Krock mellan 2 motarder

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Om jag förstått saken rätt:
Lyset håller på att slå om från grönt till rött och är i orange läge.
TS, som vet att man inte skall köra mot orange, påbörjar en hård inbromsning, med körskolans instruktioner i färskt minne riktar han blicken långt fram och ser således inte att trafikljuset omedelbart slår om till grönt istället för att gå till rött, eller en väldigt kort rödperiod.
TS (f.d?) polare uppmärksammar inte detta för att han har blicken någon helt annanstans än där han borde, dundrar in i röven på TS.

TS polare vill ha ersättning för att kört på någon bakifrån.

Min gissning är att TS polare borde bedömmas som vållande, eventuellt kan TS ses som medskyldig, men det är mest för att FB älskar att se alla inblandade som medskyldiga för att få in så mycket självrisker som möjligt.

Jag gissar också att TS polare lidar av ett svårt fall av "Det är alltid någon annans fel syndromet"

Det där var fan ett riktigt klokt svar! Kunde inte göra det bättre själv :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag gjorde en liknand egrej på polarens hoj.
Vi stod still vid en trafikerad väg. Två hojar i bredd, jag stod i led två och när killen i led ett gasa iväg släppte jag upp också, att polaren stod framför stilla missade jag.

Jag rikta hans rör och vi garvade åt det efteråt. Jag erbjöd mej att köpa ett nytt slipon, men med en vals rätade jag ut bucklorna och han var nöjd. Lite ärr ska hojen ha.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Kör man in i ett stillastående objekt och vinner i en rättegång då jävlar har man en bra advokat :hihi
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ring Aftonbladet och skicka med en bild på dig framför hojen så ska du snart se att det löser sig...
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Har din polare lugnat ner sig ännu? Verkar vara ett jävla spån :dummer

Njaa, var ju både hans pappa och han själv som blev sur på mig, men jag och han som körde på mig har löst det iaf. "Tror" och så säger jag "tror" att hans pappa fortfarande är sur på mig :(
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top