Ktm 125

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
Tjenare alla motard åkare :tungan

hadde tänkt att köpa en ktm 125a nu om några vecor ....

tänkte om ni som äger en eller vet mkt om den kunde radda upp lite för och nackdelar.

de ja tänkte mest på är tex kolvbyten och slitdelar osv..

-den är lätt mc reggad
-den e ombyggd till supermotard me beringer frambroms

uppdaterar me bild senare , när ja fått pejl på hur man gör :hihi

vet att de fins ngra trådar om de här men hittade inga rena trådar om just detta :)

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
är det den som går i 210kmh som du tänker köpa :rofl , men seriöst så är det en jättefin hoj. kolven behöver du byta ungefär var 500-1000:ende mil.

fördelarna är väl att den går fortare än andra supermotarder. plus att den drar inte så mycket soppa som man kan tro. en annan fördel är väl att den inte låter som en trimmad moppe.

nackdelarna är väl att den vibrerar en del.

fråga mer specifika frågor eller så uppdaterar jag detta när jag är klarare i huvudet.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ktm'arn skrev:
Vill bara tillägga om du hade tänkt att köpa den sm-kittade ktm:en som påstås vara en 06:a och finns i Ystad på blocket så var UPPMÄRKSAM!
Killen som säljer den säger att det är en -06 men jag kollade upp reg.numret på vägverkets sida, stod att det var en -00, vilket man även kan se på bakkåpan och framgaffeln. Så det hela verkar lite skumt.
Och om du ska punga ut 50papp för en sån hoj så se till att den är värd det också. Bara ett vänligt tips...

I övrigt har jag fått höra gång på gång att ktm gör dom bästa eller bland dom bästa 125cc-motorerna och har gjort det i ett antal år nu så det är bland den bästa 125an du kan få så vad väntar du på :tummenupp !
det är samma hoj som den förra ägaren påstod gick i 210kmh. precis som du säger så är det en 00:a och den är inte värd mer än 25-30k

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ktm'arn skrev:
Här är den: http://www.blocket.se/vi/6559177.htm?ca=15_s
Och hur i hela jäv.... kan han påstå att endast fälgbanorna kostar 15k? Är dom gjutna i guld eller :kocko? Jag känner lukten av lögn...
Om du nu ska ha en lätt mc-motard så kan du enligt mig lika gärna hosta upp lite till och få en ny gas gas, fast de e ju bara jag de. :brinnerup

Edit: Jag kollade reg.numret igen precis nu, och nu är det tydligen en -99 :skrämd !, nu fattar jag verkligen ingenting :3freak
jag tror inte att den handlaren kommer att få den hojen såld. men priset på fälgarna kan stämma om de köpte alla delar 1999. man kanske skulle ringa killen och höra var han har fått tag i de nya ljusen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ktm'arn skrev:
Asså fälgbanor är endast fälgarna utan nav, ekrar, bromskivor/drev. Finns ingen möjlighet att endast fälgbanorna har kostat 15tusen, rätta mig om jag har fel.
nänä du har rätt, jag bara antog att han menade hela paketet :rolleyes:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
hojen skall inte köpa den, utan det är en 02-a uppe i gävle han skall ha. Den finns inte ute på blocket

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
kieL skrev:
hojen skall inte köpa den, utan det är en 02-a uppe i gävle han skall ha. Den finns inte ute på blocket
tur för honom. men om han köper en 02:a så kommer han att bli mer än nöjd. :D

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
-Rosen- skrev:
tur för honom. men om han köper en 02:a så kommer han att bli mer än nöjd. :D

men är det en hoj man kan köra riktigt mycket då? Så det inte är en 1h körning 10h mekk.. om du förstår mig ?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
kieL skrev:
men är det en hoj man kan köra riktigt mycket då? Så det inte är en 1h körning 10h mekk.. om du förstår mig ?
jag fösrtår vad du menar men det är inte så farligt som på en gasgas som kräver 24/7 omsorg utan du kan köra mycket med den och ändå bara behöva torka av den ibland

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Den hojen ni känka till ägs av en anders i ystad (står på hans farsas företag i tomelila) Han kör som en idiot och har kvadat hojen en gång därför är typ allt nytt på den och sen vill han inte losa pengar så han säljer den skit dyrt. Men hojen är riktigt dräch nu och går som en raket. Men som sagt ung jäveln är en bortskämd klåpare så köp den inte.

Den när dom påstod att den gjorde 210 så hade dom bara snott bilderna från han.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
prulle skrev:
Den hojen ni känka till ägs av en anders i ystad (står på hans farsas företag i tomelila) Han kör som en idiot och har kvadat hojen en gång därför är typ allt nytt på den och sen vill han inte losa pengar så han säljer den skit dyrt. Men hojen är riktigt dräch nu och går som en raket. Men som sagt ung jäveln är en bortskämd klåpare så köp den inte.

Den när dom påstod att den gjorde 210 så hade dom bara snott bilderna från han.
är du säker för ajg tycker att hela annonsen är likadan bara det att de har länkat den till handlaren istället för han som hade den från början

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
är du säker för ajg tycker att hela annonsen är likadan bara det att de har länkat den till handlaren istället för han som hade den från början

Ja för den va i jönköping men som sagt hojen har varit skrot.

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
det är exaxt samma text i annonsen som han privatpersonen hadde... och han hette jakob, kallade sig själv för jackie heehe :hihi :rofl

MaXtreme

Guest
det kanske inte tillhör ämnet men,stämmer det inte att KTM och Gasgas är de bästa i 125cc klassen? :3freak

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
MaXtreme skrev:
det kanske inte tillhör ämnet men,stämmer det inte att KTM och Gasgas är de bästa i 125cc klassen? :3freak

Defeniera bästa. Man kan säga att honda xl125r (mitt hatt objekt #1) är bäst i 125 klassen då det är omöjligt att köra förfort på 90 väg med dom.

Om du mennar allrond så sugger dom båda då dom kräver lite mer service. lite mer soppa, mycket dyrare, lite obekvämmare, lite mindre drift säkra än tex crm och dt. Ända egentliga pluset är att dom har mest effekt påstås det. Sen är dom ju enligt mig snyggare (dock inte gasgas fronten..) men smaken är olika så det jag tycker är bäst/snyggast kanske du tycker är sämst/fulast.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
MaXtreme skrev:
som prulle säger så är det lite svårt att säga vad som är bäst. men om det handlar om supermotarder och kategorin är snabbast så är de bäst. fast jag vet inte vem som vinner om man drar en gasgas mot en mx

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
som prulle säger så är det lite svårt att säga vad som är bäst. men om det handlar om supermotarder och kategorin är snabbast så är de bäst. fast jag vet inte vem som vinner om man drar en gasgas mot en mx

Finns en gasgas i ystad somjag vet gör 140 på en kort raka (Jag kom upp i mer med crmen på samma raka :hihi ) Men den påstås göra 160 på lång raka. Men å andra sian påstår samma person att det är för litet munstycke och att den skulle göra 200 med större men att den bludrar på mella varv då. Vilket omöjligt kan stämma då den igentligen ska ha magrare bränsle på topvarv än på 3/4, så jag tror inte på det men det kan va sant att den gör 160.

Obs enligt mätarn snackar jag nu.

Dock har gasgas nån garranti om att om den skär 3 gånger inom 2 eller 3 år så får du en ny.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
prulle skrev:
Finns en gasgas i ystad somjag vet gör 140 på en kort raka (Jag kom upp i mer med crmen på samma raka :hihi ) Men den påstås göra 160 på lång raka. Men å andra sian påstår samma person att det är för litet munstycke och att den skulle göra 200 med större men att den bludrar på mella varv då. Vilket omöjligt kan stämma då den igentligen ska ha magrare bränsle på topvarv än på 3/4, så jag tror inte på det men det kan va sant att den gör 160.

Obs enligt mätarn snackar jag nu.

Dock har gasgas nån garranti om att om den skär 3 gånger inom 2 eller 3 år så får du en ny.
okej, men sa inte svanen att hans också gick i 140 bara avstrypt?

den garantin som du nämner finns men den gäller inte 2-3 år utan den ska skära minst 2 gånger per sommar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
-Rosen- skrev:
okej, men sa inte svanen att hans också gick i 140 bara avstrypt?

den garantin som du nämner finns men den gäller inte 2-3 år utan den ska skära minst 2 gånger per sommar

Mjo om man låg ner och pressa. Min mätare måste visa åt helvet fel eller så axxar hans fan så mycket bättre än min, för jag ska ha mindre effekt och min gör 147 på mätarn men jag vet inte vad idigare ägare har gjort men jag tror inte det är mer än ostrypt.

Okej jo då får man hoppas att man får en ny.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy