Bild Ktm 1290 r

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Verkar ju vara trevlig :yoparty

video

Måste ge en eloge för att de fått med motorljudet, nuförtiden brukar det bytas ut mot flipperspelsmusik. Har aldrig varit något fan av KTM men denna och bl a 390'n har fått mig att bli mer positiv. När andra bygger allt tyngre och slöare hojar med kosmetisk plast bygger KTM hojar som ska vara kul att köra. Banbrytande affärsidé!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Häftig hoj,:) MEN varför så mycket kubik? Går ju få effekten ur mindre rovor så man får en mer lätthanterlig hoj, blir ju allt mer touring/customvaring. Onödigt "stor" motor, effekt kan det aldrig bli för mycket av dock:tummenupp
Håller med .. Fast att det kliar i plånboken, så tänker jag på bensinförbrukning, på hanterbarhet. Man kan ju flippa en sån på bara att inte va superkoncentrerad känns det som. Twinnarna på 900-1000cc brukar va lite törstigare, hur fan blir då denna ? Monster ..
Försäkringskostnaden lär inte va nådig heller ..
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Man kan ju flippa en sån på bara att inte va superkoncentrerad känns det som.

Det stod i en artikel att den skulle ha "wheelie/stoppie-protection". Givetvis i och urkopplingsbart stod det, så då är det väl bara att aktivera det då om man känner sig lite ofokuserad. :)

Fast svårt att känna sig ofokuserad när man har en sån där best kan jag tänka mig. :rolleyes:
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Galet snygg hoj, en sån får det bli den dagen man ska åka fighter igen!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Synd dom inte hade den på mässan i år... :huvet

Första jag gjorde efter jag kom innanför dörrarna på mässan var att älga bort med stora kliv till KTM's monter och med stora förhoppningar att den skulle stå där och fy vad besviken man blev när man såg att de ställde ut "gamla" superduken istället?!

Förstörde hela min dag på mässan.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Är det bara jag som tycker att tillverkarna e sämst på att utveckla nya hojar. allt e samma skit, dvs ramen e samma som på andra modeller men det som skiljer sig e kanske plast elelr snarare avsaknaden av plasten å man ser den "råa-ramen", dämpare och annan mapp... Nä de får fan ta å skärpa sig :p
 

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Nykvarn
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Brutal hoj :crash Synd att allt som är roligt är dåligt för ekonomin. Jag får nog fortsätta köra min 950 adventure ett tag till
 

axelsson_vpg

Guest
Dra åt fan vad fet den är. Ljudet i början på videon.... SATANS!!!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Är det bara jag som tycker att tillverkarna e sämst på att utveckla nya hojar. allt e samma skit, dvs ramen e samma som på andra modeller men det som skiljer sig e kanske plast elelr snarare avsaknaden av plasten å man ser den "råa-ramen", dämpare och annan mapp... Nä de får fan ta å skärpa sig :p

Förstår inte riktigt hur du tänkte nu?

Nya superduken har
1. Ny ram
2. Enkelsving.
3. Ny motor.
4. Helt nytt kåpsett.
5. Helt nytt färgtema.
6. Iden med 2ljuddämpare med separata utblås (en per cylinder) är vitt jag vet de helt ensamma om.
(ducati kanske hade nått liknande på nya 1198 panigale??)

Så som jag ser det är det ingen "uppdaterad" hoj. Det är en helt ny hoj.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Som Xeizz skrev, på lördagen gick jag med raska kliv bort till KTMs monter i hopp om att den skulle stå där - enda anledningen till att jag besökte mässan. Till min stora besvikelsen så var cykeln ifråga ej där, än dock fick jag en trevlig pratstund med en av representanterna.

Kort och gott, den kommer hösten 2013, han vågade höfta till med brytningen av augusti/september i Sverige. Priset skulle enligt vederbörande icke understiga 150.000:-.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top