US-10 har snabbfästen, 4st i plast som man klickar i. Men jag brukar fästa remmarna runt passagerarsadeln istället för i ramen. På det sättet så kan jag öppna sadeln och lyfta av den och US-10 som ett paket. Dessutom slipper jag ta loss US-10 så fort jag ska öppna sadeln.Däremot tror jag inte på idén att ha en US-10 som tankväska, även om det säkert blir snyggt. Åtminstone jag gillar att slänga ned och plocka upp saker hela tiden. Det är telefon, nycklar, kamera, pengar, visir, handskar och så vidare. Dessutom har jag alla värdesaker i den och lämnar den aldrig obevakad på hojen. Jag vill alltså ha något jag kan öppna på plats och som har snabbfäste. Jag köpte en expanderbar Bags Connection på 11/15 liter. Heter den City kanske? Passade bra på Triumphen och passar lika bra på Viffern jag har nu.
Har själv sneglat mycket på en US-20 till min MT-07. Men även Nelson-Rigg CL-1060-S lockar. Fast den går knappt alls att hitta i Europa :/
Det finns CL-1060-ST också som är något lite högre bara och tar några liter till.
Jag försöker bli lite klok på hur us5/10 fungerar.
Är det så med båda dessa att dom inte är särskilt smidiga om man relativt ofta behöver komma åt innehållet? Det är ju inte bara att öppna/stänga en dragkedja.
Behöver något litet att sätta på passagerarsitsen där jag kan förvara plånbok, dricka, något extraplagg o.dyl. Börjar misstänka att us5/10 kanske inte är optimalt.
Jag försöker bli lite klok på hur us5/10 fungerar.
Är det så med båda dessa att dom inte är särskilt smidiga om man relativt ofta behöver komma åt innehållet? Det är ju inte bara att öppna/stänga en dragkedja.
Behöver något litet att sätta på passagerarsitsen där jag kan förvara plånbok, dricka, något extraplagg o.dyl. Börjar misstänka att us5/10 kanske inte är optimalt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|