putrefaction
Ny medlem
polarns duke är bäng och vi får ingen ordning på grejorna..
startar och går som ett klockverk, men när den blir varm börjar det strula..
så länge den är kall går den på jämnt och fint på tomgång och svarar, som vad jag skulle gissa är normalt för en duke, på gaspådrag.
när tempen börjar närma sig arbetstemp går den fint så länge man har lite varv på maskinen men tomgången blir väldigt orolig och till slut stannar den alltid. den hackar å går i allt mellan tre och trettio sekunder, sen dör den, oftast väldigt tvärt. när den börjar strula låter det nästan som att den missar att tända ibland, men bara på tomgången.
det verkar ibland som att det går att rädda ett motorstopp med att dra på choken, fast bara nåt alldeles fruktansvärt lite, och balansera tomgången med den..
jag har som hastigast talat med lelles, de tyckte det lät som något med bränsle tillförsel.
vi har haft av förgasare och skruvat isär/gjort rent, vi har gjort ren tanken och vi har ställt rätt den där tpc grejen. dvs 0.88 volt på tomgång. vi har bytt stift.
cykeln är en duke II -03
luftmunstycket är 1.2
lågfart är 47,5
högfart är 175
den har power parts y-rör och orginal burkar som är fimpade på insidan.
vaakuum slide grejen som nålen sitter i är det tre hål i, ett för nål och ett på varje sida om nålen, de två hålen är borrade till 3mm.
nålen sitter på tredje uppifrån.
epc är borttagen.
hålet uppe på förgasaren är tätat, inga andra är tätade.
som det är just nu så kommer det ungefär tre droppar vatten på baksidan cylinder, mellan topp och cylinder, per 8mil ungefär. dvs det läcker typ inget, men finns ändå ett läck. nivån i kylaren sjunker inte och vi får inget vatten i oljan så vitt vi kan se.
har sök och läst några andra trådar där folk haft ungefär samma problem, men ingen har skrivit vad som åtgärdats..
hjälp!
startar och går som ett klockverk, men när den blir varm börjar det strula..
så länge den är kall går den på jämnt och fint på tomgång och svarar, som vad jag skulle gissa är normalt för en duke, på gaspådrag.
när tempen börjar närma sig arbetstemp går den fint så länge man har lite varv på maskinen men tomgången blir väldigt orolig och till slut stannar den alltid. den hackar å går i allt mellan tre och trettio sekunder, sen dör den, oftast väldigt tvärt. när den börjar strula låter det nästan som att den missar att tända ibland, men bara på tomgången.
det verkar ibland som att det går att rädda ett motorstopp med att dra på choken, fast bara nåt alldeles fruktansvärt lite, och balansera tomgången med den..
jag har som hastigast talat med lelles, de tyckte det lät som något med bränsle tillförsel.
vi har haft av förgasare och skruvat isär/gjort rent, vi har gjort ren tanken och vi har ställt rätt den där tpc grejen. dvs 0.88 volt på tomgång. vi har bytt stift.
cykeln är en duke II -03
luftmunstycket är 1.2
lågfart är 47,5
högfart är 175
den har power parts y-rör och orginal burkar som är fimpade på insidan.
vaakuum slide grejen som nålen sitter i är det tre hål i, ett för nål och ett på varje sida om nålen, de två hålen är borrade till 3mm.
nålen sitter på tredje uppifrån.
epc är borttagen.
hålet uppe på förgasaren är tätat, inga andra är tätade.
som det är just nu så kommer det ungefär tre droppar vatten på baksidan cylinder, mellan topp och cylinder, per 8mil ungefär. dvs det läcker typ inget, men finns ändå ett läck. nivån i kylaren sjunker inte och vi får inget vatten i oljan så vitt vi kan se.
har sök och läst några andra trådar där folk haft ungefär samma problem, men ingen har skrivit vad som åtgärdats..
hjälp!