KTM 125-fräsarn

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vi drog ut på rakan och provkörde KTMen en sväng idag. Provade en sväng igår men då ville sig inte frambromsen, men efter lite justering så fungerar den nu :)

Aprilian är lite svår att starta med när den inte riktigt vill hålla ner framhjulet :p En riktig start skulle lämna KTMen långt efter...

Men hur det gick får ni se här!:

[YOUTUBE-ID]t1OgB4KwNPY[/YOUTUBE-ID]

(http://www.youtube.com/watch?v=t1OgB4KwNPY)

Man blir riktigt varm i kroppen när man sen hoppar på aprilian för första gången sen förra säsongen. Jag glömmer som alltid bort hur grymt stark den är och man blir lika pirrig i kroppen varje gång man drar iväg och hör hur lejonet vrålar under en :D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Gött med lite film :)

Skulle du vilja kalla det en dålig start eller är det så pass jämnt i början för att det är svårt att få ner effekten i backen?
Jag tänkte så jag vet innan jag blir häpen över att det är så jämnt

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Grymt kul att se en sm 125a:)

Tkr den verka lite väl lågt växlad för endamålet, även om den ska användas på bana.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Den som startar med min Aprilia har inte kört den mer än fem minuter och dessutom är den väldigt svår att starta med, det syns på filmen att framhjulet kommer upp flera gånger. Jag brukar hålla typ 1/3 till halvgas förns jag lägger i trean, då petar man på lite till gas och då reser den sig fortfarande lite i slutet av växeln, sen på fyran och femman är det bara hålla stumt :D Får man en riktig start med den så flyger den ifrån, men det är ju inge roligt att se :p

Jag måste köra en sån drevning för att det ska gå enkelt att byta mellan cross och supermoto. Jag ska prova fram om det kanske går sätta ett mindre drev bak men jag tror det blir problem med längden på kedjan :( Jag tror att drevningen kommer räcka till på den gokartbana jag tränar på, men vi får la se :) Jag tror den gör 110 nu

Här är ett par riktiga starter med Aprilian, mitt i klippet nånstans:

[YOUTUBE-ID]AMMI9IdSje0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Jag måste köra en sån drevning för att det ska gå enkelt att byta mellan cross och supermoto. Jag ska prova fram om det kanske går sätta ett mindre drev bak men jag tror det blir problem med längden på kedjan :( Jag tror att drevningen kommer räcka till på den gokartbana jag tränar på, men vi får la se :) Jag tror den gör 110 nu

Va fan, köp en till kedja då?:gnissla
Tar inte läng tid att byta kedja:brinnerup

Riktigt fina starter du fick till där med Prillan:)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Fyfan jag hatar att byta kedja :(

Det är lika drygt som att byta bakdrev, och det är det jag tycker är värst att göra på hojen. Fråga mig inte varför

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning