Krya på dig Lynn!

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
Ja, massa krya på dig från mig oxå!!! Vi vill ju egentligen inte hälsa någon välkommen till Invalidos MC - men vi kompletterar ju varandra bra åtminstone..

Kram på sig!!:pannkyss
 

Snajjp

Bara döda fiskar följer strömmen
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Nära garaget
Hoj
aprilia RSV Mille R, Husaberg 650-04, Aprilia SXV 550-08
För er som vill veta så skedde olyckan på vägen mellan Fremmestad och Väne-åsaka, vi hade fikat i Sollebrunn och valde sen att svänga vänster i Stora Mellby efter det kommer man fram till Främmestads vägen och där åkte vi vänster mot Väne-Åsaka av en i det här fallet ointressant anledning blev det en grupp på 4 pers (av 12 hojar) som åkte iväg först och sedan ett glapp på X 100m. Lynn låg 3:a i den första gruppen vad som sen hände vet egentligen bara den Hojridemedlem som låg precis bakom Lynn för just nu minns hon inte så mycket av olyckan.
Han berättar följande:
Jag låg bakom Lynn och i samma spår vi kom fram till en något skymd högerkurva allt såg bra ut tills det helt plötsligt uppenbarade sig en mötande BMW mc med passagerare helt eller.... delvis i vårat körfält från andra hållet.
Lynn är då strax bortom apex mitt i vår fil och har inte en chans trots att hon lägger ner för fullt utan träffar BMW:n i vänster topplock med framfälgen varvid olyckan är ett faktum. Vad som sen utspelar sig det minns knappast han heller för hur han lyckas komma igenom detta inferno av en flygande Ktm i många delar & människor vet han knappast själv men han åker ju en offroad så han parkerar sin hoj med viss möda den nere i det djupa diket på vänster sida och är mer eller mindre oskadd är han snabbt som räven är uppe och hjälper till vid olycksplatsen (min notering).
Jag är på platsen max 1 min efter att olyckan skett så mycket jag berättar är återberättat för mig.
Vad som sen hände med Lynn får ni fråga henne om men hon mår under omständigheterna.... hyfsat bra.
Vad som hände med BMW åkaren och dennes passagerare är kanske inte intressant i denna tråd men man får hoppas att dom tillfrisknar dom med.

Vill oxå passa på och tacka alla på plats för en enaståend insats TACK
 
Last edited:

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Fy fanken va trist o höra! Hoppas du snabbt är uppe å benen igen vännen!
Se till o pyssla om henne ordentligt nu Snajjp!

// Tobbe
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
krya på dej.
synd att sånt här ska hända!
 

Kärregård

RackabajkMc
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Olofström
Hoj
R1 Streetfighter Bad As!
Ja fy tusan. sånt här gillar man inte o höra. krya på dig nu tösen, så ses vi på lelle för en uppfriskande schnappi.
 

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Gbg
Hoj
2008 Hornet 600FA
Fyfan, brutna ben är inte alls roligt. Strunta inte i rehabövningarna som jag gjorde. Det knakar fortfarande efter snart 10 år..

Krya på dig!
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ajaj! Krya på dig!:pannkyss
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Tack

som rubriken säger... tack för alla varma hälsningar:)

ja nu är man äntligen hemma igen efter ett par veckor på sjukhuset. armen/handen är bruten på ett par ställen och lårbenet är av. Så det gick riktigt bra trots allt. Tackar mig själv att jag varit noga med skydd och utrustning för hade jag inte det hade det varit mycket värre.

Ett jätte tack till er som hjälpte mig på plats och till er som ställer upp nu när man är invalid :)

Kärregård: lovar att dricka lite schnappi på lelleträffen nästa år :yoparty
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
skönt att du är hemma igen, sjukhus tröttnar man fort på...

och GRATTIS på födelsedagen!!!
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Gott att du fått komma hem, sjukhusmiljö kan ju göra vem som helst deprimerad. Hoppas nu att all läkning går som det ska.

Stort Grattis också på födelsedagen (en dag i efterskott) från hela familjen här.
 

MC Doktorn

Guest
Inte för jag känner dig men det var skönt att höra att du kommer igen :tummenupp
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
som rubriken säger... tack för alla varma hälsningar:)

ja nu är man äntligen hemma igen efter ett par veckor på sjukhuset. armen/handen är bruten på ett par ställen och lårbenet är av. Så det gick riktigt bra trots allt. Tackar mig själv att jag varit noga med skydd och utrustning för hade jag inte det hade det varit mycket värre.

Ett jätte tack till er som hjälpte mig på plats och till er som ställer upp nu när man är invalid :)

Kärregård: lovar att dricka lite schnappi på lelleträffen nästa år :yoparty

Passa dig för Kärregårds schnappi :näsblod

Kanske kommer förbi kollar in dina krigsskador på lunchen imon, om du har tid :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top