Kris

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Puttar också in Gixxer 750 som tips, ovanligt bra körställning för sporrthoj..

Vill du inte åka bana så rekommenderar även jag att kolla på streetfighterna.. Jag bytte bort sporthoj mot SuperDuken och det som hänt är att jag inte passerar 200 mer än nödvändigt, har mer mos från botten och har grymt mkt roligare på gata..

Funderar dock på att hålla mig bana i framtiden så jag vill nog byta tillbaka, men det är en annan sak!

Tackar för tipset. Gixxern är ju väldigt snygg....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sporthoj för fd-glidarpilot?
En trecylindrig traja.
Lagom övergång.
Hyfsad försäkring.
Eller ta steget fullt ut.
Ninja 250.
Har allt som saknas på glidarna.
Saknar allt som finns på glidarna.
Löjligt billiga i både inköp och försäkring.

Edit: SV650 är ju ett säkert val annars.
Kompetent gathoj.

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Visste inte att det fanns hojjar under 900 kubik??:tummenupp
Seriöst så tycker jag personligen att hojjar runt tusen kubik är smidigare för vägåka då man inte måste ligga inom rätt varvtal för att ha "mos i maskin".
Det är därför jag har en twin, vrid hela tiden och har du en ducati så har den känsla och själ, det kan jag lova!!!

kom igen nu alla riskokare, häng mig om ni vill.....Forza Italia!!!:yoparty

Vänta nu, vad hette forumet?? Hmmm var det inte typ,, Sporthoj.com??? :arsele

:)krama )

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Det är ju helt självklart, om du vill kan jag hjälpa dej att sprida länken...eller? nä, då kanske Jag måste ligga med flickor hahahaha....

Brasklappen hade inget att göra med min signatur utan att du ska byta från en Dragstar 650 till en R6:a eller liknande med intentionen "att köra snabbt".

Försäkra den inte på samma fb som jag använder.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Tjena! va gött nu kan du och gubben sitta i varsitt rum och tjata på sporthoj.com, Vad roligt att ni äntligen har kommit över till den roligaste sidan av hojåkningen :yoparty Eller som din gubbe hade sagt " den bästa sidan"
Vad gäller hoj så skulle jag även rekomendera kolla runt så att du köper något som du trivs med. R hojar kan vara rätt jobbiga att åka långt på så därför kör jag naket på gata och kåpor på bana. Sen om du tycker att det är kul att gasa kommer du bli lika beroende som oss andra att åka bana.:tungan

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R
Tjena! va gött nu kan du och gubben sitta i varsitt rum och tjata på sporthoj.com, Vad roligt att ni äntligen har kommit över till den roligaste sidan av hojåkningen :yoparty Eller som din gubbe hade sagt " den bästa sidan"
Vad gäller hoj så skulle jag även rekomendera kolla runt så att du köper något som du trivs med. R hojar kan vara rätt jobbiga att åka långt på så därför kör jag naket på gata och kåpor på bana. Sen om du tycker att det är kul att gasa kommer du bli lika beroende som oss andra att åka bana.:tungan
vi var och provsatt lite olika hojar på carlbarks i måndags och hittade lite olika favoriter, supersport är det jag är mest sugen på, men kanske en bandit 1200 kanske är mest praktiskt, men va fan ska man vara praktisk så kan jag ju ta volvon, men hur kul är det. he he he.. :tummenupp ( jag tror nog att banditen skulle funka mycket bra den också, men den är inte lika cool)

Last edited:

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Vänta nu, vad hette forumet?? Hmmm var det inte typ,, Sporthoj.com??? :arsele

:)krama )

Jo, det förstog jag direkt. Och eftersom jag ska köpa sporthoj till våren tyckte jag att det var kul att bli medlem här så jag kan få lite tips och ideer......

Varsitt rum??? Snälla du, vi sitter brevid varandra. Ja du, I sommar kan vi piska vägarna ordentligt, och nu har jag ju körkort oxå. Till skillnad från när vi åkte sist.

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jo, det förstog jag direkt. Och eftersom jag ska köpa sporthoj till våren tyckte jag att det var kul att bli medlem här så jag kan få lite tips och ideer......

Mitt inlägg var inte riktat till dig, utan till den person jag citerade :tummenupp

Edit: Välkommen till sporthoj.com förresten :fyllisar

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
..o i hojlistan kan man läsa "Hoj: YZF R6 -07, Honda CRF 450 HM -04 motard & cross, 125cc Dirtbike...."

Det är bara 33% sport där... din 1/3-delsfigur... :D

Haha guilty as charged.. Blandmissbrukare tror jag det kallas :tungan

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Last edited:

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
vi var och provsatt lite olika hojar på carlbarks i måndags och hittade lite olika favoriter, supersport är det jag är mest sugen på, men kanske en bandit 1200 kanske är mest praktiskt, men va fan ska man vara praktisk så kan jag ju ta volvon, men hur kul är det. he he he.. :tummenupp ( jag tror nog att banditen skulle funka mycket bra den också, men den är inte lika cool)

Nope ! Mitt råd är köp INTE en Bandit el liknande, är du sugen på en sporthoj kommer du bara att ångra dig. Jag köpte en Fazer 1000 efter att ha kört en sommar på en Wildstar, jo jag blev sugen på att kunna "köra" hoj och inte bara "åka"

Men en hoj med upprätt körställning är inte rätt när man har fått sug på sporthoj.. Köp en Gixxer/Fireblade/Ninja el vad du nu gillar för jag "vet" att du ångrar dig om du köper en "upprätt hoj" ( förresten så kommer älsklingen din att köpa en Gixxer el dyl, å då blir du bara sugen att testa hennes hela tiden :D ) Men det kommer du inte att få :gnissla ( gissar jag )

EDIT: Glömde säga Välkomna till sporthoj.com !!

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Nope ! Mitt råd är köp INTE en Bandit el liknande, är du sugen på en sporthoj kommer du bara att ångra dig. Jag köpte en Fazer 1000 efter att ha kört en sommar på en Wildstar, jo jag blev sugen på att kunna "köra" hoj och inte bara "åka"

Men en hoj med upprätt körställning är inte rätt när man har fått sug på sporthoj.. Köp en Gixxer/Fireblade/Ninja el vad du nu gillar för jag "vet" att du ångrar dig om du köper en "upprätt hoj" ( förresten så kommer älsklingen din att köpa en Gixxer el dyl, å då blir du bara sugen att testa hennes hela tiden :D ) Men det kommer du inte att få :gnissla ( gissar jag )

Jag kan lova att jag ALDRIG kommer få nån :gnissla För det är jag som är hon hehehehe

gubbsjukan

Punish her
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Ninja ZX 9R

hej och tack för välkomnandet. jo jag tror du har rätt i att är man sugen på en sporthoj så är det det man ska köpa det lutar åt en gixxer alla du räknade upp verkar bra hojar, men suzukin vad har förstått har den bästa försäkring, och jag tycker att den ser cool och verkar ha bra prestanda.
Och du har ju rätt i att jag kan glömma att få låna fruns hoj. :näsblod .
så en gixxer helst en 1000 men kan tänka mig också en 750 gsxr

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...