Krocka med vilt: Mc möter Bambi

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
När jag ser dom bilderna på bambi,
så kan jag inte mer än tänka mig en producent eller vad dom heter stående breve vägen som i samma ögonblick då det smäller vrålar ur sig ett välriktat CUT !

:hihi
 

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Gäddede
Hoj
ingen för stunden..
Rådjur är ju hyfsat lättskrämda ändå.. en renflock däremot är ju dummare än järnvägen! är hälften väl på väg ner i diket så kan man med 99% chans ge sig fasiken på att dom vänder upp på vägen för att se vad det är som kommer skrikandes tutandes och bromsandes på resterande del av flocken..

näe, inför straffavgift på de renägare som släppt sina "husdjur" fria i närheten av all allmän väg.

dom kan få hjälpa försäkringsbolaget att betala för skador mm vid olyckor. :tummenupp
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Mikey2000 skrev:
näe, inför straffavgift på de renägare som släppt sina "husdjur" fria i närheten av all allmän väg.

Kul egentligen, om du kör på en katt eller hund så står ägaren till katten/hunden för allt medan en renägare slipper. Tror t o m att ägaren av kor, hästar mm får betala, bara renägare slipper. Kan det vara för att de är naturligare än andra??
 

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Se där ja, nu kan du ställa upp i det lokala jaktlaget utan bekymmer....kan man pricka med mc ska det nog f*n gå me bössa.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
NoPinky skrev:
bananfucker9lj.gif
 

Jonass

Att vilja är att kunna
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Norromstan
Hoj
svart&Kul
Pebl skrev:
Fan, jag tyckte det var äckligt att pilla bort inälvor och fjädrar från en pippi som träffade gaffelbenet för två veckor sedan.
Senast igår hittade jag mera bitar av fjäderfät under tanken när jag gjorde rent förknasarna.


"Hellre en pippi på gaffeln än flugor i trumpeten" :tuttar
 

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
YZF-R1
MaScoot skrev:
Det diskuteras vad man bör göra när man möter vilt. Ska man väja? För vilka slags djur skall man väja? Här är bilder på hur det kan se ut om man inte väjjar när man möter bambi. Snubben körde i 125 typ. Mc'n gled åt helvete och föraren fick dansa asfaltsdansen ca 100 m. Han klarade sig utan större skador...lite road rash etc.

Har du någon bild på hjälmen/stället/kläderna?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top