Krypto flyttar från Uppsala

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kryptonit skrev:
Det är ute i bushen mellan V-ås och Hummelsta och välkommen tillbaks är det rätta att säga.

Norra eller södra bushen? Genom den norra bushen går en skojsig räseråkningsväg! :tummenupp

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Gratulerar till inköpet!
Underbart med så mycket yta att förvara prylar på!
Jagar själv hus, eller snarare ett stort garage med någon form av hus till.

Ses på inflyttningsfesten.

Mvh

Gurra

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
Sträckan Bred-Siggesta-Fjärdhundra är ju helt okej. :banana

Faaaan nu blev jag ju körsugen ju.... :(

Det är där, så det blir min nya väg till jobbet på sommaren. Om det är norr eller söder har jag ingen aning om :rolleyes:

Vägen är rätt rolig, men den är bitvis väldans guppig tycker jag. Funderade i somras på att anmäla minst ett hemskt gupp till vv.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Stort Grattis till dig/ er!

Det såg ju kanonmysigt ut! Vad får man ge för en sån där kåk med villa ute i bushen?
Spekulerar själv i huruvida jag vill bo kvar i Sthlm när jag blir äldre nämligen

När är inflyttningsdagen då? Hoppas ni kommer trivas!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Stort Grattis till dig/ er!

Det såg ju kanonmysigt ut! Vad får man ge för en sån där kåk med villa ute i bushen?
Spekulerar själv i huruvida jag vill bo kvar i Sthlm när jag blir äldre nämligen

När är inflyttningsdagen då? Hoppas ni kommer trivas!

Cirkus 11 nya R1:eek:r är priset.. Det motsvarar väl en liten etta med kokvrå relativt centralt i Stockholm :tungan

Husköpet är dock bara nästan klart.. (Kontrakt skrivs imorgon)
Edit: och inflyttning blir först i maj.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kryptonit skrev:
Cirkus 11 nya R1:eek:r är priset.. Det motsvarar väl en liten etta med kokvrå relativt centralt i Stockholm :tungan

Husköpet är dock bara nästan klart.. (Kontrakt skrivs imorgon)

Att köpa hus utanför Sthlm är något jag starkt skall tänka över när jag blir stor.

Så, när kommer barnen :rolleyes:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Att köpa hus utanför Sthlm är något jag starkt skall tänka över när jag blir stor.

Så, när kommer barnen :rolleyes:

Barnen... tja... hade tänkt skaffa en liten till att pyssla om... Det blir i sånt fall en Dodge eller Cheva van :fyllisar

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Kryptonit skrev:
Huset är på 105 kvm + 50 (tror det är källaren som räknas i de 50?)
Om jag kommer ihåg rätt är det på övervåningen altan, ett stort sovrum, ett mindre sovrum, vardagsrum, kök, hall samt badrum. I källaren finns wc, bastu + dusch, ett sovrum samt ett till rum (typ gillestuga) samt två förråd på 10 kvm vardera.

Resterande hus är ett pannhus som innehåller panna (pellets, ved, el) samt förråd, ett 2-vånings uthus (förråd) på 50x2 kvm, en lada på 200 kvm (varav 150 kvm isolerat), ett lider (maskinhall) på 70 kvm och till slut en till lada som jag inte vet hur stor den är.. 200 kvm kanske? Den rymmer nog 16 traktorer ungefär.

Rörken, Pumpen, Lunda, Tierp, Sigtuna gör att jag förmodligen kommer spendera mer tid i Uppsala än i V-ås :yoparty

Edit: Det är ingen som har någon R1-motor eller liknande liggandes så jag kan bygga en snabb gräsklippare? Gräsmattan är nog över 3000kvm stor :gnissla

:hördu Hallå där! Asfaltera och bygg en roadracingbana av den gräsmattan :yoparty

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kryptonit skrev:
Barnen... tja... hade tänkt skaffa en liten till att pyssla om... Det blir i sånt fall en Dodge eller Cheva van :fyllisar

Naaash då. nåväl, inte dags ännu mao. Hoppas som sagt ni kommer trivas ordentligt. Är man välkommen i maj tro?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Naaash då. nåväl, inte dags ännu mao. Hoppas som sagt ni kommer trivas ordentligt. Är man välkommen i maj tro?

Det är klart :tummenupp

xx... Så stort är det inte.. Kan nog bara få till en yta motsvarande vv's serpentinbana

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Bikerbitch skrev:
Är man välkommen i maj tro?
Det är jag säker på att du är. :tummenupp

Vi kanske borde lägga nästa Sporthoj.com-fest hos Krypto? :tungan Snacka om inflyttningsfest! :yoparty

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Det är väl klart! :D Eller hur Krypto? :näsblod

Det är nog lite för stor fest. Som festlokal funkar ju den ena ladan (större än partytältet), fast inkvartering för det antalet är det nog värre med. Sedan är det ju inte helt öde. Tror inte de närmaste grannarna skulle bli alltför lyckliga över jättefester :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kryptonit skrev:
Huset är på 105 kvm + 50 (tror det är källaren som räknas i de 50?)
Om jag kommer ihåg rätt är det på övervåningen altan, ett stort sovrum, ett mindre sovrum, vardagsrum, kök, hall samt badrum. I källaren finns wc, bastu + dusch, ett sovrum samt ett till rum (typ gillestuga) samt två förråd på 10 kvm vardera.

Resterande hus är ett pannhus som innehåller panna (pellets, ved, el) samt förråd, ett 2-vånings uthus (förråd) på 50x2 kvm, en lada på 200 kvm (varav 150 kvm isolerat), ett lider (maskinhall) på 70 kvm och till slut en till lada som jag inte vet hur stor den är.. 200 kvm kanske? Den rymmer nog 16 traktorer ungefär.

Rörken, Pumpen, Lunda, Tierp, Sigtuna gör att jag förmodligen kommer spendera mer tid i Uppsala än i V-ås :yoparty

Edit: Det är ingen som har någon R1-motor eller liknande liggandes så jag kan bygga en snabb gräsklippare? Gräsmattan är nog över 3000kvm stor :gnissla

Haha, de där rummen räckte ju till iaf.
Gräsmatta är fint. Men extremt jobbigt att sköta :död
Du glömde nämna att du även har JOBBET i Uppsala :7peta (fast det är väl kanske inte så viktigt eller?*s*)
Ska du skaffa 16 traktorer nu då? :) (eftersom du sålt volvon nu va? :D )

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Deadmetal skrev:
Kan ju bli logdans med gammeltjo o Kreuger med knätofs :D

You wish!! :kocko

Om du inte gilla XX förslag om kräsmattan eller bara tycker att det är för dyrt kan det ju vara ett alternativ att låta den vara och bli åker, många tycker det är fint, och det kräver extremt lite skötsel och ger mer tid till alla dina riktiga intressen!! *påpekar* :)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kreuger skrev:
You wish!! :kocko

Om du inte gilla XX förslag om kräsmattan eller bara tycker att det är för dyrt kan det ju vara ett alternativ att låta den vara och bli åker, många tycker det är fint, och det kräver extremt lite skötsel och ger mer tid till alla dina riktiga intressen!! *påpekar* :)
Precis, låt den växa igen till ängsmark, ställ dit ett och annat bilvrak och sök EU-stöd för artrikedomsbevarande.. :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...