Jag har köpt mig en Street Triple R och kommer behöva någonting att förvara saker i när man åker iväg lite längre. Har fastnat för Kriega och jag kan inte se många nackdelar. Om jag måste hitta någon så kanske det är priset. Om någon annan använder produkter från Kriega och har något att säga om dem så uppskattas det!
Jag har kollat youtube och googlat och hittat följande.
US-30 Drypack (väska) 1295 SEK
US-10 Drypack (väska) 795 SEK
Tank Adaptor (fästanordning för väska på tank) 295 SEK
Stash Organiser (förvaring för t.ex. pass, plånbok, mobil, nycklar etc) 195 SEK
Totalt: 2580 SEK (exkl. frakt)
Detta är priser från "shop.touratech.se".
När jag googlade runt så fick jag reda på att "touratech" är tyskt (vet ej om det stämmer) men det importeras till Sverige och priset stiger för att momsen är högre MEN de saltar tydligen rätt bra efter det också.
Så anledningen att jag gör denna tråd är för att jag vill veta vad ni tycker om Kriega-produkterna och om det går att köpa billigare från någon annan webbsida?
Priset i sig är väl ingen större fara, har faktiskt inte kollat på så mycket annat så vet inte vad det kan/"bör" tänkas kosta, men jag gillar konceptet mycket så ser inte varför jag skulle välja någon annan utrustning. Däremot så sparar jag gärna några hundra om det är möjligt.
För er som missat Kriega så kan ni trycka här
Jag har kollat youtube och googlat och hittat följande.
US-30 Drypack (väska) 1295 SEK
US-10 Drypack (väska) 795 SEK
Tank Adaptor (fästanordning för väska på tank) 295 SEK
Stash Organiser (förvaring för t.ex. pass, plånbok, mobil, nycklar etc) 195 SEK
Totalt: 2580 SEK (exkl. frakt)
Detta är priser från "shop.touratech.se".
När jag googlade runt så fick jag reda på att "touratech" är tyskt (vet ej om det stämmer) men det importeras till Sverige och priset stiger för att momsen är högre MEN de saltar tydligen rätt bra efter det också.
Så anledningen att jag gör denna tråd är för att jag vill veta vad ni tycker om Kriega-produkterna och om det går att köpa billigare från någon annan webbsida?
Priset i sig är väl ingen större fara, har faktiskt inte kollat på så mycket annat så vet inte vad det kan/"bör" tänkas kosta, men jag gillar konceptet mycket så ser inte varför jag skulle välja någon annan utrustning. Däremot så sparar jag gärna några hundra om det är möjligt.
För er som missat Kriega så kan ni trycka här