Jag gör som det står i manualen, för både min Kawa230 och KTM350 står det "JASO" och "MA2", vilket Biltemas gröna billiga 4T-olja uppfyller.
View attachment 471035
Den där röda "racingoljan" är tydligen bara för hojar med katalysatorer, gissar på att det har nåt med sedimentering att göra, kanske lämnar den inte lika mycket efter sig, kox och klegg och sånt enklare hojar kanske gör då den är helsyntet. Denna gröna är endast delsyntet. Vad tror ni?
Kör just nu denna gröna 36-9570 oljan i min 112kkr tävlingshoj, märker ingen skillnad mot KTMs förra olja. Motorn låter likadant, hojen rullar fint och jag måste byta till mindre bakdrev.
För kännedom rekommenderar KTM oljan "Motorex", som är en dyrare olja, faktiskt väldigt dyr märkte jag. Så jag har köpt en laddning sådan för att testa, senare när hojen är riktigt inkörd. Måste byta olja igen om .. "5 timmar".