Krock med fasan + bot från polisen=dyrt

Kvernis

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
Triumph Daytona 955i -04 & Yamaha YZF426 -02
För ett tag sen så körde jag på en fet fasan jävel i 210 km/h. Lyckades hålla mig på vägen men en hård smäll blev det. Likaså ekonomiskt, för samma dag som jag hämtade ut hojen från lagning ,för kåpor och kylaren rök ju all världens väg, och betalat 6000 spänn i självrisk så på väg hem gjorde jag en liten whelie som då en civil hoj snut lyckades se och stoppade mig. Förnekade och allt som man ska göra och fick sedan efter nån vecka ett strafföreläggande på 8250 spänn!!! Men efter lite överklagan fick jag ner det till 3000 spänn. Det blev iallafall en dyr dag -9000 kr på kontot. Kunde man gjort en del annat roligt för. Nåja! Det kostar och köra sporthoj.

Bifogat

• Triumf+fasan.jpg
    Triumf+fasan.jpg
    87.7 KB · Visningar: 419
  • Triumf+fasan2.jpg
    Triumf+fasan2.jpg
    86.3 KB · Visningar: 269

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Tänk om...
du hade kört i 200 då hade du missat fasanen,
du hade kört i 220 då hade du missat fasanen.

Tråkigt när sånt händer :(

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Finns det mycket civila hojsnutar? :va
Man håller ju ögonen öppna efter civila bilar lite smått....

/N

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Kvernis skrev:
För ett tag sen så körde jag på en fet fasan jävel i 210 km/h. Lyckades hålla mig på vägen men en hård smäll blev det. Likaså ekonomiskt, för samma dag som jag hämtade ut hojen från lagning ,för kåpor och kylaren rök ju all världens väg, och betalat 6000 spänn i självrisk så på väg hem gjorde jag en liten whelie som då en civil hoj snut lyckades se och stoppade mig. Förnekade och allt som man ska göra och fick sedan efter nån vecka ett strafföreläggande på 8250 spänn!!! Men efter lite överklagan fick jag ner det till 3000 spänn. Det blev iallafall en dyr dag -9000 kr på kontot. Kunde man gjort en del annat roligt för. Nåja! Det kostar och köra sporthoj.

Vad rubricerades straffet som ?
Fortkörning eller ?

Vet inte datum men det finns väl en hovrättsdom på att bakhjulsåkning inte
kan anses som vårdslöshet i trafik iaf.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
kajlyl skrev:
Tänk om...

Precis, ju fortare man kör dessto större chans att hinna förbi platsen innan motparten i olyckan hinner dit... :D

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
erik skrev:
Precis, ju fortare man kör dessto större chans att hinna förbi platsen innan motparten i olyckan hinner dit... :D

Då är alltså optimal hastighet för att inte vara på olycksplatsen samtidigt som motparten 0 km/h enligt ditt resonemang... Du vill alltså att vi ska sluta köra motorcykel. :fatta! *stänger av ironin*

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
erik skrev:

Risken är ju bara att en massa nya motparter dyker upp lr? :va

Va ute o rastade hojen på bulten igår och då stod det nån hög fågel med långa ben vid sidan av vägen... vadenuvafönåt...

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
cleaner skrev:
Vad rubricerades straffet som ?
Fortkörning eller ?

Vet inte datum men det finns väl en hovrättsdom på att bakhjulsåkning inte
kan anses som vårdslöshet i trafik iaf.

Precis....de där borde du kolla upp Kvernis.

Fast körde du på tok för fort så spelar de visserligen ingen roll.....men frågan är vart de grävde upp 8250 spänn på dig från? De måste finns något mer till historian som du inte berättar, eller?

sandstream

Guest
Kvernis skrev:
så på väg hem gjorde jag en liten whelie som då en civil hoj snut lyckades se och stoppade mig. Förnekade och allt som man ska göra och fick sedan efter nån vecka ett strafföreläggande på 8250 spänn!!! Men efter lite överklagan fick jag ner det till 3000 spänn. Det blev iallafall en dyr dag -9000 kr på kontot. Kunde man gjort en del annat roligt för. Nåja! Det kostar och köra sporthoj.
Eller så kunde du ha pratat med polisen på plats och frågat vad dina alterantiv var.
Troligtvis hade du kommit undan mycket billigare.

Att förneka något som polisen har sett, rätt eller fel, är ju som att säga att polisen ljuger och jag gissar att det inte är så populärt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
kajlyl skrev:
Tänk om...

HAde han kört i 200 kan han fått fasanen i huvudet med, och kört omkull, samma med 220, historien förtäljer inte hur fasanen flög...

pininfarina

"Har du käpps påräj?"
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
kolfiberetta
sporTlovEr skrev:
HAde han kört i 200 kan han fått fasanen i huvudet med, och kört omkull, samma med 220, historien förtäljer inte hur fasanen flög...

Ju längre tid man exponerar sej i trafiken, desto fler blir riskerna... kontentan av det får ju var o en tolka :tungan

Fan va bittert det är att lägga ut pengar som varken gör till eller ifrån.. tror jag lagt ut runt 5000 på böter det senaste året totalt o det är lika roligt varje gång att betala :rullandeu

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...