Krav maga terminsavgift?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Japp lättare att fråga dom som håller i det men står inget på hemsidan och vill helst inte komma dit och konstatera att jag inte har råd.

Så nån som tränar som kan ge mig ett ungefär pris?

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
det brukar aldrig kosta något om man går dit o provtränar lite. då kan man ju alltid höra om priset när man ändå är där.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Eftersom det är en licenserad kampsport lär det ligga runt tusenlappen. Är det en liten klubb kanske de blir mer att du "måste" åka på träningsläger och de kör gradering under lägret. När jag träna Karate kom det alltid en massa "måsten" som kosta mycket jämfört med träningsavgiften. Fast Krav Maga har jag aldrig testat, kanske funkar det annorlunda mot japanskt. Kör på MMA istället, brukar vara billigt. Säkert roligare också.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Eftersom det är en licenserad kampsport lär det ligga runt tusenlappen. Är det en liten klubb kanske de blir mer att du "måste" åka på träningsläger och de kör gradering under lägret. När jag träna Karate kom det alltid en massa "måsten" som kosta mycket jämfört med träningsavgiften. Fast Krav Maga har jag aldrig testat, kanske funkar det annorlunda mot japanskt. Kör på MMA istället, brukar vara billigt. Säkert roligare också.
Krav maga har mig veterligen inga graderingar bara nybörjare och advanced. Så det är nog bara en avgift :) Nu har jag hört allt mellan 1000 och 4000 får en termin.

Krav maga finns i ystad inte mma. Sen hade jag en riktigt jobbig snubbe i min klass som skröt om mma hela tiden så jag har fått lite emot det fast mma är väll mer en tävlingsform där många stilar möts?

det brukar aldrig kosta något om man går dit o provtränar lite. då kan man ju alltid höra om priset när man ändå är där.
Blir det dock inte den här veckan då jag troligen ska jobba :banana

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Skulle ju kunna vara så att det kostar olika beroende på vilken klubb du har tänkt dig träna i. Det har inte införts rikstäckande enhetstaxa på träning...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gör't!
Det är ju ingen kampsport, det syftar i alla delar till att på ena eller andra viset avbeväpna och oskadliggöra sin fiende.. Inga ritualer, inga bedömningar på hur det ser ut, inget tjafs. Just do it :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Visst är det graderingar/prov, olika nivåer av practitioner, graduate och expert. Dock inte alls lika mycket hysch-pysch som i en del av det japanska. Man visar att man kan det man skall kunna för att gå vidare och det är det.

Fr_DeBoef

Front row scum..
Gick med
29 Aug 2009
Hoj
2002, GSX-R, 750
Har kört 4 terminer på KMC stockholm. (nu paj i axel och knä och har en paus) Terminskortet kostar 1900 och då kör vi två pass i veckan och ett fightpass om man har gått vidare från rookienivån. Dvs kör i det som hos oss kallas fortsättare eller mediumgruppen. (nybörjare, fortsättare, medium och avancerad) Så var det iaf förra terminen.

Vi körde inga "graderingar" i klassisk bemärkelse utan det kallades "kompetenstester" där man körde skiten ur eleverna för att testa dem i slutet av varje termin. Med fokus på att lösa problemet. Ex strypning bakifrån, inga poäng för att göra rätt utan antingen kommer du loss eller så stryps du ut...

Nu var min klubb väldigt inriktad mot den typen av träning till skillnad från trad. Krav Maga som mycket mer är som "karate" har jag hört av de som tränat hos oss och på KM Academy här i Stholm. Vi körde mer en blandning av KM och Defendo.

Hur som, om det är en schysst klubb med sköna instruktörer kan det vara värt var enda krona. Bra drag och inte så mycket snack. Kul att få trycka fingrarna i ögat på kompisen på första träningen ist för att vänta i 17år och 25 bälten...Dock kan man sakna lite av "tävlingsaspekten", jag gjorde det iaf, för hur stor är sannolikheten att jag hamnar i box mot 3 pers med 2 kniv....(hoppas att det är låg sannolikhet för alla iofs)

Lycka till!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Nu var min klubb väldigt inriktad mot den typen av träning till skillnad från trad. Krav Maga som mycket mer är som "karate" har jag hört av de som tränat hos oss och på KM Academy här i Stholm. Vi körde mer en blandning av KM och Defendo.

Den typen av träning är väl precis vad KM. Skulle jag råka ut för något annat, typ pyjamasboxningsritualer och kator, i en KM-klubb skulle jag bli besviken och fundera över vad de håller på med...

Defendo är jag jävligt sugen på att prova, synd att det verkar vara glest med klubbar. Inget KM heller nu sedan jag flyttade. Inte så kul att det är värt att pendla till träning i grannstaden efter jobbet, tyvärr. :(

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha