för att det har lite mer genomtänkta fästpunkter och sammanfogningar i mitt tycke.
Det stod det en kille och sålde en massa kåpor på bikeweek, de kändes rätt så solida och levereras i grått. Desvärre har jag bara ett namn och ett nummer till denne man och ingen webadress. Ngn annan kanske har?
Ifall det behövs ett nytt kåpset framöver kommer jag ringa honom.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Ngc billigaste funkar lika bra som dom för nästan dubbla priset hos andra, inte för tunna o inte för tjocka heller, för min smak.

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Det stod det en kille och sålde en massa kåpor på bikeweek, de kändes rätt så solida och levereras i grått. Desvärre har jag bara ett namn och ett nummer till denne man och ingen webadress. Ngn annan kanske har?
Ifall det behövs ett nytt kåpset framöver kommer jag ringa honom.

www.polidom.se
Kände också på dessa. Kändes stabila och bra.

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Jag har dessa kåpor och är mycket nöjd med både kvalite och pris.
Har inte hunnit lacka dom ännu, men det får bli vinterpyssel.

De e samma som Donq körde på på de röda Rettan, samma som han lackade till Swedie iår.

Kolla med honom var han får sina från för jag vet att han inte betalade vad Polidom har på sin sida... :tummenupp

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Finns det sådana som racingkåpor. Har du en adress?

Jag var i kontakt med en av försäljarna på eBay och dom skulle skicka kåpor UTAN hål mot ett tillägg på $50.

Det är nog inga problem att få det..

Sen så vill man ju kanske inte ha plastkåpor som går i tusen bitar om man kör omkull på bana, men det är en annan sak. Har man inte tänkt köra omkull så går det ju :gnissla

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka