KTM 1190 RC8-tråden.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nja...dom gjorde den i samband med mina "reparationer" (ja du vet)förra sommaren men dom glömde släcka service lampan så det måste jag åka och fixa. Nästa service blir nog i sthlm skulle jag tro, men det är ett tag kvar dit den har inte ens gått 1000 mil än.
Jag tror du släcker servicelampan själv, står i manualen hur du gör. Dom klarade inte av det på min heller så jag fick göra det själv jag med....

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Tja

Har nu kört Superduke i 2 säsonger, en grym hoj och jag gillar den som fan. Men man vill ju alltid prova på nytt och eftersom jag alltid gillat rc8 är jag riktigt sugen på att byta, prissänkningen 2011 har ju inte minskat ha begäret direkt :). Dock har jag några frågor och funderingar.
Har provkört men vill ha lite info från er som kört lite längre med den.

1. Hur är den att köra i stan/tät trafik, funkar den ok?? (kör så ofta jag kan till & från jobbet)

2. Provade en 08, speglarna vibrerade som fan och jag tycke inte växellådan kändes helt hundra(kan vara just den men..), är det skillnad på nyare modeller med tanke på ev barnsjukdomar tex.

3. Är nästan 1.90cm lång nån i min längd som kör en, och hur funkar det?

Kommer att använda hojen ungefär så här: Kör ofta till/från jobbet, kör så mycket jag kan övrig tid och har tänkt att boka av ett par bandagar per år.

(Fattar att den inte är de ultimata att åka till jobbet på, men vafan man måste ju ha kul på vardagar också :D )

Tacksam för lite info och åsikter.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Hallojj.

Har haft min sen slutet av 09.

1. Det finns väl smidigare hojjar att köra i stan men den funkar. Högt växlad på ettan å lite on/off på gasen.

2. 08:an hade väl något knas med växel stagen som skulle fin justeras, men de ska väl va fixat på garantierna vad jag förstått.
Speglarna vibbar ganska skapligt som du säger fast det har de gjort på mina andra twinnar ozzå. Har kört Aprilior tidigare.

3. Ja är oxå över 1,90 å 100kg lätt. Har hölj bakramen till översta läget samt lyft upp styrhalvorna. Ja tycker att körställningen känns som en touring hoj å enormt lättkörd.

Åker en hel del ja med... de enda som ja tycker är att dem äter ganska mycke däck om man jämnför med RSVR Millen ja hade tidigare.

I övrigt så älskar ja hojjen.

Lycka till

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Hallojj.

Har haft min sen slutet av 09.

1. Det finns väl smidigare hojjar att köra i stan men den funkar. Högt växlad på ettan å lite on/off på gasen.

2. 08:an hade väl något knas med växel stagen som skulle fin justeras, men de ska väl va fixat på garantierna vad jag förstått.
Speglarna vibbar ganska skapligt som du säger fast det har de gjort på mina andra twinnar ozzå. Har kört Aprilior tidigare.

3. Ja är oxå över 1,90 å 100kg lätt. Har hölj bakramen till översta läget samt lyft upp styrhalvorna. Ja tycker att körställningen känns som en touring hoj å enormt lättkörd.

Åker en hel del ja med... de enda som ja tycker är att dem äter ganska mycke däck om man jämnför med RSVR Millen ja hade tidigare.

I övrigt så älskar ja hojjen.

Lycka till

Tack för snabbt svar

Det var precis den inställningen med lyft bak och styrhalvor som jag funderade på, när jag provade var dom lågt inställda båda två och det kändes sådär. Får prova igen med rätt inställning och sen mordhota försäkringsbolaget för en bra premie så kanske det blir affär :D

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Tack för snabbt svar

Det var precis den inställningen med lyft bak och styrhalvor som jag funderade på, när jag provade var dom lågt inställda båda två och det kändes sådär. Får prova igen med rätt inställning och sen mordhota försäkringsbolaget för en bra premie så kanske det blir affär :D

Gör det du.:tuttar
Ja betalar ca12K i E-tuna trakten för hel:tummenupp

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu är det äntligen dags att anmäla sig till Klubbens Bandagar 18-19 Augusti på Linköpings Motor Stadion - http://www.lmsroadracing.se

Torsdag-dag är KTM’s dag för de som köpt nya KTM. (samma event som Gelleråsen förra året)
Det brukar finnas plats för alla som vill och kan, anmälan till denna görs via återförsäljare och KTM själva!

Torsdag-kväll 17:00 – 19:00 har klubben kvällskörning, grillning och filmvisning + allmänt mys.
Fredag 09:00 – 17:00 är det klubbkörning.

Vi kommer försöka hålla oss så nära självkostnadspris som det bara går och då landar vi på en kostnad av 900 kr/person.
I det priset ingår kvällskörning torsdag (17-19) och heldagen på fredag.
Utöver det har vi fixat så att vi får låna klubbstugan på banan, där finns bastu, kök och ett golv att sova på för den som vill.

Körningen är uppdelad på 3 grupper (Långsam, medel och snabb!) med 15 personer i varje, då blir det 20 minuters pass på banan vilket är ganska lagom.

Max antal 45 pers

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82

Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Slipon nytt eller beg

Ny i KTM världen. Söker desperat efter ett slipon till ett rimligt pris. Har ingen lust att betala närmare 20 k för ett helsystem när det bara är ljudet man vill åt.

Har ni några tips var man kan finna ett slipon?

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
100 mila service avklarad ca: 1800:- exkl. filter och olja på Crossbolaget i Umeå.

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Garagerensning av RC8-prylar

Jag säljer följande till KTM RC8:

# Wavebromsskivor Arashi hö + vä (flong nya i kartong, aldrig monterade) 2500:-/bägge

# Komplett set KTM kevlarförstärkta original kraschkåpor orange/svart (lagade, vart i marken mjukt på ena sidan 1 gång) inkl fästen för elektroniken och Dzus-skruvar inkl helt ny racebakdel (aldrig monterad) med skumgummisits: 4500:-/allt

# Tank (orange, utan tanklock & soppapump): 2500:-

# MÅNGA diverse marksynade originalkåpor (köpta per st via Ebay): 2000:-/rubbet

# Kraschpuckar R&G för fram/bakaxel (1 gått lite i marken, en som ny): 400:-/bägge

# Original KTM motorkåpa koppling i bra skick: 400:-

# Original KTM tankpad oöppnad förpackning: 150:-

# Bromsvätskebehållare bra skick: 150:-

# Start/stoppknapp (till vänster om gasrullen) original i bra skick: 200:-

Först till kvarn...

SÅLDA # En uppsättning KTM original alufälgar inkl drev & bromsskivor fram + bak (fin-fina, utan gummi)
SÅLDA # KTM original race broms- & kopplingshandtag (broms gått lite i marken, koppling som ny)
SÅLDA # Motorskydd RG höger/vänster (1 gått lite i marken, en som ny)

Kan göra bra paketpris om du köper flera prylar på en gång!

Prylarna finns i Åre. Jag hade planer på att bygga om min hoj, men har inte tid så nu säljer jag allt...

Bilder finnes på allt och kan mailas vid intresse. Allt ligger i kartonger för snabb leverans med post/bussgods. Köparen står för frakten.

Maila mig på gbglassgubben (at) hotmail.com vid intresse. Jobbar mycket, så skicka SMS till 0722233655 så ringer jag upp vid tillfälle.

Mvh Ronny

PS: Några bilder finns på http://www.sporthoj.com/annonser/?id=53914

Last edited:

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Ny i KTM världen. Söker desperat efter ett slipon till ett rimligt pris. Har ingen lust att betala närmare 20 k för ett helsystem när det bara är ljudet man vill åt.

Har ni några tips var man kan finna ett slipon?

Finns inga slipon, bara helsystem, men jag har själv beställt ett system från JCexhaust i england och det landade bara på 7800 ungefär (beror på vad punden står i) det ska skickas nu på onsdag så vi får väl se om det dyker upp, annars har man blivit blåst på pengarna, men det tror jag inte ska hända. Ganska lång leveranstid iaf runt 3 veckor plus frakt. Jag kan höra av mig igen när jag fått hem det.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Finns inga slipon, bara helsystem, men jag har själv beställt ett system från JCexhaust i england och det landade bara på 7800 ungefär (beror på vad punden står i) det ska skickas nu på onsdag så vi får väl se om det dyker upp, annars har man blivit blåst på pengarna, men det tror jag inte ska hända. Ganska lång leveranstid iaf runt 3 veckor plus frakt. Jag kan höra av mig igen när jag fått hem det.

Kanon. Hoppas det går bra och att det kommer som det ska.
Hör av dig hur det går.

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Ny rc8 ägare!

Hej!
Bytte idag Trajjan mot denna!
Känns väl rätt ok men jag verkar ha glapp i tändningslåset och den dör när man varvar lite mer.
Är det nån dum inkörnings map eller är det något fel?
Efi lampan börjar även att lysa och den har stannat några gånger.

Nåja ska in till firman imorgon och höra med dem.

/Henrik

Bifogat

• 2011-06-03 17.34.34.jpg
    2011-06-03 17.34.34.jpg
    250.9 KB · Visningar: 139

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis Hank, Du kunde inte hålla Dig förstår jag;-) Snygg som få är i a f R:en.

Inte låter det väl helt okey med dom symptomen, ett tips är att scanna av www.ktmforum.co.uk - ibland finns en och annan vettig tråd bland allt trams. Men glappar tändlåset kan det väl orsaka både motorlampa och att den dör?

Lycka till med Din nya moppe:)

Hej!
Bytte idag Trajjan mot denna!
Känns väl rätt ok men jag verkar ha glapp i tändningslåset och den dör när man varvar lite mer.
Är det nån dum inkörnings map eller är det något fel?
Efi lampan börjar även att lysa och den har stannat några gånger...

hank

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Grattis Hank, Du kunde inte hålla Dig förstår jag;-) Snygg som få är i a f R:en.

Inte låter det väl helt okey med dom symptomen, ett tips är att scanna av www.ktmforum.co.uk - ibland finns en och annan vettig tråd bland allt trams. Men glappar tändlåset kan det väl orsaka både motorlampa och att den dör?

Lycka till med Din nya moppe:)

Tack!
Kanske är det tändningslåset som är boven, men den dör när man varvar över sju typ... Känns ju inte kul om det händer i sväng...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, genom kurvorna vill man gärna ha med sig effekt, helst utan av-på
tendenser:) Dör den hela tiden över 7k eller är det bara ibland?
Tack!
Kanske är det tändningslåset som är boven, men den dör när man varvar över sju typ... Känns ju inte kul om det händer i sväng...

hank

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
På de futtiga fem mil jag har kört idag så har det hänt varje gång.

Nej, genom kurvorna vill man gärna ha med sig effekt, helst utan av-på
tendenser:) Dör den hela tiden över 7k eller är det bara ibland?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM