Den som kallas verkligheten. Vill herr måndagsexemplar vara så snäll och berätta vad han fått "avställd och oförsäkrad" ifrån? Det spelar för fan ingen roll VAD du kör på, kör du på något eller någon så går din trafikförsäkring in och betalar de skadorna, det är det man har en trafikförsäkring till. Det är lite därför det är lag på att ha en - Du själv ska alltid kunna vara oförsäkrad, det är inte förbjudet att vara dum i huvudet, men alla omkring dig ska ha en försäkring för den dag du ställer till något - det är precis det trafikförsäkringen gör! Och när jag skriver att alla omkring dig ska ha en försäkring genom dig, så menar jag precis alla, och allt, fullkomligt oberoende av vad det är för något, vem de är, varifrån de kommer eller vad de sitter på/i.
Som rent exempel så klippte min granne en gångtrafikant för någon månad sedan, en gångtrafikant som sprang ut på övergångsstället mot röd gubbe. Vilket det finns flera vittnen till. Grannen bromsade omkull sig, hojen klippte gångtrafikantens fötter, och likförbannat - även om han hade gått mot rött och inte hade där att göra - så får han ersättning.