Krock i boländerna den 22 juni

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Tzr_Racing skrev:
Lite nyheter..

1. Hans hjälm var tydligen knäppt. Men spännet hade gått sönder vid kraschen. Trots att denna crosshjälm kostade 5000:-

2. När han ramlade slog han i bakskallen, så den sprack upp. Vilket var både bra och dåligt. Bra, för det hindrade en innre blödning. Men alltid synd att han behövde slå i bakskallen. Den är fixad med två järn eller titan bitar. Vet icke exakt.

3. Han kommer att bli normal enligt läkarna. Dock kommer det ta ca 6 månader. Dock ligger han fortfarande på intensiven, han snackar fortfarande massa gojja.

Så vi ser framimot bättre dagar och hoppas att det läker så fort som möjligt!

Mvh Philip.

Tack Philip!
Jättetråkigt och väldigt onödigt :=(
synd om alla inblandade i den här olyckan...

Vi kanske kan skrammla lite till något roligt till den här knallhatten senare, när han har piggnat till lite.

Om du träffar hans färäldrar, så hälsa från oss här på Sporthoj att vi tänker på grabben.
:tummenupp

MVH
Roffe

Tzr_Racing

Supa bör man annars dör man!
Gick med
5 May 2004
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
VRM Roffe skrev:
Tack Philip!
Jättetråkigt och väldigt onödigt :=(
synd om alla inblandade i den här olyckan...

Vi kanske kan skrammla lite till något roligt till den här knallhatten senare, när han har piggnat till lite.

Om du träffar hans färäldrar, så hälsa från oss här på Sporthoj att vi tänker på grabben.
:tummenupp

MVH
Roffe

Vet inte om jag personligen träffar hans föräldrar. Min en av mina närmaste polare jobbar på samma ställe som Ludde. Ludde är han som var med om olyckan. Så jag kan be min polare föra vidare hälsningen. Om ca 2-3 veckor kanske man kan hälsa på honom så jag kan hälsa honom personligen med. :)

Mvh Philip.

Tzr_Racing

Gick med
5 May 2004
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
Goda nyheter!!!

Såg Ludde idag. Han var på lelles. Hans käke var sned, lite hår var bortrakat, de hade sytt eller något. Sen så hade han gippsad arm och krycka, skruvar genom lårbenet med. Glad att han är uppe på benen igen. Pratar och allt. Huvet är friskt och normalt.
Bara vänta på att kroppen läker så kan han ut och köra igen!:banana

Mohammed frågade Ludde om han såg bilen när den svängde ut. Då sa Ludde: Nej, då hade jag ju aldrig krockat. Ni vet ju själva att jag aldrig har krockat förut..

Sen slog han lite på hojen, den låg nämligen på Lelles mc. Så sa han äh, får köpa en ny.. :D

Last edited:

Tzr_Racing

Gick med
5 May 2004
Hoj
Oja, så om några månader är han återställd. :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...