Krockade med en fågel...

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Ort
övermark finland
Hoj
yamaha R1 -08
Böjjarn skrev:
Har en polare som fick en FISK i huvudet (på hjälmen) för ex ant år sedan. Han såg en stor fågel på långt avstånd, o denna tappade sitt byte rakt på polaren, det var ej lätt att få bort fisklukten :lol :lol
he he ja de tror ja :rofl :hihi
 

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Ort
rimbo
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
jag har vart nära på att plocka en and i ca 130 km/h. :näsblod

jag va ute och åkte en sväng här en dag i sommras.. så åker jag in på en hur skön väg som helst som jag brukar åka då o då. så kommer jag ut efter skogen ut vid ett par ängar på varje sida så jag gasade på lite till eftersom jag såg att de va lite mer fritt.. helt plötsligt ser jag en and komma flygandes från vänster så jagsläpper av på gasen och bromsar in lite (det gick lite fortare än 130 vid det tillfället, och anden va bra många meter framför mig).
så när jag tror anden ska flyga över vägen så svänger den till och börjar flyga längst med mig så jag duckar och lägger mig nästan på tanken så ser jag anden passerar hjälmen precis.. kan inte vart mer än 1-2 cm till godo då.
och jag har sån där "hajfena" på hjälmen. kul om man hade träffat fågeln med den i den hastigheten :arsele
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
mjukis skrev:
På Överumsvägen kör man inte i 90!! Bättre autobahn får du leta efter! :fatta! :3freak
Och som det sagts tidigare, hade du kört som man ska så hade du inte smällt med börden. :tummenupp

Kör ni mkt nu i V-vik när jag dragit? Lugnt o fint på vägaran antar jag? :)

Ah, sorry om jag drar upp den här gamla tråden igen men jag såg inte att den hade fått så många läsare och svar... !

Som sagt så körde jag i "normalt marschtempo"... det får tolkas fritt... :rolleyes:

Men Mjukis, jag visste inte att du hade typ.. flyttat? Såg bara polaren din med CBR:en... annars har det varit rätt så dött. Har ju fått stå själv vid donkan och varva upp när alla brudarna går förbi...

Du får komma hem och kolla alla lakritsremsor i stan nångång. Vart tog du vägen då?

Ride on' :yoparty

som svullo sa.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Jag sålde hojen och drog till Norge.
Nu saknar jag att köra hoj så inihelvete och inte tycker ja norrmännen heller!

Hade tänkt att låna polarens 929:a när ja kommer hem i oktober o hälsar på lite men så ska han ställa av det aset, faun, säsongen är ju inte slut än!!
 

Moroso

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
Ingen just nu
mjukis skrev:
Jag sålde hojen och drog till Norge.
Nu saknar jag att köra hoj så inihelvete och inte tycker ja norrmännen heller!

Hade tänkt att låna polarens 929:a när ja kommer hem i oktober o hälsar på lite men så ska han ställa av det aset, faun, säsongen är ju inte slut än!!

Kanske inte vill låna ut den...smidigt att ställa av då för att slippa vidare diskussioner, bara en tanke.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Moroso skrev:
Kanske inte vill låna ut den...smidigt att ställa av då för att slippa vidare diskussioner, bara en tanke.

Vi är inte så känsliga när det gäller att låna ut.
Han har haft min till tyskland och jag har lånat hans när min varit nere, så det är nog inte det som är anledningen. Tror han skulle säga det isf.
Hade min utlånad mer eller mindre hela förra året till en annan polare, och lånar ja ut min ser ja det som en självklarhet att jag sak få låna hans om jag verkligen måste....

Förstår inte varför det är så känsligt att låna ut en hoj?
En bil verkar ju inte alls vara lika känslig att låna ut...
Visst kan det vara surt att få hojen lagd av nån annan tidigt på säsongen men as if.
 

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Järfälla
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
Böjjarn skrev:
Har en polare som fick en FISK i huvudet (på hjälmen) för ex ant år sedan. Han såg en stor fågel på långt avstånd, o denna tappade sitt byte rakt på polaren, det var ej lätt att få bort fisklukten :lol :lol

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 

Moroso

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
Ingen just nu
mjukis skrev:
Vi är inte så känsliga när det gäller att låna ut.
Han har haft min till tyskland och jag har lånat hans när min varit nere, så det är nog inte det som är anledningen. Tror han skulle säga det isf.
Hade min utlånad mer eller mindre hela förra året till en annan polare, och lånar ja ut min ser ja det som en självklarhet att jag sak få låna hans om jag verkligen måste....

Förstår inte varför det är så känsligt att låna ut en hoj?
En bil verkar ju inte alls vara lika känslig att låna ut...
Visst kan det vara surt att få hojen lagd av nån annan tidigt på säsongen men as if.

Jo det är ju ett givande och tagande. Lånar man ut sin ögonsten till polaren förväntar man sig att han gör det samma om man själv är behov av att låna en hoj.
 

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Smällde en gräsand under moppetiden, den flög in i öppningen i min crosshjälm vilket resulterade i en dikesfärd. Avslutades med näsan först ner i en myr. Andjäveln överlevde.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
mjukis skrev:
Jag sålde hojen och drog till Norge.
Nu saknar jag att köra hoj så inihelvete och inte tycker ja norrmännen heller!

Hade tänkt att låna polarens 929:a när ja kommer hem i oktober o hälsar på lite men så ska han ställa av det aset, faun, säsongen är ju inte slut än!!



Haha.. jasså du stack...
ja sånt e livet, om man väljer att dra..
Vad gör du nu? fick du ett jobb där?
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
hojbrud skrev:
Haha.. jasså du stack...
ja sånt e livet, om man väljer att dra..
Vad gör du nu? fick du ett jobb där?

Fick jobb här dag 2, sa upp mej dag 15 och har nytt jobb nu.
Sååååå lätt äre inte att få jobb i Norge, stort plus om man har lite kontakter.
Ska bli miljonär nu o köpa en ny cykel när ja kommer hem! :banana
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Är uppe i 4 st fåglar nu på 3 sommrar, vet inte varför dom gillar mig men dom tycks vara överallt. Bara en som klarat sig dock, tog i bröstet i låg fart, dom andra tog i hjälmen och i knä´t så dom fick en snabb avslutning. Så man har väl gjort sitt för jaktsäsongen. :kulspruta
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
mjukis skrev:
Fick jobb här dag 2, sa upp mej dag 15 och har nytt jobb nu.
Sååååå lätt äre inte att få jobb i Norge, stort plus om man har lite kontakter.
Ska bli miljonär nu o köpa en ny cykel när ja kommer hem! :banana

hehe låter bra det.. sj blir man ett år äldre idag:)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top