OverTheTop
Ny medlem
Har plockat bort bakfälgen o fick en liten ide om att polera den matta aluminium brickan som sitter utanför navet!! vad funkar bäst !! autosol verkar ju ta evigheter!!
OverTheTop skrev:...den matta aluminium brickan som sitter utanför navet!!...
OverTheTop skrev:Har plockat bort bakfälgen o fick en liten ide om att polera den matta aluminium brickan som sitter utanför navet!! vad funkar bäst !! autosol verkar ju ta evigheter!!
Dee_cati skrev:har precis polerat lite delar på hojen och jag började med att rengöra det, därefter körde jag med 320-papper och ruggade ner och tog bort ojämnheter i ytan. Därefter gick jag på ett 420-papper och gjorde samma sak. Sen ett 600-papper, likadant men lite nogrannare nu. Sist körde jag med ett 1200-papper, först tortt och sedan vått i badkaret Egentligen ska man kanske köra vått rakt igenom men jag tyckte det räckte med det sista. Och imorgon ska jag polera upp finishen med trassel och autosol, men redan nu kan man nästan spegla sig i det. Ca 1 timme tog det men den biten är vääääldigt liten....
Ravetrancer skrev:posta gärna rsultatet sen, vill se....
Z Fredde skrev:Jag har polerat ram o sving på min Gixxer. Först tog jag bort "eloxeringen" eller vad det heter. Det gjorde jag med .....! Sen började jag slipa med 500 papper, för att gå vidare med 1500. Efter det så körde jag med 2000, och avslutade med ett special papper i kornstorlek 4000. Det "pappret" är fast på en typ an skummgummi trissa. Jag körde endast 4000 som våt slip. Efter det så tog jag och började med rubbing. Men det REPADE, så att jag fick gå tillbaka till 4000. Med spegelglans som resultat innan jag "vaxade" med .....!
Jag tänker inte berätta hur lång tid det tog, det kommer att bli ett senare kapitel i historien om den polerade missilen. Även kallad "silver pilen".
Kanon bra blev det iallafall.
Jag tror / vet att det viktigaste är att få bort "eloxeringen" eller vad det heter.
//Fredde
Tobbe_N skrev:Och vad betyder punkterna som jag ser på två ställen i ditt inlägg.
seså berätta nu, var inte blyg.
Tobbe_N skrev:Och vad betyder punkterna som jag ser på två ställen i ditt inlägg.
seså berätta nu, var inte blyg.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |