Hel/hel 6700/år bilsport mc + 50% rabatt på övriga hojförsäkringar.
38år småstad skåne.
Logga in, kolla Inkorg.
Som vanligt när det är "off season" sitter man och kikar på alternativ till nuvarande hojar.
Hur ser försäkringspremierna för SD 1290 ut nu för tiden? Går det att komma undan hyfsat i pris, eller är det fortfarande lika skrämmande som när modellen introducerades?
Jag har full koll på att det är väldigt individuellt beroende på ålder och boendesituation, men jag kanske kan få en fingervisning om var det ligger åtminstone.
Nej.
Motorn är ju omkonstruerad till årsmodell 17.
Däremot finns ju en mkt fin sats från healtech som passar 2014-2016 och som ger både upp och nedväxlingar utan koppling.
Kostar 3200kr hos bikersneed.se
Är också väldigt nyfiken på QS från Healtech, men känner mig liiiite feg... Är rädd för ventilkaos, men jag kanske oroar mig i onödan?
Jag hämtade just ut ett paket med Healtech QS. Hittills har jag inte lyckats hitta någon som haft problem med något QS-system som klipper bränslet. Jag är inte speciellt orolig...
Spännande! Då måste du återkoppla när du kört några mil! Var köpte du den och hur mkt kostade den?
Sitter och funderar på en Superduke 16 eller 17 till våren men är lite tveksam.
Vad har ni generellt att säga om den, bra/dåligt?
Ni som har gått från supersport till supernaket vad tycker ni? Är det härligare med mer vrid på gata jämfört med toppfart?
Jaha. Svedea försäkrar inte Ducken och Bilsport vill ha 10 tkr för trafik. Stockholm.
Jag fick pris hos Bilsport på 14k för hel/hel. (42 år i Örebro.)
Man ska tydligen bo i Norrland om man vill åka 1290.
1100 apan gör sig kanon på vägen. Enorm skillnad mot 1000.Verkar vara så enkelt faktiskt , Aprilia för banan och Ktm för bus och väg
Sedan går det göra Ktm Riktigt banduglig men den kan kosta beroende på vilka krav man har , räcker det att ligga i snabb grupp på bandagar så fungerar 1290 utmärkt det enda som behövs är höjda fotpinnar och styva upp fjädringen en hel del från original inställningarna.
Sitter och funderar på en Superduke 16 eller 17 till våren men är lite tveksam.
Vad har ni generellt att säga om den, bra/dåligt?
Ni som har gått från supersport till supernaket vad tycker ni? Är det härligare med mer vrid på gata jämfört med toppfart?
The Jizz Machine börjar ta form..
View attachment 430808
View attachment 430809
View attachment 430810
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |