Krengt 94-åring

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
vågade dom inte sätta ut en bild på bilfan , som garanterat var skrapad å bulig runt om , faktiskt ingen över 80 som krockar och dom har minsann aldrig kört lika säkert som nu , joråsåatt :glömdet (jobbar på skadeverkstad och får se min beskärda del av åldriga gudar bakom ratten varje vecka)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han ser inte munter ut i alla fall, ett ärligt kränkt fejs har han minsann.

Reinhold1.jpg

tkdrille

Guest
Var med om en gamling förra veckan. Han blev förbannad på mig för jag stod närmast entrén till kvantum. Som då är taxiplats. Då rusa han på varvstopp för att ställa sig på handikapp 7 meter längre från. Exakt alla som var ute stirra på honom. Han var jättekrengt

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag kränkte en gammal dam när jag hjälpte syrran att flytta. Hon skulle tvunget pressa sig förbi min bil med släp med sin cykel. När jag frågar om hon vill ha hjälp undrar hon hur fan jag kan parkera så illa. För att slippa gå med prylarna 1km ställde jag mig utanför porten. Cykelparkering fanns precis bakom bilen och ville man komma åt cykelparkeringen framför bilen kunde man cyklat runt häcken, en omväg på säkert 10m.

Det kan inte va lätt att bli gammal.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Han ser inte munter ut i alla fall, ett ärligt kränkt fejs har han minsann.

View attachment 375356

Han liknar en sköldpadda, med cykelhjälm :3freak Annars tycker jag gamla sura gubbar är jävligt balla. :hihi

Men man måste ändå beundra gubben. Han levde när första världskriget ännu pågick, inte konstigt att han ballar ur.

Last edited:

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag kränkte en gammal dam när jag hjälpte syrran att flytta. Hon skulle tvunget pressa sig förbi min bil med släp med sin cykel. När jag frågar om hon vill ha hjälp undrar hon hur fan jag kan parkera så illa. För att slippa gå med prylarna 1km ställde jag mig utanför porten. Cykelparkering fanns precis bakom bilen och ville man komma åt cykelparkeringen framför bilen kunde man cyklat runt häcken, en omväg på säkert 10m.

Det kan inte va lätt att bli gammal.

Nu härom veckan när det stormade och snöade som fan, satt min granne i köket och drack kaffe. Han såg ett mystiskt bylte i korsningen utanför hans kåk. Han satt och drack både länge och väl innan nyfikenheten tog överhanden. När han väl släpade ut sitt arsle för att glo visade det sig att det var en gammal kärring som slirat omkull med cykeln och låg och kved. Han hjälpte henne upp och hon ylade som en mistlur, men ambulans ville hon inte veta av. Hon hade tydligen cyklat in i ett vägarbetsräcke. Hemskt att bli så gammal och rökt, hon hade ju frusit in i evigheten om han inte fått för sig att gå ut. :gnissla

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
var med om en gamling förra veckan. Han blev förbannad på mig för jag stod närmast entrén till kvantum. Som då är taxiplats. Då rusa han på varvstopp för att ställa sig på handikapp 7 meter längre från. Exakt alla som var ute stirra på honom. Han var jättekrengt

Ha ha

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tycket mest allt är den hysteriska kärringens fel

Håller med, samt lite polisens också... kunde de bara inte lyssna på den äldre herren istället för att direkt börja snacka om att man vid hög ålder inte skall ha körkort? Respektlöst.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Back in the days när jag mekade så hade jag en stamkund som vi kan kalla för "fina damen" 75+ som hade den inverkan på resten av personalen att de antingen försvann eller hänvisade per automatik till mig. Visst hon var lite speciell milt uttryckt men jag har ganska lätt att handskas med människor och hon var väldigt fäst vid sin skorv som förvisso inte hade passerat 5000 mil och var från tidigt 90-tal.

Så en dag kom hon in och var alldeles skärrad över sin bil och lite virrigare än vanligt... Jo hon hade kommit körandes från sitt barn eller barnbarn som bodde på Djurgården (vilket jag fick höra ungefär 1847 gånger genom åren) och när hon sedan hade suttit i köerna på Sveavägen så hade bilen blivit väldigt svårväxlad och kopplingen blev trögare och trögare att trampa ner till den grad att hon knappt orkade att koppla ur. På motorvägen hade det gått bra men där växlade hon förmodligen inte så mycket så jag stack väl ut och provkörde hennes bil efter konstens alla regler, länge, medan hon vilade upp sig vid kaffemaskin eller så.

Bilen gick som vanligt klanderfritt, inte en tillstymmelse till tröga reglage någonstans, kopplingen gick inte få att slira eller annat otyg så jag ratta tillbaka och förklarade läget. Efter många och långa utlägg om hur en bil faktiskt fungerar, inte första gången med denna patient, så fanns det ingen utväg - Jag var tvungen att göra något på bilen annars vågade tanten inte åka därifrån. Denna gång slutade det med att jag bytte växellådsolja på skorven för en rimlig peng, känns ju helt värdelöst att utföra ett jobb helt i onödan även om det är nödvändigt för att stilla någons oro... eller nåt. I själva verket tror jag att hon fick mer eller mindre solsting då det var väldigt varmt den veckan och när hon satt där o sparka koppling i köerna mitt i stan utan ac så tog kraften slut i benet och allting blev väldigt trögt och svårt.

Detta var inte första gången jag fick trolla för att hon skulle känna sig nöjd, det gick f-nimäjj inte att dalta med henne för det kände hon av på två röda och lät en bryskt få reda på det också =0) Vissa ggr så gick det dock in att bilen inte behövdes lagas just nu, exempelvis att jag inte behövde byta avgassystem för att hon hade oanade mängder vatten (läs kondens samt att hon handtvättade skorven själv) som bokstavligen rann ur avgassystemet.

Tillslut fick jag dock henne att inse att ett bilbyte (resonemanget att taxi skulle bli billigare för henne gick inte in) förmodligen är en bättre affär än att hon skulle lägga ner pengar på ny kylare/kylvätska/termostat/vattenpump vilket var anledningen till att vi börja räkna, alla remmar inkl kamrem etc. etc.. I.o.m. detta bilbyte som ledde till ett annat bilmärke resulterade det i att hon kom tillbaka till den mekanikern som en gång hade överlåtit henne till mig när han slutat där jag jobbade då - Sista hämnden! :D

Med andra ord så undrar jag om inte någon gjorde sig en bra affär på 94-åringens bil med "rasad" växellåda...

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Håller med, samt lite polisens också... kunde de bara inte lyssna på den äldre herren istället för att direkt börja snacka om att man vid hög ålder inte skall ha körkort? Respektlöst.

Absolut. Om berättelsen som den står skriven i tidningen stämmer så har ju gubben all rätt att vara förbannad.
Pisskärring som freakar ur och ljuger ihop något.
Jag tycker att det borde startas en insamling till en ny växellåda åt gubben! :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag undrar varför han, om han nu var så kung på att köra bil, ändå hade tänkt sluta köra när han blev 95?

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Absolut. Om berättelsen som den står skriven i tidningen stämmer så har ju gubben all rätt att vara förbannad.
Pisskärring som freakar ur och ljuger ihop något.
Jag tycker att det borde startas en insamling till en ny växellåda åt gubben! :)

Ja, om det inte är som Brute Force antyder så hade det ju varit helt sjukt att tjacka en ny växellåda till gubben, ha ha. Men han har säkert pressat bilen redan. :gnissla

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Låter som att vi borde göra ett gruppköp och ge gubben ifråga en lite busigare automatväxlad bil (Chevrolet Camaro kanske???) än hans förmodade Hyundai :yoparty

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping