Krockat med fågel

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Igår lyckades jag förmodligen ta livet av en fågel... :(

Någonstans mellan Rånäs och Göttröra flög en halvstor fågel upp från ett dike när
jag kom farande, jag hann precis kasta mig ner på tanken innan det small.
Fågeln träffade ena backspegeln som vek sig bakåt, den är rätt tung att vrida på...

Tur att man inte fick den i skallen... :sjuk

/A

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jodå, jag har klippt ett halvdussin fåglar och varit nära en uggla (!). Har dessutom kört över skogsmöss, näbbmus och nästan mosat en ekorre (två gånger - samma ekorre!). Harar, grävlingar och rådjur har varit nära det med, men tillräckligt långt ifrån (en gammal grävling är hård som en stenbumling).

För att inte tala om insekter då... :D

Fasaner har jag med flit försökt klippa för att få lite gott vilt med sig hem till middan, men missat hittills.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Gråsparv, igelkott och älg med gamla 125'an. I den ordningen. Efter älgen såldes hojen... :crash

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
JoS skrev:
Gråsparv, igelkott och älg med gamla 125'an. I den ordningen. Efter älgen såldes hojen... :crash

Du byter upp efterhand ser jag... ;)

Vad blir nästa projekt - elefant ? :p

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
TL1000R
Jag såg något svart flyga in i sidan på hojen men antog att fågeln (för det insåg jag att det var) klarade sig. En vecka senare tvättade jag hojen och hittade ett fågellik täckt av mask bakom cylinderraden. Det var 30 grader varmt hela veckan så liket var lagom moget... :-/

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld, MC-time-out???
Är det ingen som har kört över en....hrrmmm....människa?
Tvetydig mening, he-he............ :D :D :D :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har kört på en fullvuxen man. En riktigt tjock en, också. Jag tog honom med bromsgreppet, så man kan påstå att det tog tvärstopp. Jag och hojen (GSX R750-96) gjorde en kullerbytta framlänges och tjocksmocken hjulade elegant åt höger. Vi klarade oss utan men båda två, men han lär nog se sig för innan han går mot röd gubbe igen. Jävla fucko. Jag fick naturligtvis betala skadorna på min motorcykel själv.

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Klipte en vägarbetare som stog uppe på trappsteget på en hjullastare och snacka med föraren.
Smyger förbi pga köerna i ca 30, när tok fan hoppar baklänges ner i vägbanan.. Klipper han med nosen så att han drog i backen men jag lyckades hålla busan uppe.. Stanna och fråga hur det gick, men han bad mig bara om ursäkt och att jag kan åka - Allt ok..
Han såg rätt skärrad ut och var förmodligen nöjd att han hoppat ned framför mig och inte i fronten på en bil..

Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
tl1000r-nisse skrev:
Jag såg något svart flyga in i sidan på hojen men antog att fågeln (för det insåg jag att det var) klarade sig. En vecka senare tvättade jag hojen och hittade ett fågellik täckt av mask bakom cylinderraden. Det var 30 grader varmt hela veckan så liket var lagom moget... :-/

Hehe. men bakom cylinderraden blir det väl bra mycket varamare än 30 grader när det vill sig? Genomstekt fågel passar nog bättre. :p

(Edit; vatsfle)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
tl1000r-nisse skrev:

Å fy fan...det måste luktat MÖG! :zpy
Har du inte hojen inomhus?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Magnus_RF900 skrev:
Du byter upp efterhand ser jag... ;)

Vad blir nästa projekt - elefant ? :p

Varför tror du jag sålde hojen? :crash Våga fan åka med den mer!

Med min nuvarande så har jag bara krockat med insekter. Det känns tryggt. :rolleyes:

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
jag hade närkontakt med en fiskmås i söndags i sorunda trakten, vart en touch-n' go med hjälmtoppen eftersom jag hade hakan på tanken från början. Klart ohyffsat fågelart det där... :crash

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
TomK skrev:
Jodå, jag har klippt ett halvdussin fåglar och varit nära en uggla (!). Har dessutom kört över skogsmöss, näbbmus och nästan mosat en ekorre (två gånger - samma ekorre!). Harar, grävlingar och rådjur har varit nära det med, men tillräckligt långt ifrån (en gammal grävling är hård som en stenbumling).

För att inte tala om insekter då... :D

Fasaner har jag med flit försökt klippa för att få lite gott vilt med sig hem till middan, men missat hittills.

Gillar du inte naturens skapelser :fakta

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Har kørt på mig sjælv :crash

I stalpen från helvetet (tibro), fick sidokast på hojen och nær den klev tillbaks in så skickade den mig øver styret som en vante...sjælvklart kørde hojen vidare nær jag ær framfør, plockar nummerplåten i magen, OUGH...
Inga skador på mig eller hoj, hænde i værldens mjukaste sand :D

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
har kört på 1 hare duckat under en fågel splachat ett antal humlor på visiret för över en fot
och parkerat hojen över mig en gång.. :notme

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...