Kraschkonto Knudan

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Tja då har man så smått börjat pilla lite på hojen, och efter en timme i garaget så kan jag konstatera följande:

Expansionskammare kass (HarcPro :gråta )
Ljuddämpare kass
Framfälg kass
Bakram kass
Kåpset kass
Styre kass
Luftbox kass, men det kan nog Axxexs fixa
Tank kass, men den kanske går att använda ändå
Kylare kass, ett fäste som gått av som går att svetsa
Bromspumpen har sett bättre dagar
Höger gaffelytterben har fått en smäll av bromspumpen, men båda benen är FÖRHOPPNINGSVIS raka

Hojen har förmodligen landat på rumpan efter flygturen. Det kan man tyda genom att titta på bakramen som har tryckt tanken framåt så att den har blivit en bit kortare. Bultarna som höll fast bakramen har gått rakt av.

Har ännu inte kollat om svingen, ramen, gaffelkronor eller gafflar är raka, men det är bara att hålla tummarna! :gnissla

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Stod och kollade från första parkett och såg.
Hojen landade mycket riktigt på "baken".

Men tur du klarade dig så bra som du gjorde för det såg otäckt ut.
Du landade nästan raklång har jag för mig. Högt var det med.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ajfan....det gör ont att läsa om så många skadade delar. Dock brukar det inte vara så farligt som man tror, det mesta brukar gå att laga/fixa till. Tanken och pipan tror jag blir som nya igen om en duktig svetsare/plåtis tar tag i dem. Fälgen kanske också går att fixa om du har tur.

Nu har Pålle iaf nåt att göra i vinter ;)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Team CTD Racing över väger att byta RR mot svampplockning, du är varmt välkommen att joina :)

Såg riktigt otäck ut den vurpan, var inte kul att se dig ligga där. även om jag bara såg det på teven.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:
Ajfan....det gör ont att läsa om så många skadade delar. Dock brukar det inte vara så farligt som man tror, det mesta brukar gå att laga/fixa till. Tanken och pipan tror jag blir som nya igen om en duktig svetsare/plåtis tar tag i dem. Fälgen kanske också går att fixa om du har tur.

Nu har Pålle iaf nåt att göra i vinter ;)

Göra i vinter!? Hojen ska vara klar till den 24:e...

Tanken kanske går att fixa ja, men fälgen tror jag kan bli knepig eftersom den både är oval och sne...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
oscar skrev:
Göra i vinter!? Hojen ska vara klar till den 24:e...

Tanken kanske går att fixa ja, men fälgen tror jag kan bli knepig eftersom den både är oval och sne...

Vad väntar du på då, det finns UPS overnight express från Japan, fram med fetingplånboken och försämra den svenska handelsbalansen lite :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Borsiin JR skrev:
Vad väntar du på då, det finns UPS overnight express från Japan, fram med fetingplånboken och försämra den svenska handelsbalansen lite :tummenupp

Jag har extra fälgar, bakram, kåpor, styre, expansionskammare, ljuddämpare, bromspump, gaffelkronor mm, men om gaffeln eller ramen är krokig så ligger jag illa till! :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oscar skrev:
Jag har extra fälgar, bakram, kåpor, styre, expansionskammare, ljuddämpare, bromspump, gaffelkronor mm, men om gaffeln eller ramen är krokig så ligger jag illa till! :D
Men vilken tur, då kostar vurpan ju inget alls :banana

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
oscar skrev:

Ja men dåså då är det väl bara att slänga åt pålle lite att käka var sjätte timme så har du snart en ny hoj. Har man meck så gäller det att utnytja honom :fakta

Som riktig VM förare borde du åka och få lite massage nu innan du beger dig till gymmet... :tungan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja du Oscar, rejsing ska kosta sägs det, hoppas du får ihop hojen & kroppen till nästa race.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
Lyxracing verkar trevligt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
Vad är skillnaden mellan att skaffa prylarna innan/efter man kraschar??
Inget mer än att hålen redan finns i din plånka. :D
Var inget illa menat med lyxrejsing.

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
vart rejsar du den 24de?

jag trodde spanien var nästa..... o jag har ledigt då.... så jag flyger ner o hänger lite i depån.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Webspy skrev:
vart rejsar du den 24de?

jag trodde spanien var nästa..... o jag har ledigt då.... så jag flyger ner o hänger lite i depån.

Holländska på Assen! Inget klart, men det hade varit kul! :)

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
oscar skrev:
Tja då har man så smått börjat pilla lite på hojen, och efter en timme i garaget så kan jag konstatera följande:

Samma vurpa, fast en annan hoj:

bromspump = kass
tank = kass
kåpset = kass (går nog att laga)
ljuddämpare = kass finns ingen som kan laga den (förutom kanske gud)
stövlar = kass
kopplingsgrepp = kass
styrpinnar = kass= bägge tack vare att oscar körde över hojen
bromsgrepp = kass
fotpinne = kass
bromspedal = kass

som tillägg kan jag nämna att jag dagen efter stack ut med min syster för att springa i skogen och stukar foten så illa att jag var sängliggande två dagar efter denna "vurpa"

dvs det är mkt farligare att vara ute i skogen än att köra roadracing, tänk på det om ni skulle vilja börja plocka svamp eller liknande, billigare men farligare

Last edited by a moderator:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping