KTM 1190 RC8-tråden.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Tror inte du har gjort nåt dåligt köp.

Det är dom som är dumma. :)

Skönt å höra...:tummenupp
Hatar svedala just nu...... Skulle ta premiären i veckan tänke ja.
Men vad händer jo 15 cm snö hel...te kommer idag gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla

Men den som väntar....

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Halloj..
En liten fråga bara....
Varför ska ni sälja era hojjar redan, ni har ju knappt hunnit testa den ordentligt än vid de få milen på mätarna????????
Har man gjort ett dumt köp eller......

Nä, jag tycker absolut inte att du gjort ett dumt köp. Jag hade gärna haft min kvar om jag klarat av att köra den. Min whiplashskadade nacke säger dock tvärstopp till körställningen på en sporthoj, så jag kommer aldrig mer kunna ha en sporthoj. :huvet

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Nä, jag tycker absolut inte att du gjort ett dumt köp. Jag hade gärna haft min kvar om jag klarat av att köra den. Min whiplashskadade nacke säger dock tvärstopp till körställningen på en sporthoj, så jag kommer aldrig mer kunna ha en sporthoj. :huvet

Lider med dej....

Få se vad ja tycker om ett par hundra mil. Omdömme kommer då:tummenupp

Vill ha vår nuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Osså från Malmö, men rishög vill ja inte säga :)

Men ev så går tyvärr min till försäljning ganska snart.
Så vet ni nån som vill ha en rc8 med 200mil på mätaren e de bara o PMa.

vad synd att du ska sälja! jag har ju preci köpt min!
:)

Ja, jag undrar egentligen också, vilket ger mig en liten oroskänsla varför folk säljer dem dem så snabbt?!

Alla ni som har bågen, är det något att oroa sig över eller??
Har det att göra med att det bara är 2års garanti, som nu är slut på -08orna. finns det fler "barnsjukdomar" att oroa sig för? det var det ända som jag grymtade lite över när jag köpte den..

MVH
Mackan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Ja, jag undrar egentligen också, vilket ger mig en liten oroskänsla varför folk säljer dem dem så snabbt?!

Har det att göra med att det bara är 2års garanti, som nu är slut på -08orna. finns det fler "barnsjukdomar" att oroa sig för? det var det ända som jag grymtade lite över när jag köpte den..

MVH
Mackan
Barnsjukdomarna är inte speciellt farliga, det som jag känner är lite surt att dom inte ordnar ordentligt är tätningarna till vattenpumpen.

Dom har inte tagit fram nån ny tätning ännu som håller ordentligt.
Jag tror att problemen uppstår när man kör mycket i stan, sakta o det blir väldigt lite fartvindskylning där kring pumpen.

Garantin går att förlänga för en viss summa, det har jag tänkt göra när det är dags, är det så att dom inte löser det med tätningen på pumpen så tjänar man nog igen dom pengarna.

Min är för övrigt inne på verkstad nu, bytte packningen på pumpen det sista jag gjorde innan vintern o nu är den inne för att den drar ur batteriet. Står hon längre än 6 dar så får jag kabla igång. Det var några killar i England som hade samma problem o där var det immobilizern som var felande.

Tror faktiskt jag ska slå en signal idag o höra om dom har hittat nåt fel.

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Barnsjukdomarna är inte speciellt farliga, det som jag känner är lite surt att dom inte ordnar ordentligt är tätningarna till vattenpumpen.

Dom har inte tagit fram nån ny tätning ännu som håller ordentligt.
Jag tror att problemen uppstår när man kör mycket i stan, sakta o det blir väldigt lite fartvindskylning där kring pumpen.

Garantin går att förlänga för en viss summa, det har jag tänkt göra när det är dags, är det så att dom inte löser det med tätningen på pumpen så tjänar man nog igen dom pengarna.

Min är för övrigt inne på verkstad nu, bytte packningen på pumpen det sista jag gjorde innan vintern o nu är den inne för att den drar ur batteriet. Står hon längre än 6 dar så får jag kabla igång. Det var några killar i England som hade samma problem o där var det immobilizern som var felande.

Tror faktiskt jag ska slå en signal idag o höra om dom har hittat nåt fel.

När jag snackade med säljaren, så hade hann fixat alla sjukdomar. även det med kylaren. han menade på att han tankade kylarvätska och fyllde på bensin... säger ju en del. men enligt säljaren så bytte verkstaden ut packningen och vipps så var problemet borta. batteriet har jag inte hört något om alls.. men man blir ju lite nojig!
Skulle immobilizern spåra ur så blir det fan inte billigt att byta ut den! 20-30kkr.:brinnerup

summa sumarum.. vi får köra så det ryker och hoppas på det bästa! :banana

PS hur många rc8 är det som rullar i Sverige?? jag såg 1st under hela säsongen 2009.. säger en del tycker jag!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
När jag snackade med säljaren, så hade hann fixat alla sjukdomar. även det med kylaren. han menade på att han tankade kylarvätska och fyllde på bensin... säger ju en del. men enligt säljaren så bytte verkstaden ut packningen och vipps så var problemet borta. batteriet har jag inte hört något om alls.. men man blir ju lite nojig!
Skulle immobilizern spåra ur så blir det fan inte billigt att byta ut den! 20-30kkr.:brinnerup

summa sumarum.. vi får köra så det ryker och hoppas på det bästa! :banana

PS hur många rc8 är det som rullar i Sverige?? jag såg 1st under hela säsongen 2009.. säger en del tycker jag!
Vi är 2 här i stan, nummer 2 inköptes iofs i slutet av sommaren så jag var ganska själv under sommaren, Sundsvall ska ha en eller 2 tror jag.

Jag pratade med verken nu, han hade inte ens mätt upp Immobilizern än...

Dom trodde det var batteriet, som jag har bytt.
Men förhoppningsvis så mäter dom upp den ordentligt nu då.

Men mitt redan dåliga förtroende för den verkstaden sjönk där nu igen kan jag säga.

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Vi är 2 här i stan, nummer 2 inköptes iofs i slutet av sommaren så jag var ganska själv under sommaren, Sundsvall ska ha en eller 2 tror jag.

Jag pratade med verken nu, han hade inte ens mätt upp Immobilizern än...

Dom trodde det var batteriet, som jag har bytt.
Men förhoppningsvis så mäter dom upp den ordentligt nu då.

Men mitt redan dåliga förtroende för den verkstaden sjönk där nu igen kan jag säga.

Jävligt trist med verkstäder som inte fungerar.. var med om det förra somamren, Hojen (daytona 675) skar, och det skulle gå på garantin, vilket dom inte var överlyckliga över! kan ju säga så att jag inte blev prioriterad direkt!

I övrigt menade jag givetivs i positiv anda att det fanns få hojar ute! :) exklusive och folk som är avundsjuka!

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

MVH
Mackan

Nån tur hade jag tänkt försöka hinna med innan försäljning, dock blir det typ harley tempo. :(

Och som ja skrev innan så har det inte med hojen att göra, utan pga mig tyvärr. Ja har fått allt bytat på min, utan varken sig gnäll el problem från Jonte. Och sen har du väl ändå 2år från det du hämtade hojen? Ja hämta ju min sent 09.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08

Kollade här på SH.. var 20st + min reggade här.
Har aldrig mött någon i verkligeten under 08-09 å ja far runt ganska mycket ca 1500 mil per säsong. Fassnade för den på mässan 09.
Sedan snubblade över en på Fun Bike i v-ås å de ville byta in min Aprilia RSV1000R oxå:tummenupp

Vi får försöka organisera något i sommar på någe sätt.:yoparty

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Har aldrig mött någon i verkligeten under 08-09 å ja far runt ganska mycket ca 1500 mil per säsong. Fassnade för den på mässan 09.
Sedan snubblade över en på Fun Bike i v-ås å de ville byta in min Aprilia RSV1000R oxå:tummenupp

Organiser en tur til et BoTT-race i år, for der vil det bli 4 stk Rc8R og 2 el 3 Rc8 i år:tummenupp Om team Nylund stiller blir det ytteligere 3 stk:yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Vi får hålla ögonen på när KTM kör sin bandag, den måste man åka på.

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Första turen

Igår hämtade jag djävulsmaskinen..

elak jävel är det..

Nog första gången jag blev rädd för vad den vill..

Fy fan vad den kommer bli kul att ha i sommar säger jag bara!

10/10 i Mackans bok!:yoparty

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Igår hämtade jag djävulsmaskinen..

elak jävel är det..

Nog första gången jag blev rädd för vad den vill..

Fy fan vad den kommer bli kul att ha i sommar säger jag bara!

10/10 i Mackans bok!:yoparty

Skönt å höra att du tyckte om den :tummenupp
Hade ungeför samma upplevele i höstas:yoparty

Ska hålla ögonen öppna efter BoTT å när KTM har bandag.
Men upp med aktiviteter här så ses vi säkert i sommar:tuttar:tuttar:tuttar

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Äntligen!!

Kejsarens nya kläder har anlänt från UK!! Nu ska det lackas och sedan är besten "nästan" klar för banorna i sommar :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Igår hade jag första riktiga svängen, fan vad var ovant. :D
Men kul. :hihi

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hej alla 1190 åkare.

Jag funderar på en vanl KTM RC8 1190. Vad är det att se upp med? Vad för barnsjukdommar mm?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej alla 1190 åkare.

Jag funderar på en vanl KTM RC8 1190. Vad är det att se upp med? Vad för barnsjukdommar mm?

Titta på den som står på MC-Kompaniet. Det är min gamla och alla uppdateringar och fix och justeringar är gjorda på den. Dessutom är den i superskick med nya däck och allt:)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM