Kreditkort med bäst bonussystem?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Tänkte bli modern och använda kortet i större utsträckning än vad jag gör idag.
Vilket är mest bang for the buck?
Kör med statoil mastercard nu och då får man 0.5% i bonus på köpesumman.

0,5% är ju ganska vanligt, men om du kommer upp i volym och tankar 1200liter per år så får du 1% i bonus vilket är trevligt.

Hur är SAS am express? Funderar på gå över till det.

AmEx har ett stort problem, de är dyra för butikerna så många handlare med småsummor (butiker, kiosker, pubar) vägrar ta AmEx.

Hur är SAS am express? Funderar på gå över till det.

Jag har Amex och det är tyvärr enbart i USA man kan klara sig med enbart det. Inte ens i Sverige som är bäst i Euopa på att ta kort tar de det på så många ställen att du inte snart kommer få spader när du blir nekad att betala....

ICA Mastercard om du tillbringar mycket tid i utlandet då de inte tar 30kr i uttagsavgift. Statoil Mastercard har bra återbäring i reda pengar.

Last edited:
Finns många kort idag som har poängsystem och andra typer av tjänster. Personligen tycker jag att tjänsterna är mest intressant. Man ska spendera väldigt mycket pengar för att poängen ska ge något. Den enda det gynnar är kortbolaget.

Jag undrar hur det egentligen ligger till med AMEX. Här i Sverige skyller affärerna på att avgifterna är väldigt höga. I stort sett är det restauranger större klädkedjor och lyxbutiker som accepterar kortet. I Schweiz kunde jag handla tuggummi, tidningar och så vidare utan att butikerna protesterade. En skidbutiksägare där sa till mig att avgifterna inte var högre på AMEX än VISA och MasterCard.

Vilket kort som är mest förmånligt beror väl till viss del vad man handlar med sitt kort...

Sj brukar man amex - det är ju snyggast iaf :tummenupp

Jag har Amex och det är tyvärr enbart i USA man kan klara sig med enbart det. Inte ens i Sverige som är bäst i Euopa på att ta kort tar de det på så många ställen att du inte snart kommer få spader när du blir nekad att betala....

ICA Mastercard om du tillbringar mycket tid i utlandet då de inte tar 30kr i uttagsavgift. Statoil Mastercard har bra återbäring i reda pengar.

Visa privat och mastercard i jobbet så jag tänkte lägga in ett tredje för att kanske få en gratis flyresa varannat år eller något. Men det är kanske inte värt det. Jag tänkte i så fall bara använda det vid relativt stora inköp >1000.

Last edited:
:D

Hoppas det var väl investerade 40 000 kr :näsblod

Som sagt får verkligen inte mycket poäng för sina spenderade pengar på kreditkorten.

kreditkort och bra bonus får jag inte i samma mening,det är bara en bra deal för kreditgivarna.

Tycker jag har en bättre "deal" dock; när tåget är försenat skickar sj ut biobiljetter samt att jag får 360kr från Västtrafik.

Börja åk tåg :hihi

Last edited:
Handelsbankens Allkort funkar bra och ger schysst bonus. Eller vad man ska säga. 15% rabatt på Europcar hyrbilar i hela Europa, gratis reseförsäkring och avbeställningsskydd om man bokar resan med kortet och sen månadsvis erbjudanden. Jag har inte använt skitmånga såna, jag använder kortet till att handla med. Dock får man 40 kr i en fond varje gång du kommer upp i 20 000 poäng (där 1 poäng = 1 kr).

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick