L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Verkar vara alldeles lagom hysterisk.
Där ser vi hur mycket vikt man kan lägga på vad han säger......
Han är ganska konsekvent i att gilla "moderna" framändar. Jag är mer traditionell i min smak, men nog sjutton verkar hojen skojig.Där ser vi hur mycket vikt man kan lägga på vad han säger......
Ööööh nej ! 220” för det missfostret eller 240” för en evo neeej tack oavsett att man inte ser det bakom styret nä nä nä not my cup of coffe även om den säkert whiiiilar fint ?
Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.En fördel med att det är lampan som är ful som stryk är ju att man inte behöver se den när man kör hojen....
Sen har väl KTM satsat på chockeffekt när de designade den. Folk pratar ju om den liksom
Finns andra exempel på skeva Österrikare än Kronreif Trunkenpolz Mattighofen ..... varför ?Jag tror ärligt talat att de tycker det är genuint snyggt där nere i Österrike. Och på nåt sätt så måste man väl ha lite skev form när man har ett namn som Kronreif Trunkenpolz Mattighofen.
Min gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...Visst är det så att effekten för länge sen har stuckit långt ifrån vad som är användbart på gata, men mysigt att stå och skryta vid korvmojjen att man har 190+ hästar....
Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Min hade ju 200 cubik mer. Hur lugn som helst på låga varv i 30-50 km/t. Kunde ligga på trean fyran femman utan vidareMin gamla gixxer 1000 från 2009 gjorde 165 på ettans växel, det var aldrig något problem på gatan eftersom registret är så brett. Däremot kan man ju argumentera om ett fordon med sådana egenskaper har något på gatan att göra. Det går fort att tappa körkortet eller att köra åt h-vete...
Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?Ta Ducati Streetfigher V4 som exempel, varvat 16 000, på ettans växel går det väl redan i typ 140. Hur kul blir det på gata?
Inte ett dugg, känns bara som jag inte kan nyttja hojen öht, men det är jag det.Du ser inte det praktiska i att ettan är tillräcklig med marginal för alla svenska vägar?
Personligen växlar jag aldrig när jag kör gata, ettan duger lika fint till krypkörning som till omkörning på våra 120-vägar.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|