Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker ni som har 1190:s kan ta och slänga in lite bilder på dem i den här tråden.
Rätt bra på grus men inget vidare på asfalt, speciellt inte blöt asfalt. Vet inte om det stämmer men läser man på mer offroad forum verkar inte många så entusiastiska över dem. Har du testat dem?
Skaffade nyligen en 690SMC, är riktigt nöjd och älskar att busa med den. Hade en XT660Z som jag körde touring på med bruden och den funkade riktigt bra till just det, bruden var jäkligt nöjd med hur hon satt med. Inte lika mycket nu, om vi säger så
Och nu är det så att jag faktiskt även tyckte om att köra med henne bakpå, toura är det inte heller nå fel på och ekonomin kommer inte tillåta två hojar. Jag kommer inte kunna gå ner till något så trött som XTn igen och kommer vilja ha både kraft och möjlighet att toura. Kommer en 1190 kännas bra?
Näe fan, på min Norge tripp med dubbla sidoväskor och stor väska på sadeln samt mig som förare (0,1 ton) drog den 0,53 milen, då körde vi mellan 60-100 km/h (dyra böter), men verkar dra samma även i högre farter, inte kommit över 0,55. Drar bra mkt mindre än 990'n gjorde.
Inte testat båda men kör du så mkt som 30% grus skulle jag ta R, men det är mer på känsla samt att jag gillar utseendet mer. Hade vanliga 990 förut och förbannade mig alltid att jag inte valde R.Hur stora är skillnaderna mellan R och EU?
Jag har en "vanlig" tiger 800 idag som jag är väldigt nöjd med.
Min polare hade en 800 men XC.
Dvs lite längre fjädring, större däck, vidare styre osv precis som R har över EU.
Våra tigrar var som natt och dag, där min kändes mycket smidigare på asfalt och kompisens överlägsen på grus.
När jag nu kör 70% asfalt och 30% grus, finns några nackdelar med att köpa "vanliga"?
Någon som verkligen provat båda?
Inte testat båda men kör du så mkt som 30% grus skulle jag ta R, men det är mer på känsla samt att jag gillar utseendet mer. Hade vanliga 990 förut och förbannade mig alltid att jag inte valde R.
Tja, kanske får tänka om vad gäller R.
Däremot håller jag inte med om utseendet.
Såg en orange vanlig med svarta motorbågar.
Och nu är det så att jag faktiskt även tyckte om att köra med henne bakpå, toura är det inte heller nå fel på och ekonomin kommer inte tillåta två hojar. Jag kommer inte kunna gå ner till något så trött som XTn igen och kommer vilja ha både kraft och möjlighet att toura. Kommer en 1190 kännas bra?
Enligt önskan...
En rolig sak, jag ringde till en handlare typ 20 mil från mig och sa att jag var intresserad av en 1190.
Begagnat säljaren sa att nyförsäljningssäljaren var upptagen och skulle ringa igen.
Sen ringer begagnat säljaren och säger att den andra var upptagen med en leverans och ringer imorn.
Blev helt klart impad att dom ringde upp och sa det. Jag tänkte dom vet vad kundvård är. Nu har det gått 3 dagar och nyförsäjningssäljaren har inte ringt... Hojen kostar 140 000kr och ja ville köpa tillbehör för 15 000kr. Varför fan ringer man inte upp?
Frågan är nu om jag ska ringa dom och köpa den eller skita i det och handla en i vår hos min tidigare handlare som jag är supernöjd med
Problemet är att jag vill ha en vanlig 1190, och det finns inte många kvar i sverige. Men jag blir lite emo över att jag inte är värd ett samtal...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |