ktm 125 sm

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Var ser du att det finns en 125SM, jag hittar iaf ingen sådan på KTMs hemsida :)

Du finner den inte på deras hemsida men dom har den i sitt sortiment och tas hem på beställning. Åk in till närmaste KTM åf och lyssna.
Att jag vet detta är för vi var inne på att köpa en till grabben men priset avskräckte.
 

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 125 Motard -06
Pratar ni om ktm sx ombyggd till sm eller exc omyggd till sm ? jag har dock kollat på exc. Dom flesta är exc va ?

Kom på en sak till.. om man skaffar en sånhär motard ktm exc 125 sm. Så är det fortfarande färdiglandad bensin som gäller va ? Det är ingen separat oljetank på dom ?

Ja du måste blanda egen soppa.

Du finner den inte på deras hemsida men dom har den i sitt sortiment och tas hem på beställning. Åk in till närmaste KTM åf och lyssna.
Att jag vet detta är för vi var inne på att köpa en till grabben men priset avskräckte.

Har också hört en som köpt så faktiskt! Exc i grunden med Sm-tillbehör. Dämpingen vet jag ingenting om dock så ska inte utala mig.
 

ktmexc

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Öland
Hoj
Ktm exc 125 sm
Börjat kolla runt lite på andra hojjar nu. Kollade lite på yzf 125. Hur går dom avstrypta och hur är dom strypta hittade inget i någon annan tråd om dom. Såg en med Leovince trim system också. Topspeed på dom och hur många hk kan man få upp dom till om man stryper av dom helt och med trim röret då såklart?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Börjat kolla runt lite på andra hojjar nu. Kollade lite på yzf 125. Hur går dom avstrypta och hur är dom strypta hittade inget i någon annan tråd om dom. Såg en med Leovince trim system också. Topspeed på dom och hur många hk kan man få upp dom till om man stryper av dom helt och med trim röret då såklart?

De är inte strypta då de är 4t. Fulleffekt = 15 hk och ett leovince ger bättre ljud, utseende och 0-1 hk :)
 

ktmexc

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Öland
Hoj
Ktm exc 125 sm
Om man kör en ktm 125 lv reggad ostrypt gäller några försäkringar om man krockar då?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Trafikförsäkringen säger vissa alltid ska gälla, andra säger att man kan bli ersättningsskyldig.
 

ktmexc

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Öland
Hoj
Ktm exc 125 sm
Trafikförsäkringen säger vissa alltid ska gälla, andra säger att man kan bli ersättningsskyldig.

Kanske beror på vems fel det är till krocken med? Om man krockar med en bilist och det är han som gör felså kanske man kan få försäkringen att gälla.

En fråga till. Brukar poliserna vara lika noga med att kolla trim på lätt mc och moppe? Självklart att det kan va olika från polis till polis. Men om ni har ngn erfarenhet av det?
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Kanske beror på vems fel det är till krocken med? Om man krockar med en bilist och det är han som gör felså kanske man kan få försäkringen att gälla.

En fråga till. Brukar poliserna vara lika noga med att kolla trim på lätt mc och moppe? Självklart att det kan va olika från polis till polis. Men om ni har ngn erfarenhet av det?

Nej du kommer nog kunna köra dina 2 år med trimmad 125 a utan att vara orolig. För att få reda på att dom inte är original måste dom ju bänka den och det har nog inte poliserna tid med ;)

sku säga att det är nästan samma sak som att köra trimmad större mc
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nej du kommer nog kunna köra dina 2 år med trimmad 125 a utan att vara orolig. För att få reda på att dom inte är original måste dom ju bänka den och det har nog inte poliserna tid med ;)

sku säga att det är nästan samma sak som att köra trimmad större mc
Eller så har dom tid, och då blir det tråkigt.

Kanske beror på vems fel det är till krocken med? Om man krockar med en bilist och det är han som gör felså kanske man kan få försäkringen att gälla.

En fråga till. Brukar poliserna vara lika noga med att kolla trim på lätt mc och moppe? Självklart att det kan va olika från polis till polis. Men om ni har ngn erfarenhet av det?
Jag hade Inte räknat med att min försäkring gäller om man kör utan strypningar. Oavsett vems felet är i en eventuell krock.
 
Last edited:

ktmexc

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Öland
Hoj
Ktm exc 125 sm
Jag hade Inte räknat med att min försäkring gäller om man kör utan strypningar. Oavsett vems felet är i en eventuell krock.

Vilket betyder att man kan bli skylldig att stå för skador på den andra personens fordon också?
 

Söderqvist

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Ktm 690 SMC - 2009
Sluta oroa dig så mycket...
vill du ha en kanon hoj köp en ktm 125 exc och se glad ut.

min ktm 125 exc 2008 motardkittad med SXS system är förövrigt till salu.
perfekt skick.
endast gått på gata , oanvända orginalfälgar/däck samt oanvänt orginalrör medföljer.
320 mil +
begär bara 55.
köptes ny av mig för 85.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top