Var noga med placeringen av temp. givaren när du monterar Boosterplugen. Den skall sitta så den får fartvind och inte påverkas av motorvärmen. Jag satte min på nedre gaffelkronan med buntband. Verkar funka bra.
Jag kör med slipon utan dB-killer och Boosterplug på min 1290. Mycket nöjd Mindre ryckig, mindre avgas smällar och bättre gasrespons.
Utan dB-killer, låter satan? Testade lite i somras och det lät ju coolt men nästan lite störigt högt.
Det som gjorde att jag stoppade tillbaka den framförallt vara alla höga avgassmällar. Misstänker att SAS är en stor orsakt till det.
Jag tänkte köpa en tankväska till 1190:n.
Vad kör ni för väskor? Något positivt eller negativt om de ni har?
Jag är mest inne på en SW-motech daypack 5-9 liter. Tänker att man inte vill ha en så stor tankväska utan att man mest har lite smågrejjer där i. Typ nåt att dricka etc.
View attachment 435254
Satte på en Quick-lock förra året och är skitnöjd!!!
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?274526-KTM-1290-Super-Adventure/page8
Inlägg #157
Jag valde en ION istf den du har på bild för att slippa mellanlägg i själva väskan.
Mät noga ut var du skall sätta fästet på undersidan av väskan.
Var också noga med att du kan dra ut låssprinten då du mätt ut fästet.
Kör nu ofta bara med den väskan och struntar i top-boxen som förut alltid var på.
Perfekt även som komplement vid full last, då man kan ha värdesaker i den lättåtkomligt.
Funderar på att komplettera med modellen större under mässan.
Rekommendation: TJÖÖÖP!!
Har inte klämt på de på riktigt, bara kollat lite bilder på nätet. Vad menar du med mellanlägg i själva väskan? Jag skall också på mässan och kollar nog då.
Har för mig att det var fasta avdelare (mellanlägg var ett dåligt ord ) i den på din bild.
Avdelare saknas på den jag köpte.
+det går att få ner större saker.
-små saker åker runt.
Här är en bild på en polares daypack, inga avdelare men nät på sidorna för småsaker.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hade lite ångest ....
Mekade lite igår.
Bytte luftfilter. demonterade SAS och monterade dit en "Booster-plugg".
När jag provstartade hojen ca 00:30, så stod det "General fail" på displayen, -helvete vad har jag nu klantat till? . Jag gick och lade mig
Idag kopplade jag in elvärmen i sadlarna, -inget felmeddelande
Alla jävla kåpor är ett mörker på 1290´n. Hur kunde det bli så fel när endurohojarna är så lätt mekade
Booster plug är väll en liten pryl som fintar ECU att det är en viss temp ute och då fetar på blandningen lite?
Rottweiler har nått som heter fuel dongles.
Om det är någon som vill ha en orange hjälm så säljer jag min kruka. Körd knappt 100mil.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |