Kristianstad - Privatövningskör

MC_Abed

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2011
Hoj
Ingen
Hejsan!

Nu är det dags att ta det efterlängtade MC-kortet och då undrar jag om det finns någon som skulle kunna lära mig, eller övningsköra med mig?

Jag är en kille från Kristianstad på 25 år. Har länge velat ta MC-kortet, men tyvärr aldrig kunnat, men nu är det dags!

Därför hoppas jag på att någon kan hjälpa mig.
Jag har inte kört MC innan och aldrig testat en moped ens, men jag tog en lektion på körskolan, där jag lärde mig hur man startar och växlar osv...

Att övningsköra med skolan, har jag tyvärr inte ekonomin till, så därför ger jag mig på detta forum.

Självklart betalar jag för dig som ställer upp, så hör gärna av dig, för då diskuterar vi hur vi ska göra.
Som sagt bor jag i Kristianstad och skulle någon vilja köra med mig, men inte finns i Kristianstad, så gör det absolut inget, bara det inte är längre än till Blekinge hoppas jag.

Hoppas verkligen att någon kan, så jag kan ta MC-kortet innan sommaren är slut!

Tack på för hand /Abed

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Önskar dig lycka till.
Håller själv på att övningsköra så tyvär inte mycket till hjälp.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag fick hjälp av en vänlig själ när jag skulle ta kortet, och jag hoppas att du har samma tur som jag! Den dagen jag får övningsköra, och det passar in med någon dom behöver hjälp så ska jag återgälda denna goda gärning i min tur!

(Det är ju hutlöst dyrt att ta kort så all hjälp är bra)

MC_Abed

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2011
Hoj
Ingen
Önskar dig lycka till.
Håller själv på att övningsköra så tyvär inte mycket till hjälp.

Tack så mycket. Jag hoppas det samma och hoppas att det går bra för dig med körandet :)

Jag fick hjälp av en vänlig själ när jag skulle ta kortet, och jag hoppas att du har samma tur som jag! Den dagen jag får övningsköra, och det passar in med någon dom behöver hjälp så ska jag återgälda denna goda gärning i min tur!

(Det är ju hutlöst dyrt att ta kort så all hjälp är bra)

Aha så skönt att höra :)

Ja visst är det dyrt att ta kortet och tyvärr är inte skolorna så snälla precis, då de "rekommenderade" minst 15-25 lektioner för mig :(

I alla fall ska jag försöka göra som dig i framtiden, efter att jag fått kortet ett tag, att hjälpa andra som behöver, för ni där ute med MC-korten, behövs verkligen :(

Tack i alla fall!

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife