Krock i boländerna den 22 juni

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Är det här någon vi känner igen? :(

0506221006.jpg

Fler bilder finns på www.utryckning-uppsala.se

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
JoS skrev:
Är det här någon vi känner igen? :(

Hoppas verkligen inte. Puffy har sitt jobb exakt där, så .........
Träffade M:et nyss och han verkade inte som att han visste något.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
För att få bort spekulationerna så kan jag meddela att jag vet vem det är och det är ingen av "oss". En ung kille som inte borde varit där.. men det är tragiskt att ham inte knäppt hjälmen så den flög av och nu har han svåra skallskador och bruten handled och lårben...

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Kongo skrev:
För att få bort spekulationerna så kan jag meddela att jag vet vem det är och det är ingen av "oss". En ung kille som inte borde varit där.. men det är tragiskt att ham inte knäppt hjälmen så den flög av och nu har han svåra skallskador och bruten handled och lårben...

Ja, det är ju lika sorgligt vem det än är.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag jobbar också ganska precis där.. men hade missat olyckan. Hoppas det löser sig för grabben.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
John skrev:
Jag jobbar också ganska precis där.. men hade missat olyckan. Hoppas det löser sig för grabben.

mm..Macke jobbar ju också där kom jag på, men honom har jag också träffat ikväll.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det ser ni väl att det inte är en 660 ;) En 525 eller liknande (annan motor och kedjan på fel sida). Så det var ingen av "våra" huliganer...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Det ser ni väl att det inte är en 660 ;) En 525 eller liknande (annan motor och kedjan på fel sida). Så det var ingen av "våra" huliganer...
Tack o guru för att du upplyser oss vanliga dödliga. :D

18 år utan kk samt med oknäppt hjälm. Varför? Det var ju så onödigt. :(

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
JoS skrev:
Tack o guru för att du upplyser oss vanliga dödliga. :D

18 år utan kk samt med oknäppt hjälm. Varför? Det var ju så onödigt. :(

Dessutom så blir man småsur på att "vanliga knuttar" blir lidande i debatten, då VV och andra organisationer som ÄLSKAR att klanka ner på oss hojåkare som försöker att låta bli att vara i deras statestik............:=(
JÄKLIGT ONÖDIGT............... :mad:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
vi får väl bli bättra på att inte låna ut vore hojer... och se till att inga ka sno dom heller...

Tzr_Racing

Supa bör man annars dör man!
Gick med
5 May 2004
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
Han är fortfarande inte vid medvetandet. Han bröt båda handlederna och lårbenet, och hjälmen flög av som sagt. Fort gick det med. Hojen var hans, inte stulen ifall någon skulle tro det. Saknade A körkort. Dumt som fan att köra med ett oregistreratfordon, sen förstår jag inte varför han körde så snabbt där.

Allt det är egentligen skitsamma, bara han blir normal igen.

Inte Tzr_Racing som skrivit detta, utan hans kompis. Jag har icke något account här men kände att jag ville skriva lite.

Känns jobbigt när man vet vem han är och träffat honom. Hans arbetskamrat blev inte insläppt på sjukhuset heller. Så jag återkommer med mer info så småningom ifall något skulle vilja veta hur det gick. Mvh Philip

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Tzr_Racing skrev:
Han är fortfarande inte vid medvetandet. Han bröt båda handlederna och lårbenet, och hjälmen flög av som sagt. Fort gick det med. Hojen var hans, inte stulen ifall någon skulle tro det. Saknade A körkort. Dumt som fan att köra med ett oregistreratfordon, sen förstår jag inte varför han körde så snabbt där.

Allt det är egentligen skitsamma, bara han blir normal igen.

Inte Tzr_Racing som skrivit detta, utan hans kompis. Jag har icke något account här men kände att jag ville skriva lite.

Känns jobbigt när man vet vem han är och träffat honom. Hans arbetskamrat blev inte insläppt på sjukhuset heller. Så jag återkommer med mer info så småningom ifall något skulle vilja veta hur det gick. Mvh Philip

Hej Philip!
Jag tycker det är jättebra att du skriver och berättar hur det ligger till.
Det är naturligvis ingen här som önskar något annat än att han blir fullt återstäld och hel igen.
Du får gärna hålla oss informerade om hur han repar sig, och hälsa han bara ALL lycka i framtidenoch snabbt tillfrisknande.
:tummenupp
MVH
Roffe

Tzr_Racing

Gick med
5 May 2004
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
Det värsta av allt är att om han hade kört i laglig hastighet och haft hjälmen knäppt så skulle det aldrig hänt. Även om det hade hänt hade han bara fått lite små blåmärken och något skrapat. Han han haft skyddskläder och dessutom knäppt hjälm hade det nog varit helt lugnt.

Förstår inte varför han körde så fort för! :mad:

Han tog B körkort dagen innan också. Men det försvann lika fort som han fick det.

Hoppas jag får reda på lite mer om honom imorgon. Han har för mycket att se framimot. Han skulle ju egentligen dött. Men han hade extrem tur. Men det ser mörkt ut tyvärr. Vet inte om han kommer bli "normal" igen. Men jag HOPPAS verkligen det. Har bara träffat han en gång. Men han verkar vara en bra person. Min kompis är bra kompis med han som krockade.

Han har flera hojar hemma så han kan köra hoj. Tyvärr hade han otur den här gången.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Å fyfan! Gick det så illa?! :eek:
Hoppas på en full återhämtning.

Tack för infon. Håll oss uppdaterade.

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Att killen kan hantera en hoj kan jag intyga, sett det!

Vad han gjorde ute i trafiken är däremot en gåta, men skit i att nu försöka hitta synder, är nog jävligt som det är...

:( Känns riktigt tråkigt att höra att han fortfarande inte är vid medvetande, håller tummarna för honom och för hans familj!
//Kongo

Tzr_Racing

Gick med
5 May 2004
Hoj
Kongo skrev:
Att killen kan hantera en hoj kan jag intyga, sett det!

Vad han gjorde ute i trafiken är däremot en gåta, men skit i att nu försöka hitta synder, är nog jävligt som det är...

:( Känns riktigt tråkigt att höra att han fortfarande inte är vid medvetande, håller tummarna för honom och för hans familj!
//Kongo

En rättelse, jag vet inte om han medvetslös eller inte.. Förstod inte riktigt vad min polare menade, han sa att läkarna sa att han inte var vid medvetandet. Undrar vad han menade. För han hade minnesförlust när han kom in till sjukhuset. Så han babblade massa skit bara. Han kom inte ihåg vem han var och vad han heter och så. Så det var nog så de menade. Att han inte är mentalt närvarande liksom.

Men mer info kommer imorgon. Mvh Philip

Gabor

Guest
Tzr_Racing skrev:
En rättelse, jag vet inte om han medvetslös eller inte.. Förstod inte riktigt vad min polare menade, han sa att läkarna sa att han inte var vid medvetandet. Undrar vad han menade. För han hade minnesförlust när han kom in till sjukhuset. Så han babblade massa skit bara. Han kom inte ihåg vem han var och vad han heter och så. Så det var nog så de menade. Att han inte är mentalt närvarande liksom.

Inte nu igen...
Snackade med två riktiga moppef...i går om varför de inte drar ner hjälmen på skallen å knäpper dom...
Deras föräldrar har aldrig sagt till dom att göra det..åså är det så jobbigt att ta av sig hjälmen... :gnissla

Hoppas den här killen klarar sig nu, lider med honom, synd på ett så ungt liv.

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Tzr_Racing skrev:

Om man får en blödning innanför kraniet vilket inte är helt ovanligt i samband med skallskador så kan man vara vid medvetande initialt för att sedan förlora detta då det inre trycket stiger och orsakar syrebrist i hjärnan. Inget roligt tillstånd.

Hoppas verkligen att det blir bättre.

/O

Tzr_Racing

Gick med
5 May 2004
Hoj
Lite nyheter..

1. Hans hjälm var tydligen knäppt. Men spännet hade gått sönder vid kraschen. Trots att denna crosshjälm kostade 5000:-

2. När han ramlade slog han i bakskallen, så den sprack upp. Vilket var både bra och dåligt. Bra, för det hindrade en innre blödning. Men alltid synd att han behövde slå i bakskallen. Den är fixad med två järn eller titan bitar. Vet icke exakt.

3. Han kommer att bli normal enligt läkarna. Dock kommer det ta ca 6 månader. Dock ligger han fortfarande på intensiven, han snackar fortfarande massa gojja.

Så vi ser framimot bättre dagar och hoppas att det läker så fort som möjligt!

Mvh Philip.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...