Har kört 4 terminer på KMC stockholm. (nu paj i axel och knä och har en paus) Terminskortet kostar 1900 och då kör vi två pass i veckan och ett fightpass om man har gått vidare från rookienivån. Dvs kör i det som hos oss kallas fortsättare eller mediumgruppen. (nybörjare, fortsättare, medium och avancerad) Så var det iaf förra terminen.
Vi körde inga "graderingar" i klassisk bemärkelse utan det kallades "kompetenstester" där man körde skiten ur eleverna för att testa dem i slutet av varje termin. Med fokus på att lösa problemet. Ex strypning bakifrån, inga poäng för att göra rätt utan antingen kommer du loss eller så stryps du ut...
Nu var min klubb väldigt inriktad mot den typen av träning till skillnad från trad. Krav Maga som mycket mer är som "karate" har jag hört av de som tränat hos oss och på KM Academy här i Stholm. Vi körde mer en blandning av KM och Defendo.
Hur som, om det är en schysst klubb med sköna instruktörer kan det vara värt var enda krona. Bra drag och inte så mycket snack. Kul att få trycka fingrarna i ögat på kompisen på första träningen ist för att vänta i 17år och 25 bälten...Dock kan man sakna lite av "tävlingsaspekten", jag gjorde det iaf, för hur stor är sannolikheten att jag hamnar i box mot 3 pers med 2 kniv....(hoppas att det är låg sannolikhet för alla iofs)
Lycka till!