Krockat med fågel

Belle

********285********
Gick med
7 May 2003
Hoj
lc4 & xt som bud hoj
Jag har klippt ett gäng fåglar och en hare med en zx9-98 samt ett rådjur med en ktm adventure.

Har haft tur och aldrig gått i backen när jag har "träffat" dom

/Belle :tummenupp

oXydex

Guest
2 katter :(
1 stor fiskmås med 125'an

Katterna va båda med 2 olika ZX6R men utan några problem. De dog snabbt och led nog inte vad jag kunde märka iaf.

Man tycker man har bra koll på 2 katter som leker vid vägkanten och håller koll på dem och vips så kommer det ut en tredje ur buskarna på andra sidan vägen och rakt ut på framsidan av däcket (höll ca 50km/h)

Andra gången så låg jag i en lång högerbacke och höll även då ungefär 50km/h och va inte alls beredd på att få en katt inklämd mellan kåpan och hjulet.

Första gången så hittade jag ägaren och andra gången blev jag tvungen att ringa polisen

Fiskmåsen tog på backspegeln och sen axeln. Tur det va den ordningen för annars hade man nog fått sig en skaplig smäll

Sen har man ju även tagit diverse småfåglar.....

/oXydex

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
TL1000R
McFille skrev:
Å fy fan...det måste luktat MÖG! :zpy
Har du inte hojen inomhus?

Jo, men i kallgarage... :) ...och fågeln låg inte riktigt bakom cylinderraden utan fastklämd bakom kåpan. Inte tillräckligt varmt för att den skulle bli genomstekt...! :D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag har lyckats smasha ett rådjur en gång i tiden. Det var med min NS 125 F som jag hade på den tiden (1993). Rådjuret dog och passade på att bajsa på min bakfälg. :eek:
En del grejer i fronten på hojen krajjade och jag fick redigt ont i foten av smällen från rådjuret, men i övrigt gick det bra trots att det gick i 90 knyck "at impact"! Gick varken omkull eller körde av vägen som tur var. Häromveckan var det nära att jag fick klösmärken i hjälmen efter att två gånger precis ha hunnit ducka för rovfåglar som startade från diket när jag kom ylandes!

Med bil har jag en lång meritlista av rådjur och harar eftersom jag jobbat som tidningsbud på nätterna ute på landsbygden. Funderade ett tag på att sätta en stämpel på bildörren för varje "kill" sådär som piloter gör..... :cool:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
xplojt skrev:
Gillar du inte naturens skapelser :fakta

Jo, på middagsbordet :p En fasan hade suttit fint att bjuda hem någon liten fröken på middag till.

Det blir sådär när man är ute mycket och kör på landsbygden där djuren finns. Tänk så roligt man kan ha åt händelserna när man bli äldre. Farsan körde över en katt utåt Gottröra med 125:a i sin ungdoms dagar (en Husqvarna som gick som tung mc). Sedan, på 70/80-talet när hela familjen åkte bil till Kapellskär för semester på Åland - var det alltid i samma kurva där katten körts över - som farsan sade "mjorr!" - varpå vi ungar gapflabbade och tyckte det var jätteskoj :D (lättroade barn).

Den katten klarade sig...

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
TomK skrev:
Jo, på middagsbordet :p En fasan hade suttit fint att bjuda hem någon liten fröken på middag till.

Det blir sådär när man är ute mycket och kör på landsbygden där djuren finns. Tänk så roligt man kan ha åt händelserna när man bli äldre. Farsan körde över en katt utåt Gottröra med 125:a i sin ungdoms dagar (en Husqvarna som gick som tung mc). Sedan, på 70/80-talet när hela familjen åkte bil till Kapellskär för semester på Åland - var det alltid i samma kurva där katten körts över - som farsan sade "mjorr!" - varpå vi ungar gapflabbade och tyckte det var jätteskoj :D (lättroade barn).

Den katten klarade sig...

Sådan far sådan son :D Kan tänka mig hur en kyckling ser ut på erat middags bord ( däckspår på ryggen :) ) :crash

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...