KTM 1290 Super Duke R

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Läste Motorrads 5000 mila test av Adv 1190 . Den motorn måste vara väldigt lik våra ..

Det som va intressant är att testhojen hade 9hk mer vid 5000mil än 232mil , Ktm sa att Motorn inte är inkörd ordentligt innan 800mil :banana .

Kopplingen va som på en ny och allt va i princip i mkt bra skick , nån ventilfjäder va sopig endast ..

Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Läste Motorrads 5000 mila test av Adv 1190 . Den motorn måste vara väldigt lik våra ..

Det som va intressant är att testhojen hade 9hk mer vid 5000mil än 232mil , Ktm sa att Motorn inte är inkörd ordentligt innan 800mil :banana .

Kopplingen va som på en ny och allt va i princip i mkt bra skick , nån ventilfjäder va sopig endast ..

Vad var felet på fjädern då?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Den är väl mer lik RC8:an som blev totalsågad och typ hands down sämst (eller tredje sämst) av alla testade hojar? :rofl

Hur som helst, kul att adventuren håller så hög klass!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Yo! Är glimrande sugen på en 1290 SD. När jag sett 10 sek av promofilmen för ett par år sedan hade hjärnan redan bestämt sig för att köpa en.

MEN: Promohojen är ssssportigt neonorange med sprakiga fälgar och hojen jag var och klämde på i dag var televerketorange med gubbtourersvarta fälgar ..:3freak (vet att många lämnar in på lack)

Ven fasen väljer myndighetsorange framför sportneon I wonder...

Frågan är om 2014 och 2015 har samma orangea färg eller om det är som vissa foton visar att 2014 är friskneon och 2015 har televerkorange ram med metallicorange tank? Vet ni hur det ligger till?

Detta kan vara en av 2000-talets viktigaste frågor. jelp mej.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Var o provkörde en idag o jädrar vilket drag det var. Finns ju ordentligt med kraft från början o inget lagg.
Redan vid 4000 drar det iväg ordentlig o man får hålla i sig.
Var mkt smidigare än den ser ut att vara.

Finns bara två hinder på vägen till köp, inköpspris o försäkring :(

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Yo! Är glimrande sugen på en 1290 SD. När jag sett 10 sek av promofilmen för ett par år sedan hade hjärnan redan bestämt sig för att köpa en.

MEN: Promohojen är ssssportigt neonorange med sprakiga fälgar och hojen jag var och klämde på i dag var televerketorange med gubbtourersvarta fälgar ..:3freak (vet att många lämnar in på lack)

Ven fasen väljer myndighetsorange framför sportneon I wonder...

Frågan är om 2014 och 2015 har samma orangea färg eller om det är som vissa foton visar att 2014 är friskneon och 2015 har televerkorange ram med metallicorange tank? Vet ni hur det ligger till?

Detta kan vara en av 2000-talets viktigaste frågor. jelp mej.

Samma färg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Phuque! Så vill man ha den tuff som i promon får man köpa en, slakta den och skicka ram och grejer på lack...
:mad:
Kunde de inte bara släppt den tuff från fabrik? De kunde ju uppenbarligen tillverka en...
Ser ju ut som ett utryckningsfordon för problem rörande fast telefoni nu...

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Var o provkörde en idag o jädrar vilket drag det var. Finns ju ordentligt med kraft från början o inget lagg.
Redan vid 4000 drar det iväg ordentlig o man får hålla i sig.
Var mkt smidigare än den ser ut att vara.

Finns bara två hinder på vägen till köp, inköpspris o försäkring :(

köp begagnat och teckna trafikförsäkring eller avställningsbar halvförsäkring och ställ av/på aktivt. Vips så är det överenskomligt!
Phuque! Så vill man ha den tuff som i promon får man köpa en, slakta den och skicka ram och grejer på lack...
:mad:
Kunde de inte bara släppt den tuff från fabrik? De kunde ju uppenbarligen tillverka en...
Ser ju ut som ett utryckningsfordon för problem rörande fast telefoni nu...

Det märks att du inte har provkört hojen :)

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
köp begagnat och teckna trafikförsäkring eller avställningsbar halvförsäkring och ställ av/på aktivt. Vips så är det överenskomligt!
Billigaste till salu är 135.000 och jag vill gärna ha Acra vilket den inte har. Originaldämparen är inte helt snygg.

För mkt pengar för att vill chansa med trafik eller halv.

När jag såg dina filmer från Speedster Cup och hur hastighetsmätaren ändrar sig på rakorna trodde jag först att det var ngt tokigt med den men efter min provkörning så förstår jag att det faktiskt ökar så fort :banana

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Billigaste till salu är 135.000 och jag vill gärna ha Acra vilket den inte har. Originaldämparen är inte helt snygg.

För mkt pengar för att vill chansa med trafik eller halv.

När jag såg dina filmer från Speedster Cup och hur hastighetsmätaren ändrar sig på rakorna trodde jag först att det var ngt tokigt med den men efter min provkörning så förstår jag att det faktiskt ökar så fort :banana

Näe tyvärr är hojarna fortfarande väldigt dyra i inköp :/
För mig var det tvärtom. Försäkringen är så dyr så det är inte värt att ha den. Lägger man omkull hojen så klarar den sig oftast bra. mellanskillnaden mellan halvförsäkring och hel kostar mer än att själv köpa delarna och byta ut de trasiga vid en eventuell vurpa. Om det inte vill sig illa såklart.

Haha ja, visst är motorn helt sjuk! :kär

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det märks att du inte har provkört hojen :)

Är mycket medveten om hojens prestanda och som jag skrev så vill jag ha den men jag har fångt runt på rettor och gixxertusens och nu på ålderns höst kommit fram till att helhetsupplevelsen är vad som gäller. När jag flängt färdigt och lägger mig i en grässlänt och glor på hojen vill jag gilla den. Promohojen var vansinnigt tuff, kan vara det tuffaste jag sett. De som finns i butik förser mig inte med samma åtrå.
Om/när jag köper en kommer den per omgående få sig en omgång så den liknar promohojen.

Anledningen att jag frågade om 2014 vs 2015 var för att hoppas spilla lacka ram.

Televerketorange!!! :mad::4skrika

Edit: Fast din ser krispig ut i färgen... Kan ju inte bara vara ljuset... Hojen jag kollade på i dag var klart mörkare orange.

Last edited:

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Är mycket medveten om hojens prestanda och som jag skrev så vill jag ha den men jag har fångt runt på rettor och gixxertusens och nu på ålderns höst kommit fram till att helhetsupplevelsen är vad som gäller. När jag flängt färdigt och lägger mig i en grässlänt och glor på hojen vill jag gilla den. Promohojen var vansinnigt tuff, kan vara det tuffaste jag sett. De som finns i butik förser mig inte med samma åtrå.
Om/när jag köper en kommer den per omgående få sig en omgång så den liknar promohojen.

Anledningen att jag frågade om 2014 vs 2015 var för att hoppas spilla lacka ram.

Televerketorange!!! :mad::4skrika

Edit: Fast din ser krispig ut i färgen... Kan ju inte bara vara ljuset... Hojen jag kollade på i dag var klart mörkare orange.

Tycker att 1290 orange ändras beroende på ljuset. Man måste rulla ut den i solen för att den ska få sin majestätiska look :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati