Krock i Strömsholm

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
:(
Idag annandag påsk råkade MickeC(Västerås) illa ut på sin GSX 750, då han i en högersväng fick punktering fram och frontade med en 9000. Efter luftfärden kunde konstateras dubbla lårbensbrott, spräckt axel, axel ur led, bruten handled samt krossat självförtroende. Just hemkommen från ett besök på C-lass i Västerås kan jag i skrivande stund konstatera att lite av självfortroendet var räddat med hjälp av morfin!
Vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande och en inte allt för trist ledighet!
/Kalle och Triumphmikke!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
umbro skrev:
Idag annandag påsk råkade MickeC(Västerås) illa ut på sin GSX 750, då han i en högersväng fick punktering fram och frontade med en 9000. Efter luftfärden kunde konstateras dubbla lårbensbrott, spräckt axel, axel ur led, bruten handled samt krossat självförtroende. Just hemkommen från ett besök på C-lass i Västerås kan jag i skrivande stund konstatera att lite av självfortroendet var räddat med hjälp av morfin!
/Kalle och Triumphmikke!

vi får hoppas på ett snabbt tillfrisknande. På tok för många som klotar och skadar sig, men det är bra att man kan läsa om det så man (förhoppningsvis) får sig en tankeställare och tar det lite lungnare. Ingen är odödlig...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
umbro skrev:
/Kalle och Triumphmikke!

Tråkigt att höra, hoppas på ett snabbt tillfrisknande!

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
ofan...hade jag varit MickeC hade jag tackat högre makter att jag fortfarande var i livet...fronta mot en 9000...huvva....verkar på din beskrivning att han har stora möjligheter att bli helt återställd. Önskar honom ett snabbt tillfrisknande :sjuk och hoppas samtidigt att ingen annan behöver råka ut för punktering mitt i sväng...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
det är sånt man kan kalla änglavakt... hoppas han kryar på sig nu :tummenupp

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
umbro skrev:
/Kalle och Triumphmikke!

Skönt att höra att han är vid liv! Olyckan inträffade inte långt efter att vi passerat. Hade ni varit och fikat på Markan?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
krya på dig killen......lårben läker fort, hoppas jag....

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
hoppas att han kan komma ut på vägarna snart igen så fint väder som vi har! iaf här i sthlm! såg 37 hojar på 30min när jag satt på söder och fikade i går (söndags) dock var bara ca 10 av de sporthojar! värkar som många har hittat ut iaf ;)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fi fan för att få framhjulspunka mitt i en böj så där. Krya på dig Micke.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Fronta och överleva , Goddam killen hade tur som en tokig, hoppas resten går bra .

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ugh!! blev rädd att det var min kusin där ett tag!! Men skittrist å läsa ändå om så pass allvarliga krockar.. suck

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Usch! Alltid lika tråkigt att höra om olyckor, och ännu värre om Västeråsare.. :(

Är glad dock att det gick så pass bra! Krya på dig!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln