Krossat stortån i Alpinesstar Vector. Nya kängor ska inhandlas.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Visst det är ingen superstövel men det är inget biltema heller. Så flera frakturer på tån ska man väl slippa. Loopade med höger knä (vänster fot paj) på sadeln så det var ingen jätte krasch heller. Nu får i alla fall en ny väst och knäskydd vänta till förmån för ett par bra stövlar. Gillar Alpinesstar men Tech 8/10 är lite väl dyra. Lös innersko ska jag ha.

Nå vad rekommenderar ni?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag fattar inte hur det gick till. Krossa jag tån mot insidan mot skon? En Vector är ju hårdare är stål. Du tror inte det skulle hjälpa med innersko?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag fattar inte hur det gick till. Krossa jag tån mot insidan mot skon? En Vector är ju hårdare är stål. Du tror inte det skulle hjälpa med innersko?

Vet ju inte hur din olycka gick till men ja det är nog sannolikt så att du mosade tån från insidan.

Jag kanske har fel men innersko är väl bara för att underlätta tvätt? Såklart att desto mer man har runtikring som dämpar desto mindre skada får du när det smäller men det ska ju även vägas mot att en klumpig sko i sig kan skapa olyckor.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
hade du skorna löst knäppta så att foten kunde "åka " runt i skon?
 

emilihallen

Motard eller sporthoj??
Gick med
21 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
-06 ktm sxf
Jag har krossat en stortå 2 ggr pga av att foten glidit o slagit i framkant inne i stöveln.
Bytte sedan stövlar med brorsan som hade ett par som var en halv storlek mindre.
Sedan dess har jag aldrig slagit stortån igen.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag börjar tro att det är mot insidan som jag slog sönder den. Jag vill ha innersko för att få perfekt passform. Har ganska smala fötter så vector sitter ganska löst. Men tar jag på mig raggsockor eller två lagomtjocka ullstrumpor så blir skon för kort. Sen tror jag innersko blir lite varmare. Jag kör åretrunt och på sjöis blir det jävligt kallt i nuvarande skor. Kan kanske spänna skon hårdare men det tror jag inte.

Innersko har jag i min RR stövlar och det är skön satan. Bättre än mina jumpadojor.

Min handlare där jag har bra pris säljer nästan bara A-star så jag kommer inte få möjligt att prova runt. Men TCX och dom har väl innersko lite längre ner i prisklassen än tech 8/10?

Vet ju inte hur din olycka gick till men ja det är nog sannolikt så att du mosade tån från insidan.

Jag kanske har fel men innersko är väl bara för att underlätta tvätt? Såklart att desto mer man har runtikring som dämpar desto mindre skada får du när det smäller men det ska ju även vägas mot att en klumpig sko i sig kan skapa olyckor.

hade du skorna löst knäppta så att foten kunde "åka " runt i skon?

Det ger tårna lika mycket extra skydd som ett par tjockare strumpor ungefär.

Jag har krossat en stortå 2 ggr pga av att foten glidit o slagit i framkant inne i stöveln.
Bytte sedan stövlar med brorsan som hade ett par som var en halv storlek mindre.
Sedan dess har jag aldrig slagit stortån igen.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tech köpte jag från en tysk sajt för 3k... Fick dem på 5 arbetsdagar.
(osäker på om det var fc-moto.de eller den andra som är vanlig)
4600:- i svensk butik vart för mycket :( Tyvärr... Stödjer svensk handel i den mån det är rimligt.

Jag börjar tro att det är mot insidan som jag slog sönder den. Jag vill ha innersko för att få perfekt passform. Har ganska smala fötter så vector sitter ganska löst. Men tar jag på mig raggsockor eller två lagomtjocka ullstrumpor så blir skon för kort. Sen tror jag innersko blir lite varmare. Jag kör åretrunt och på sjöis blir det jävligt kallt i nuvarande skor. Kan kanske spänna skon hårdare men det tror jag inte.

Innersko har jag i min RR stövlar och det är skön satan. Bättre än mina jumpadojor.

Min handlare där jag har bra pris säljer nästan bara A-star så jag kommer inte få möjligt att prova runt. Men TCX och dom har väl innersko lite längre ner i prisklassen än tech 8/10?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top